آمازون، رقیب تازه نت فلیکس

این روزها تب پخش آنلاین ویدیو، بسیاری از شبکه های اجتماعی و شرکت های بزرگ اینترنتی را درگیر کرده است. پس ازشرکت اپل و سامسونگ این روزها آمازون هم به جرگه سرویس پخش آنلاین پیوسته است. باکلیک همراه باشید.

آمازون، رقیب تازه نت فلیکس

به گزارش کلیک، این شرکت اینترنتی که به تازگی با راه اندازی سیستم پخش فیلم و ویدیو سروصدای بسیاری در شبکه های اجتماعی به راه انداخته، برای اشتراک یک ساله مبلغ نود و نه دلار در نظر گرفته است.

برخلاف شبکه های پخش آنلاین ویدیو، این شبکه با یک مشکل طراحی بزرگ روبروست. این مشکل طراحی، تفکیک نشدن ویدیوهای رایگان از ویدیوهای پولی است. به گونه ای که کاربر با یک کلیک اشتباه ممکن است به دام خرید محصولات گرفتار شود.

بسیاری از کارشناسان بر این عقده اند که هزینه اشتراک یک ساله برای این سرویس بیشتر از حد انتظار است. شرکت آمازون برای اولین مشترکین خود مبلغ نود و نه دلار را سالیانه در نظرگرفته است. این در حالیست که شبکه نت فلیکس برای یک سال تنها نود و شش دلار به همراه دو روز استفاده از سرویس پخش موسیقی رایگان را ارائه می کند؛ پیشنهادی که هرگز از سوی شرکت آمازون مطرح نشده است.

سرویس پخش آنلاین شرکت آمازون، همانند دیگر رقبای خود بر روی تمامی گجت های پشتیبان پخش ویدیو از جمله، گوشی موبایل، ست باکس های پخش ویدیو، کنسول ها و همچنین تبلت و دیگر گجت ها قابل دریافت است.

این شبکه در شروع کار خود به پخش چند سریال برنده جایزه "Emmy" از جمله Transparent و فیلم سینمایی Spike Lee Joint و همچنین چندین انیمیشن مخصوص کودکان نظیر Tumble Leaf پرداخته است.

"وودی آلن" در آخرین مصاحبه خود عنوان کرد که برای پخش سریال جدید خود شرکت آمازون را در نظر دارد تا جز اولین پخش کنندگان این سریال باشد. همچنین اخباری مبتنی بر در نظر گرفتن چند سریال مطرح برای پخش آنلاین رایگان به گوش می رسد.

گفته می شود آمازون در حال مذاکره با تعدادی از شبکه های تلویزیونی آمریکا و از جمله HBO به منظور پخش برنامه های محبوب آنان از طریق خدمات ویدیویی خود است.

منبع: pcmag

ارسال نظر