با رفع تحریم ها مسترکارت به ایران می آید؟

منبع : businessinsider

با رفع تحریم ها مسترکارت به ایران می آید؟

به گزارش کلیک، کارت های اعتباری بین المللی هنوز در ایران کار نمی کنند و این موضوع تا وقتی که بزرگ ترین سرویس های اقتصادی دنیا پایه در آمریکا دارند تغییر نخواهد کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا راهنمایی را برای شرکت های آمریکا مشخص کرده که در آن اشخاص آمریکایی، که شامل شرکت ها نیز می شوند، از معامله و ارتباط با ایران و دولت آن منع شده اند. این موضوع شامل شرکت هایی مانند mastercard و visa که قابلیت استفاده از کارت های اعتباری آن ها در ایران وجود ندارد و همچنین سرویس های پرداخت آنلاین که توسط شرکت آمریکایی PayPal ارائه می شود هم می شود. با این حال وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده ایرانی ها قادر خواهند بود از بانک های خارجی برای فرستادن پول به بانک های داخل ایران استفاده کنند. این در حالی است که هنوز هیچ بانک خارجی در ایران فعالیت نمی کند.
سوییفت، یک شرکت بلژیکی که بین موسسات مالی ارتباط برقرار می کند گفت که با بانک هایی که از لیست آن خارج شده بودند برای برقراری دوباره سرویس ها تماس برقرار کرده اما از پاسخ به این سوال که آیا بانک های ایرانی هم می توانند دوباره ارتباطات خود را از طریق آن انجام دهند، خودداری کرد.

منبع : businessinsider

ارسال نظر