وان پلاس 5T معرفی شد؛ برخورداری از نمایشگری با نسبت ۱۸ به ۹

رسانه کلیک – وان پلاس 5T با در اختیار داشتن امکاناتی نظیر نمایشگر ۶.۰۱ اینچی با نسبت ۱۸ به ۹، ترکیب دوربین دوگانه و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ رونمایی شد.

وان پلاس 5T معرفی شد؛ برخورداری از نمایشگری با نسبت ۱۸ به ۹

پس از چند ماه انتشار اخبار و شایعات، شرکت وان‌پلاس درنهایت از جدیدترین پرچم‌دارش به نام وان پلاس 5T رونمایی کرد. هدف شرکت چینی، عرضه محصولی است که قابل رقابت با پرچم‌داران شرکت‌های مطرحی مانند اپل و سامسونگ باشد. به همین منظور وان پلاس 5T مجهز شده به یک نمایشگری با نسبت ۱۸ به ۹ و از امکاناتی مانند تشخیص چهره، نرم‌افزار بهینه‌شده و دوربین ارتقا یافته بهره می‌برد.

مهم‌ترین موضوعی که وان پلاس 5T را نسبت به مدل قبلی متمایز می‌کند برخورداری از نمایشگر ۶.۰۱ اینچی با پنل امولد و رزولوشن فول ‌اچ‌دی پلاس است. این نمایشگر از نسبت ۱۸ به ۹ برخوردار است. همین امر باعث شده تا رزولوشن آن افزایش یافته و از فول اچ‌دی به فول اچ‌دی پلاس برسد. در پرچم‌دار جدید وان‌پلاس نرخ نمایشگر به بدنه به ۸۰.۵ درصد رسیده است.

روی نمایشگر وان پلاس 5T محافظ گوریلا گلس ۵ قرار گرفته است. وان‌پلاس هنوز به برخورداری نمایشگر از رزولوشن فول اچ‌دی پافشاری می‌کند و پرچم‌دار جدیدش را مجهز به رزولوشن QHD نکرده است.

به دلیل برخورداری از یک نمایشگر کشیده و بزرگ، سنسور اسکنر اثرانگشت به پشت وان پلاس 5T انتقال داده شده است. این سنسور می‌تواند در عرض کمتر از ۰.۲ ثانیه گوشی هوشمند را آنلاک کند.

وان پلاس 5T

یکی از قابلیت‌های جدید وان پلاس 5T برخورداری از سنسور تشخیص چهره است. با استفاده از این سنسور امکان قفل‌گشایی تلفن هوشمندتان را دارید، اما به دلایل امنیتی از آن نمی‌توان برای تراکنش استفاده کرد.

مانند اکثر پرچم‌داران موجود در بازار، وان پلاس 5T مجهز شده به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و در دو مدل عرضه می‌شود. مدل اول از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برخوردار است و مدل دوم نیز از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

در کنار نمایشگر، شاهد ارتقای دوربین اصلی وان پلاس 5T نیز هستیم. مانند مدل‌های قبلی، در ترکیب دوربین دوگانه شاهد یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی رنگی هستیم که از لنزی با زاویه عریض و گشادگی دیافراگم f/1.7 برخوردار است. تغییر اصلی در سنسور تله‌فوتو است. به جای سنسور قبلی از یک سنسور جدید ۲۰ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.7 استفاده شده تا کیفیت تصاویر ثبت شده در محیط‌هایی با نور کم افزایش یابد.

یک تکنولوژی دیگر نیز در نظر گرفته شده تا در محیطی با نور کم، دوربین بتواند پیکس‌ها را کنار یکدیگر قرار داده و تا حد ممکن نویز موجود در تصویر را کاهش دهد. این کار باعث می‌شود با جذب نور کافی و پردازش اطلاعات ورودی، کیفیت تصاویر گرفته شده در محیط تاریک افزایش یابد.

وان پلاس 5T

انتظار می‌رود وان پلاس 5T مجهز به اندروید ۸ باشد، اما این اتفاق گویا رخ نمی‌دهد. پرچم‌دار جدید وان‌پلاس به اندروید ۷ مجهز شده که روی آن رابط کاربری OxygenOS سوار است. گرچه امکانات و قابلیت‌های جدیدی به این رابط کاربری اضافه شده، اما شرکت چینی در نظر دارد به‌زودی آپدیت اندروید ۸ را برای وان پلاس 5T عرضه کند.

از دیگر مشخصات وان پلاس 5T می‌توان به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع، ارتباطات 4G VoLTE، بلوتوث ۵، چیپ NFC و درگاه USB-C اشاره کرد. برای مدل ۶ گیگابایتی وان پلاس 5T قیمت ۴۹۹ دلار و برای مدل ۸ گیگابایتی نیز قیمت ۵۵۹ دلار در نظر گرفته شده است. شرکت چینی پرچم‌دار جدیدش را در رنگ مشکی مات عرضه می‌کند.

منبع: Gizmochina

ارسال نظر