میزان شکنندگی گوشی های گلکسی S8 و +S8 افزایش یافت

یک شرکت بیمه گر گوشی های هوشمند آزمایشات دقیقی را بر روی گوشی های گلکسی S8 و +S8 انجام داده که نشان می دهد میزان آسیب پذیری این گوشی ها در برابر ضربه و سقوط بسیار زیاد است.

میزان شکنندگی گوشی های گلکسی S8 و +S8 افزایش یافت

به گزارش کلیک ، اگر به شکننده بودن صفحه نمایش بی نهایت، بزرگ و خمیده سری گوشی های گلکسی S8 جدید سامسونگ مشکوک هستید، باید بدانید که نتایج آزمایش شکنندگی که توسط یک شرکت بیمه کننده گوشی های هوشمند به نام SquareTrade انجام شده ظن شما را تایید می کند. نتایج آزمایش انجام شده توسط SquareTrade نشان می دهد که گوشی های S8+ S8 نسبت به مدل های پیشین به طرز چشمگیری آسیب پذیر ترند.

SquareTrade برای انجام آزمایش های کنترل شده خود در ورود ضربه به گوشی، از ربات های آزمایشگاهی استفاده کرده و به میزان شکنندگی هر دستگاه یک نمره را اختصاص می دهد. این آزمایشات شامل: غوطه وری در آب، سقوط، پرتاب و لغزاندن گوشی های هوشمند می شود. هر چقدر نمره شکنندگی یک دستگاه بالاتر باشد، احتمال جان به در بردن آن از ضربات احتمالی کمتر است.

SquareTrade در آزمایشات خود متوجه شد که گوشی های سری گلکسی S8 در هنگام سقوط از سمت صفحه بدترین عملکرد را دارد. هر دو گوشی S8 و +S8 تنها پس از یک بار سقوط دچار شکستگی شدند. از آنجایی که این گوشی ها دارای بدنه ای تمام شیشه ای هستند، در هنگام سقوط از سمت پشت نیز کاملا آسیب پذیرند: پس از افتادن این دو گوشی از پشت، نه تنها قاب پشتی دچار شکستگی شد، بلکه بخش جلویی گوشی ها نیز شکست. در آزمایش سقوط از سمت لبه ها، گوشی S8 بیشتر از +S8 آسیب دید و ضمن جدا شدن بخشی از شیشه ها، دکمه های آن نیز آسیب دید.

خوشبختانه آزمایشات SquareTrade نشان داد که استاندارد IP68 این گوشی ها کاملا قابل اعتماد بوده و هر دو دستگاه ضد آب هستند. این دو گوشی هوشمند توانستند به مدت ۳۰ دقیقه در زیر آب دوام بیاورند. اگر چه درست پس از انجام این آزمایش پخش صوتی گوشی ها دچار مشکل و گرفتگی شده بود، ولی بعد از ۳۰ دقیقه صدای گوشی به حالت عادی بازگشت.

اخیرا SquareTrade مقیاس نمره بندی خود را به ۱ تا ۱۰۰ تغییر داده است (قبلا این مقیاس ۱ تا ۱۰ بود). گوشی Galaxy S8 در این آزمایش نمره ۷۶ و +S8 نمره ۷۷ را به خود اختصاص داده و در رده ریسک "متوسط تا زیاد" قرار گرفته است. گوشی های S7 و S7 Edge سال گذشته به ترتیب نمره ۵ و ۶ را کسب کردند ( اساسا این نمره ها با ۵۰ و ۶۰ مقیاس فعلی برابرند، هر چند مدل های جدید آزمایش بر نتایج سقوط تاکید بیشتری دارند). همچنین گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز با مقیاس قبلی نمره های ۵ و ۶ را به دست آوردند.

ارسال نظر