هیوندای سانتافه 2021 چه حرف هایی برای گفتن دارد؟

رسانه کلیک - هیوندای سانتافه 2021 تغییر چشمگیری نسبت به مدل‌های گذشته‌ی خود‌ نداشته است، البته نیازی به توضیح نیست که شرکت هیوندای هر سال مدل جدیدی از خودروهای خود را تولید می‌کند و یکی از محصولات آن هیوندای سانتافه 2021 است که این‌بار شاهد نسل چهارم آن هستیم.

هیوندای سانتافه 2021 چه حرف هایی برای گفتن دارد؟

لیفت سانتافه 2021 دقیقا از نسل قبلی خود الهام گرفته، با این حال شرکت هیوندای ادعا کرده که سیستم کامپیوتر این خودرو را ارتقا داده و سطح ایمنی‌اش را بالاتر برده است. بر اساس گزارش اخیر SUV - که این خودرو را تست کرده - می‌توانیم تایید کنیم که در واقع هندلینگ خودرو بهبود یافته است. حال، با هم نگاهی به بقیه‌ی مشخصات این خودرو می‌اندازیم:

تغییرات در طراحی

در اولین نگاه متوجه تغییر در جلوی خودرو و چراغ‌های آن می‌شویم. چراغ‌های روشنایی در روز به شکل T نمایش داده می‌شوند که تغییر قابل مشاهده‌ای نسبت به مدل قبلی خود داشته و شیشه‌ی آن طراحی مشبک جدیدی را به رخ می‌کشد. چراغ‌های خطر خودرو نیز با یک میله‌ی سبک تایلایت بهم متصل شده‌اند. سایر تغییرات زیاد مورد توجه نیستند.

تغییرات در کابین

هیوندای سانتافه 2021 فضای داخلی جدیدی را در اختیار شما می‌گذارد؛ داشبورد و کنسول بزرگتر شده است. البته هیوندا اعلام کرده این تغییر فقط در مدل‌های Active, Elite و Highlander ارائه خواهد شد که این ضعف بزرگی است چون داشبورد نسل قبل شکل و شمایلی قدیمی به سرنشینان القا می‌کند. به‌ عنوان مثال سیستم مدیای خودرو یک صفحه نمایش 8 اینچی است که وضوح قابل قبولی دارد اما سیستم عامل آن به روزرسانی نشده است. در واقع، این همان نرم‌افزاری است که از چند سال پیش در i30 ارائه شد و باید به‌روز‌رسانی شود.

داشبود سانتافه 2021

در حالی که فضای داخلی، کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما بسیار کاربردی است و درک همه‌ی عملکردهای اصلی آن آسان است. از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به پد شارژ بی‌سیم، فرمان و دنده‌ی از جنس چرم، صفحه نمایش 4.2 اینچی رنگی در مرکز داشبورد، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم کنترل فشار لاستیک و 2 پورت USB در دو ردیف اشاره کرد.

هیوندای سانتافه‌ی معمولی مجهز به صندلی‌های پارچه‌ای خاکستری است که بسیار راحت هستند اما روکش خودرو لطافت ندارد؛ تا حدی که هنگام رانندگی از روی دست اندازها، پارچه صندلی های عقب به هم می خورد و نویز ایجاد می‌کنند.

کابین هیوندای سانتافه 2021

پیشرانه پرقدرت

هیوندای سانتافه 2021 با تولید 198 اسب بخار در 3800 دور در دقیقه، گشتاور 440 نیوتن متر، دور موتور 1750 دور در دقیقه و 2750 دور در دقیقه و موتور دیزلی 2.2 لیتری، علاوه بر راحتی در رانندگی، سرعت رعدآسایی به این خودرو بخشیده است. این موتور همچنین توسط جدیدترین نسل کیا سورنتو مورد استفاده قرار گرفته و بسیار بی‌صدا و عاری از هر یک از صداهای شبه کامیونی است.

نکته کلیدی در مدل‌های دیزلی 2021 سانتافه به روز شده، گنجاندن جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه جدید هیوندای است که جایگزین مبدل گشتاور قدیمی خودکار می‌شود. در حالی که گیربکس جدید در سرعت های پایین کمی مشکل دارد - این امر در گیربکس‌های دو کلاچه اتفاق می‌افتد - اما SUV اعلام کرده در سانتافه‌ی جدید این مشکل تقریبا برطرف شده و دنده به سرعت و با سر و صدای کمی تغییر می‌کند.

موتور هیوندای سانتافه 2021

موارد ایمنی هیوندای سانتافه 2021 شامل سیستم جلوگیری از تصادف، سنسور هشدار موانع جلو و عقب خودرو، مه‌شکن قوی، سیستم ماندن در لاین، کروز کنترل Stop&Go، کنترل از راه دور پارک هوشمند، مانیتور دارای دید 360درجه است.

جمع‌بندی

اگرچه هیوندای سانتافه 2021 در مدل اصلی خود برخی از به‌روزرسانی‌های اصلی مدل‌های سطح بالاتر را لحاظ نمی‌کند، اما با قیمت 37277 دلار آمریکا هنوز هم ارزش خرید دارد.

ارسال نظر