نسل جدید گوشی های اکسپریا کامپکت سونی در راه است

رسانه کلیک - شرکت سونی در نظر دارد تا نسل بعدی گوشی اکسپریا کامپکت را در سال 2021 به بازار بفرستد. این محصول نسبت به اغلب گوشی های موجود در بازار ابعاد کوچکی دارد اما قابلیت های آن فراتر از حد انتظار است.

نسل جدید گوشی های اکسپریا کامپکت سونی در راه است

علاقه مندان اندروید مدت هاست که منتظر ورود یک گوشی اندرویدی قدرتمند با ابعاد کوچکتر هستند. حال به نظر می رسد که شرکت سونی قصد دارد تا با معرفی گوشی اکسپریا کامپکت جدید به انتظارات خاتمه دهد.

اگر به خاطر داشته باشید، آخرین مدل کامپکت در سال 2018 عرضه شد اما نسخه بهبود یافته آن هیچگاه به بازار نیامد؛ چراکه سونی نیز مانند سایر شرکت های سازنده، اقدام به تولید گوشی های بزرگتر با نسبت صفحه بیشتر کرد. حال افشاگر معروف دنای موبایل یعنی OnLeaks تصاویر متعددی از اکسپریا کامپکت جدید را به نمایش گذاشته و از برخی مشخصات آن رونمایی کرد.

کامپکت جدید از نمایشگر تخت 5.5 اینچی با نرخ نوسازی بالا بهره می برد. یک بریدگی قطره ای شکل (طراحی ناچ) نیز در بالای آن مشاهده می شود که در واقع جایگاه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. نکته قابل توجه در مورد شکل ظاهری محصول، حاشیه پایینی است که در مقایسه با گوشی های امروزی کمی ضخیم به نظر می رسد. در پنل پشتی نیز شاهد یک سیستم دوربین دوگانه (با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی) با چیدمان عمودی، یک فلش LED دایره ای شکل و لوگوی شرکت هستیم.

حسگر اثر انگشت گوشی جدید سونی به جای آنکه زیر صفحه قرار گرفته باشد، در حاشیه کناری تعبیه شده است. علاوه بر کلیدهای پاور و تنظیم صدا، یک کلید دیگر نیز در این تصاویر دیده می شود که یا مانند Xperia 5 II مخصوص فراخوانی دستیار صوتی گوگل است و یا مانند Xperia 5 II نقش شاتر دوربین را ایفا می کند.

اما آنچه موجب برتری اکسپریا کامپکت نسبت به آیفون های کوچکتر اپل شده، وجود جک 3.5 میلیمتری در بالای دستگاه است. پورت USB-C، بلندگو و میکروفون نیز در حاشیه پایینی گوشی قرار گرفته اند. طبق اظهارات OnLeak، این محصول با ابعاد 140 x 68.9 x 8.9 میلیمتر در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد اما متاسفانه اطلاعات دیگری در خصوص مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه آن وجود ندارد.

ارسال نظر