بررسی تخصصی هواوی میت 20 پرو

رسانه کلیک - میت 20 پرو پرچمدار جدیدی است که از نمایشگر بی حاشیه، دوربین سه گانه، چیپست کایرین 980 و اندروید پای بهره می‌برد. در این مطلب با بررسی میت 20 پرو همراه ما باشید.

بررسی تخصصی هواوی میت 20 پرو

کمپانی هواوی که تا چند سال پیش عمده تمرکزش روی گوشی‌های میان رده و اقتصادی بود، با فعالیت گسترده‌تر در زمینه تولید دستگاه‌های پرچمدار، برندهای مطرح بازار را با چالش بزرگی روبرو کرده است. قدرت بالای هواوی در زمینه تولید دستگاه‌های بالارده باعث شد این کمپانی در مدت زمان کوتاهی به رتبه دوم لیست پرفروش‌ترین تولیدکنندگان گوشی در بازار دست پیدا کند.

میت 20 پرو شاهکار جدید هواوی است که با امکانات فوق العاده جذابش مرز توقعات کاربر از یک تلفن‌ هوشمند را جابجا کرده و میان محصولات سایر برندها در بازار حسابی می‌درخشد. در ادامه به بررسی میت 20 پرو می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های این محصول هیجان انگیز در بخش‌های مختلف آشنا می‌کنیم. پیش از شروع بررسی میت 20 پرو نگاهی به مشخصات فنی این تلفن هوشمند بیاندازید:

بررسی میت 20 پرو - مشخصات

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 158.2 در 77.2 در 8.3 میلیمتر
وزن 188 گرم
جنس بدنه شیشه‌
اندازه نمایشگر 6.39 اینج
نسبت تصویری 19.5:9
نوع پنل امولد
رزولوشن +QHD
چگالی پیکسلی 538 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 87.9 درصد
نوع دوربین سه گانه
رزولوشن دوربین 40+20+8 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم لنزها f/1.8
f/2.2
f/2.4
رزولوشن دوربین سلفی 24 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم f/2.0
پردازنده 8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده 4 هسته 1.8 گیگاهرتز + 2 هسته 1.92 گیگاهرتز + 2 هسته 2.6 گیگاهرتز
چیپست کایرین 980
حافظه داخلی 128/256 گیگابایت
رم 6/4 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 - EMEA
سیستم عامل اندروید 9.0
رابط کاربری EMUI 9.0
ظرفیت باتری 4000 میلی‌ آمپر ساعت
قابلیت‌های دیگر اسپیکر استریو، مادون قرمز، سیستم تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، IP68

ظاهر

زبان طراحی گوشی‌های هواوی طی چند سال اخیر به شدت دگرگون شده و سال به سال شاهد عرضه محصولات فوق العاده زیبایی توسط این برند بوده‌ایم. اوج پختگی هواوی در این بخش زمانی به چشم آمد که از نزدیک با هواوی میت 20 پرو ملاقات کردیم. به جرئت می‌توان این پرچمدار جدید را زیباترین محصولی دانست که تا کنون توسط این غول چینی ساخته شده است. (البته بماند نسخه پورش دیزاین هم برای این مدل در نظر گرفته شده که ظاهر آن حتی از نسخه معمولی هم زیباتر است.)

بررسی میت 20 پرو

بخش روبرویی میت 20 پرو در نگاه اول شما را به یاد جدیدترین محصولات اپل و سامسونگ می‌اندازد. در واقع هواوی بهترین ویژگی‌های ظاهری در تلفن‌های هوشمند مختلف را دست‌چین کرده و آن‌ها را به پرچمدار جدیدش آورده است. در میت 20 پرو شاهد صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده و به همراه برش خوردگی هستیم. ناچ میت 20 پرو برخلاف میت 20 معمولی از نوع کشیده (مانند ناچ آیفون XS) بوده و فضای تقریبا زیادی از صفحه نمایش را اشغال کرده است. دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، سنسورهای مختلف و چراغ اعلان در کنار هم داخل این ناچ حضور دارند.

بررسی میت 20 پرو

خمیده بودن لبه‌های نمایشگر و خالی بودن بخش پایینی آن در میت 20 پرو باعث شده حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش در این دستگاه به کمترین حالت خود برسد. بد نیست بدانید نمایشگر خمیده بدی‌هایی مانند آسیب‌پذیری بیشتر و مشکلات استفاده از محافظ صفحه دارد که شاید برای عده‌ای ‌از کاربران مهم باشد.

روی قاب شیشه‌ای میت 20 پرو امضای هواوی برای سری جدید میت مشخص است. محفظه مربعی شکلی که از سه لنز دوربین و فلاش میزبانی می‌کند با کمی بیرون زدگی روی قاب جای گرفته و ظاهر متفاوت و جذابی را به این بخش از دستگاه هدیه کرده است. به جز این محفظه، تنها نام برند هواوی است که روی بدنه دستگاه به چشم می‌آید و خبری از سنسور اثر انگشت روی آن نیست. میت پرو برخلاف نسخه معمولی به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده که در بخش‌های بعد بیشتر به آن می‌پردازیم.

بررسی میت 20 پرو

هواوی دور تا دور این پرچمدار جدید را با فریم فلزی پوشانده است. دکمه‌ها، خشاب سیمکارت و کارت حافظه، پورت USB Type C، اینفرارد و میکروفون‌ها روی این فریم فلزی قرار دارند. دکمه پاور میت 20 پرو با رنگ قرمز طراحی شده تا تشخیص آن نسبت به دکمه‌ کنترل کاهش صدا که درست بالای آن حضور دارد، راحت‌تر باشد.

میت 20 پرو علیرغم داشتن نمایشگر 6.39 اینچی، از اکثر گوشی‌های هوشمند با این اندازه صفحه نمایش، کوچک‌تر است. برای مثال گلکسی نوت 9 با نمایشگر 6.4 اینچ، طول، عرض و ضخامت بیشتری نسبت به این محصول هواوی دارد.

بررسی میت 20 پرو

رنگ بندی یکی از فاکتورهای پر اهمیت است که هواوی توجه زیادی به آن دارد. این کمپانی سعی می‌کند رنگ‌های خاص و جذابی را به هر سری از محصولات جدیدش اضافه کند. میت 20 پرو هم از این قاعده مستثنی نبوده و شما می‌توانید آن را در پنج رنگ خاص سبز زمردی، آبی نفتی، گرگ و میشی (Twilight)، رزگلد و مشکی خریداری کنید. رنگ گرگ و میشی یا همان Twilight که مدتی است وارد گوشی‌های هواوی شده، طراحی گرادیانی دارد و جلوه فوق العاده زیبایی را به دستگاه می‌دهد. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، برای بررسی میت 20 پرو نسخه مشکی آن در اختیار ما قرار گرفته بود.





میت 20 پرو به راحتی در دست جای می‌گیرد اما مسلماً کار با آن با توجه به ابعادش توسط یک دست آسان نیست. با توجه به این موضوع، هواوی دکمه پاور را در بخش میانی دستگاه قرار داده و از این طریق دسترسی به آن را برای کاربر آسان کرده است.

صفحه نمایش

هواوی برای نمایشگر نسخه پرو پرچمدار جدیدش از پنل محبوب امولد استفاده کرده است. همانطور که می‌دانید پنل‌های امولد از نظر کنتراست و مصرف انرژی بهتر از ال سی دی‌ها عمل می‌کنند؛ به همین خاطر هم قیمت بالاتری دارند. نمایشگر 6.39 اینچی میت 20 پرو با رزولوشن +QHD فعالیت می‌کند و با پشتیبانی از HDR10 کیفیت فوق العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. وضوح تصویر، چگالی پیکسلی و روشنایی این صفحه نمایش در حد ایده‌آلی بوده و انتظارات شما از یک گوشی پرچمدار در این قسمت کاملا برطرف می‌شود.

بررسی میت 20 پرو همانطور که انتظار داشتیم در منوی تنظیمات دستگاه مواردی برای شخصی سازی نمایشگر وجود دارد. توسط گزینه Color mode می‌توان دو حالت Vivid و Normal را برای نحوه نمایش رنگ‌ها انتخاب کرد. در این منو امکان ایجاد تغییرات در دمای رنگ هم به کاربر داده می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های موجود در منوی تنظیمات نمایشگر دستگاه، Natural tone است که با فعال سازی آن، بهترین مود مربوط به رنگ‌ها به صورت خودکار اعمال می‌شود. Eye comfort هم که برای فیلتر نور آبی نمایشگر به‌کار می‌آید در منوی تنظیمات میت 20 پرو قابل فعال سازی است.

هواوی برای آن دسته از کاربرانی که از ظاهر نمایشگر برش خورده میت 20 پرو رضایت ندارند، قابلیت نرم افزاری خاصی را در نظر گرفته که توسط آن می‌توان برش خوردگی را به طور کامل پنهان کرد. با فعال سازی این ویژگی، نوار مشکی رنگی اطراف ناچ قرار می‌گیرد و به این شکل فضاهای خالی پر می‌شوند. بهره گیری این گوشی از پنل امولد که کنتراست بالایی دارد، کمک زیادی به طبیعی جلوه دادن فرآیند پنهان سازی ناچ کرده است.

بررسی میت 20 پرو

قابلیت Always On بخش دیگری است که در منوی تنظیمات مربوط به صفحه نمایش میت 20 پرو حضور دارد و با فعال سازی آن اطلاعات زمانی، وضعیت باتری و اعلانات حتی بعد از خاموش شدن نمایشگر نشان داده می‌شوند.

در منوی تنظیمات میت 20 پرو این امکان به کاربر داده شده تا رزولوشن نمایشگر را تغییر دهد. در این بخش سه گزینه +HD+ ،FHD و +WQHD برای فعال سازی وجود دارد. کاربر توسط این بخش می‌تواند با انتخاب رزولوشن پایین‌تر مصرف انرژی دستگاه را کم‌تر کند.

دوربین

هواوی از نظر دوربین در تلفن‌های‌ هوشمندش هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و هر بار با معرفی محصولی جدید همه را به وجد می‌آورد. پرچمدارانی که تا کنون توسط این برند روانه بازار شده‌اند معمولا رتبه‌های اول لیست بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین را از آن خود می‌کنند. دوربین یکی از بخش‌های مهم در بررسی میت 20 پرو محسوب می‌شود.

بررسی میت 20 پرو

با دوربین سه گانه‌ای که هواوی برای میت 20 پرو در نظر گرفته، قادر به ثبت تصاویر خیره‌کننده‌ای خواهید بود که تا کنون توسط هیچ تلفن هوشمندی تجربه‌ای نکرده‌اید. لنزهای اصلی دوربین میت 20 پرو ساخته کمپانی نام آشنای لایکا هستند و هر کدام ساختار متفاوتی دارند. سنسور 40 مگاپیکسلی که بیشتر با آن سر و کار خواهید داشت، لنز واید انگل دارد و با گشودگی دیافراگم f/1.8 فعالیت می‌کند. برای دومین سنسور که 20 مگاپیکسل رزولوشن دارد و به صورت سیاه و سفید فعالیت می‌کند، یک عدد لنز اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است. آخرین سنسور که 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد، به یک لنز تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده است.

کاربر می‌تواند با سنسور 40 مگاپیکسلی میت 20 پرو عکس‌ها را با جزییات فوق العاده بالا و کیفیت مناسب به ثبت برساند. سنسور سیاه سفید 20 مگاپیکسلی برای ثبت جزییات بیشتر، بهبود روشنایی و تشخیص بهتر عمق مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو هم قابلیت زوم اپتیکال سه برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت زوم اپتیکال پنج برابری با همکاری زوم اولترا واید در دسترس بوده و توسط آن می‌توانید تا 2.5 سانتی متر به سوژه نزدیک شوید و عکس‌های ماکرو بگیرید. در ادامه بررسی میت 20 پرو می‌توانید تفاوت عملکرد سه لنز دوربین این دستگاه را مشاهده کنید.


  • لنز اصلی

  • زوم 3 برابر

  • زوم 5 برابر

  • لنز واید

سنسوری که برای دوربین سلفی این پرچمدار در نظر گرفته شده، 24 مگاپیکسل رزولوشن دارد. این دوربین به یک لنز واید 26 میلی متری مجهز شده و با گشودگی دیافراگم f/2.0 فعالیت می‌کند. متاسفانه خبری از قابلیت فوکوس خودکار در این دوربین نبوده و تنها ویژگی هیجان انگیز آن حضور قابلیت HDR است.

طراحی برنامه دوربین میت 20 پرو به صورتی بوده که شما را به سرعت متوجه حرفه‌ای بودن این پرچمدار در زمینه عکاسی می‌کند. مود پرتره که با همکاری لنز اصلی و اولترا واید عمل می‌کند، در برنامه دوربین میت 20 پرو یافت می‌شود. با وارد شدن به این مود چندین گزینه مختلف برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌گیرد. از اولین گزینه می‌توان برای تغییر شکل تار شدگی پس زمینه سوژه ارایه استفاده کرد. در گزینه بعد چندین حالت نوردهی استودیویی برای ثبت عکس‌های زیباتر در نظر گرفته شده است. مود زیبایی هم که پیش‌تر در گوشی‌های هواوی دیده بودیم در 10 درجه مختلف موجود است. در مود پرتره شناسایی سوژه و جداسازی آن از پس زمینه با سرعت بالایی صورت می‌گیرد و تصاویر ثبت شده در این حالت کیفیت بالایی دارند. برای عکاسی پرتره فقط امکان زوم اپتیکال 3 برابری وجود دارد.

نایت مود یکی از بخش‌های جدید و کاربردی در گوشی‌های جدید سری میت است که شما را برای عکاسی در محیط‌های کم نور کمک می‌کند. در حالت نایت مود اگر دکمه شاتر را لمس کنید، دستگاه در عرض 4 ثانیه به صورت متوالی چندین عکس می‌گیرد و با تلفیق آن‌ها، روشنایی در خروجی نهایی را بهبود می‌بخشد. حین گرفتن عکس در این وضعیت باید دستگاه را کاملا ثابت و بدون حرکت نگه دارید.

اپرچر که در گوشی‌های قدیمی‌تر هواوی با عنوان واید اپرچر شناخته می‌شد، قابلیتی است که برای تغییر محل فوکوس پس از ثبت تصاویر استفاده می‌شود و در برنامه دوربین میت 20 پرو هم موجود است.

بررسی میت 20 پرو

دوربین میت 20 پرو از نظر سخت افزار بسیار قدرتمند است و توانایی‌های‌ زیادی دارد. با استفاده از مود Pro که در برنامه دوربین این پرچمدار موجود بوده می‌توانید از حداکثر توانایی‌های سه لنز دوربین دستگاه بهره ببرید. برای مثال در این مود می‌توان مدت زمان باز ماندن دریچه دیافراگم را بین 30 تا 1/4000 ثانیه انتخاب کرد و یا برای ایجاد تغییرات در ایزو، غلظت رنگ سفید، نحوه نوردهی و مواردی از این قبیل اقدام کرد.

علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، مودهای پانوراما، مونوکروم، AR Lens، عکاسی رد نور، اچ دی آر، فیلتر، پانورامای سه بعدی، واترمارک، اسکن مدارک و عکاسی زیر آب نیز در برنامه دوربین میت 20 پرو یافت می‌شوند. دقت کنید اکثر مودهایی که هواوی برای دوربین اصلی این پرچمدار در نظر گرفته، برای عکاسی با دوربین سلفی هم موجود بوده و شما می‌توانید از آن‌ها برای گرفتن تصاویر سلفی جذاب‌تر استفاده کنید.

میت 20 پرو امکان فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارایه می‌کند. در این بخش به لطف حضور لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال، فیلم‌های با کیفیتی را می‌توان به ثبت رساند. از دیگر توانایی‌های میت 20 پرو در این بخش می‌توان به فیلمبرداری صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و مود هایپرلپس اشاره کرد.

اما یکی از اصلی‌ترین مواردی که عملکرد دوربین میت 20 پرو را نسبت به سایر محصولات بازار متمایز کرده، بهره‌مندی آن از هوش مصنوعی یا همان AI است. این هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف میت 20 پرو از جمله دوربین فعالیت دارد و روی عملکرد بهتر دستگاه تاثیر می‌گذارد. دوربین میت 20 پرو بیش از 1500 صحنه در 25 گروه مختلف را به طور هوشمند تشخیص می‌دهد و با توجه به شرایط هرکدام، بهترین تنظیمات مربوط به روشنایی، غلظت رنگ و کنتراست را اعمال می‌کند. با توجه به این موضوع، تنها کافی است لنز میت 20 پرو را مقابل سوژه مورد نظر خود قرار دهید و پس از شناسایی محیط، تصاویر فوق العاده‌ای را به ثبت برسانید. این هوش مصنوعی حین ضبط ویدیو با شناسایی محیط، فیلتر‌هایی را به صورت خودکار فعال می‌کند و به فیلم‌های ضبط شده جلوه خاصی می‌دهد.

بررسی میت 20 پرو رابط کاربری دوربین - بررسی میت 20 پرو

قابلیت AR Lens حاوی چند شکلک مختلف است که کاربر می‌تواند به کمک سیستم تشخیص چهره سه بعدی آن‌ها را با چهره کنترل کند. این قابلیت در بخش‌ مودهای برنامه دوربین حضور دارد و کاربر قادر ذخیره آن‌ها به صورت فایل GIF خواهد بود. کار با AR Lens بسیار لذت بخش بوده و نسبت به مدل‌های گذشته که فاقد سنسورهای تشخیص چهره بودند، بهتر عمل می‌کند.

بررسی میت 20 پرو قابلیت AR Lens - بررسی میت 20 پرو

در میت 20 پرو قابلیتی وجود دارد که توسط آن می‌توانید حتی با قفل بودن دستگاه در کمتر از یک ثانیه از سوژه عکس بگیرید. برای دسترسی به این قابلیت تنها کافی است دکمه کاهش صدا را دو بار فشار دهید تا عکس شما ثبت شود. عملیات پردازشی هواوی برای ثبت تصاویر بسیار دقیق و پرسرعت بوده؛ به طوری که تصاویر گرفته شده در این حالت به طرز عجیبی واضح هستند. در ادامه بررسی میت 20 پرو نظر شما را به چند نمونه تصاویر گرفته شده توسط این دستگاه جلب می‌کنیم.



  • پرتره با افکت سیاه و سفید

  • پرتره با زوم 3 برابر

  • زوم 3 برابر

  • زوم 5 برابر

  • زوم 5 برابر

  • زوم 5 برابر

  • پرتره


سخت افزار

کایرین 980 که لقب اولین تراشه 7 نانومتری در دنیای تلفن‌های هوشمند را یدک می‌کشد، در میت 20 پرو استفاده شده است. روی این تراشه یک پردازنده 8 هسته‌ای قرار گرفته که مسئولیت عملیات پردازشی دستگاه را بر عهده دارد. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای این پرچمدار Mali-G76 MP10 بوده که از قدرت بالایی برخوردار است. در کنار این موارد، هواوی از تراشه NPU دوگانه در میت 20 پرو استفاده کرده و که پیشرفت زیادی داشته و دستگاه را از نظر هوشمندی به سطح بالایی رسانده است.

بررسی میت 20 پرو

به گفته هواوی، قدرت پردازنده در میت 20 پرو نسبت به نسل قبل حدود 75 درصد افزایش داشته است. GPU هم در این دستگاه نسبت به نسل گذشته نزدیک به 46 درصد قدرتمندتر است. طی بررسی میت 20 پرو متوجه عملکرد پرسرعت آن شدیم و قدرت بالای پردازنده و NPU دوگانه آن کاملا مشهود بود. این پرچمدار به خوبی از پس اجرای گرافیکی‌ترین بازی‌ها برمی‌آید و از تست‌های ما در این بخش سربلند بیرون آمد. در ادامه برای بررسی میت 20 پرو در بخش سخت افزار، آن را توسط بنچمارک‌های مختلف تست کردیم که نتایج را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

(GeekBench 4.1 (single-core

[click_chart value=202309]

(GeekBench 4.1 (multi-core

[click_chart value=202304]

AnTuTu 7

[click_chart value=202313]

(GFX 3.1 Manhattan (1080p offscreen

[click_chart value=202314]

هواوی برای نسخه پرو پرچمدار جدیدش دو مدل با رم‌های 6 و 8 گیگابایت را در نظر گرفته است. مدل اول 128 گیگابایت و مدل دوم 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. ما برای بررسی میت 20 پرو نسخه 128 گیگابایتی آن را در اختیار داشتیم. میت 20 پرو از کارت حافظه نانو که به صورت انحصاری توسط هواوی تولید می‌شود، پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند به جای قرار دادن سیمکارت دوم، از آن استفاده کند. کارت‌های حافظه نانو ابعاد کوچکتری نسبت به کارت‌های حافظه میکرو دارند.

نرم افزار

میت 20 پرو به اندروید 9.0 مجهز شده و از جدیدترین امکانات گوگل بهره می‌برد. این سیستم عامل با پوسته اختصاصی هواوی یعنی EMUI شخصی سازی شده و از نظر ظاهر و قابلیت‌های کاربردی نسبت به اندروید خام متفاوت ظاهر شده است. در رابط کاربری EMUI 9.0 شاهد اپلیکیشن‌های پیش فرض مختلفی هستیم که اکثرا از بخش Tools در صفحه اصلی قابل دسترسی هستند. کاربر می‌تواند اپ‌های اضافی را در صورت لزوم به طور دستی حذف کند.

همانطور که مطلع هستید، در رابط کاربری EMUI خبری از اپ دراور نبوده و همه اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی حضور دارند. البته قابلیت افزودن اپ دراور به صفحه اصلی از منوی تنظیمات دستگاه در دسترس بوده و کاربران می‌توانند از این قسمت برای افزودن آن اقدام کنند.

از آنجایی که با یک گوشی نسبتا بزرگ طرف هستیم، قابلیت One-handed UI می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این گزینه در منوی تنظیمات میت 20 پرو موجود بوده و با فعال سازی آن می‌توانید روی دکمه‌های ناوبری به سمت چپ و راست سوایپ کنید تا صفحه رابط کاربری برای کار با یک دست کوچک شود.

بررسی میت 20 پرو رابط کاربری EMUI 9.0 - بررسی میت 20 پرو

در رابط کاربری EMUI 9.0 ژست‌های حرکتی متنوعی تعریف شده که هر کدام ویژگی‌ خاصی دارند. برای اسکرین شات گرفتن توسط میت 20 پرو کافی است با پشت انگشت خود روی نمایشگر دوبار ضربه بزنید تا دستگاه از صفحه اسکرین شات بگیرد. در صورتی که از دو انگشت خود برای ضربه زدن استفاده کنید، برنامه ضبط ویدیو از صفحه اجرا می‌شود. قابلیت Split-Screen که توسط آن می‌توان با دو برنامه به صورت همزمان کار کرد، با سوایپ صفحه توسط پشت انگشت قابل فعال سازی است.

برنامه Phone Manager مرکزی برای کنترل بخش‌های مختلف گوشی است و به شما امکانات متعددی را به منظور بررسی فاکتورهای مختلف دستگاه ارایه می‌کند. در این بخش می‌توان با کلیک روی Optimise برای بهینه سازی بخش‌های مختلف اقدام کرد.

امنیت

میت 20 پرو از قابلیت تشخیص چهره برای بازگشایی قفل دستگاه بهره می‌برد. عملکرد این ویژگی تنها متکی به دوربین سلفی نبوده و هواوی سنسور مورد نیاز آن را داخل ناچ بالا نمایشگر قرار داده است. تشخیص چهره در میت 20 پرو به صورت سه بعدی با تابیدن اشعه مادون قرمز عمل می‌کند.

سیستم تشخیص چهره سه بعدی در میت 20 پرو دقت بالایی دارد و در محیط‌های تاریک هم به خوبی عمل می‌کند. با بلند کردن گوشی و قرار دادن آن مقابل چهره، عملیات بازگشایی قفل به سرعت انجام شده و شاید اصلا کاربر متوجه قفل بودن دستگاه نشود. امکان غیرفعال کردن بازگشایی مستقیم قفل در منوی تنظیمات موجود است.

علاوه بر قابلیت تشخیص چهره، امکان رمزگذاری دستگاه با استفاده از سنسور اثر انگشت هم وجود دارد. محل قرار گیری این اسکنر روی بدنه دستگاه نبوده و هواوی آن را با مهندسی خاصی زیر نمایشگر میت 20 پرو تعبیه کرده است. برای کار با این سنسور کافی است دستگاه را بلند کنید و با نمایان شدن آیکون اثر انگشت روی نمایشگر، انگشت خود را با کمی فشار روی محل مشخص شده نگه دارید.

بررسی میت 20 پرو

حضور اسکنر زیر نمایشگر تکنولوژی فوق العاده‌ای است که نه تنها از اشغال شدن بیهوده بدنه دستگاه جلوگیری کرده؛ بلکه کاربر برای دسترسی به آن احساس راحت‌تری خواهد داشت. این اسکنر با قرارگیری محافظ صفحه یا همان گلس روی نمایشگر به خوبی کار می‌کند و با مشکلی از این نظر مواجه نخواهید شد. البته سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر معایبی هم دارد که طی بررسی میت 20 پرو متوجه آن‌ها شدیم. این اسکنر کندتر از حسگر‌های معمولی در گوشی‌های مختلف عمل می‌کند؛ به طوری که شاید لازم باشد چندین بار بازگشایی دستگاه اقدام کنید. همچنین اگر انگشت دست شما خیس باشد، شناسایی آن به درستی صورت نگرفته و قفل دستگاه در این وضعیت باز نخواهد شد.

در میت 20 پرو امکان قفل کردن فایل‌ها و همچنین دسترسی به یک فضای خصوصی مجزا برای محافظت از برخی داده‌های مهم کاربر وجود دارد. این قابلیت‌ها با تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت کار می‌کنند. به طور کل طی بررسی میت 20 پرو از امنیت و ویژگی‌های محافظتی این پرچمدار کاملا راضی بودیم.

صدا

در این بخش از بررسی میت 20 پرو به اسپیکر و ویژگی‌های صوتی آن می‌پردازیم. هواوی اسپیکر اصلی این پرچمدار را درون پورت USB تعبیه کرده و خبری از محفظه جداگانه برای آن نیست. حضور اسپیکر در این بخش باعث می‌شود با اتصال کابل USB برای شارژ دستگاه، حجم صدا افت زیادی کند. از طرفی در این پرچمدار برای تولید صدای استریو از اسپیکر مکالمه کمک گرفته شده که صدای آنچنان بلندی ندارد و بیشتر به تیوتر شبیه است. با توجه به این موضوع نباید روی کیفیت صدای استریو میت 20 پرو حساب زیادی باز کنید.

بررسی میت 20 پرو برنامه موزیک - بررسی میت 20 پرو

میت 20 پرو برخلاف برادرش جک صوتی 3.5 میلی متری ندارد و شما باید از پورت USB Type C جهت اتصال هدفون استفاده کنید. هواوی برای این بخش قابلیت نرم افزاری Dolby Atmos هم در نظر گرفته که توسط آن می‌توان برای شخصی سازی صدا اقدام کرد. این قابلیت تنها برای خروجی صدا در هدفون قابل استفاده بوده و امکان فعال سازی آن برای اسپیکر وجود ندارد.

باتری

میت 20 پرو به یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. این باتری غیرقابل تعویض که از نوع لیتیوم پلیمری است، همراه با هوش مصنوعی دستگاه، شارژدهی بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هوش مصنوعی در این بخش با زیر نظر گرفتن فعالیت کاربر و نحوه استفاده از گوشی، بهترین تنظیمات برای بهینگی باتری را اعمال می‌کند. در منوی تنظیمات دستگاه دو مود مختلف برای کاهش مصرف انرژی موجود بوده و شما می‌توانید در مواقع ضروری یکی از آن‌ها را فعال کنید.

بررسی میت 20 پرو بخش باتری - بررسی میت 20 پرو

میت 20 پرو از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. به لطف این قابلیت، تنها در مدت 30 دقیقه می‌توانید حدود 70 درصد از ظرفیت باتری دستگاه را شارژ کنید. فناوری شارژ سریع هواوی که با نام SuperCharge شناخته می‌شود، گواهی TÜV را دریافت کرده و از نظر امنیت تست شده است. شارژ بی‌سیم ویژگی دیگری است که در میت 20 پرو موجود و از فناوری SuperCharge پشتیبانی می‌کند.

هواوی قابلیت جالبی را با نام Wireless reverse charging برای میت 20 پرو در نظر گرفته که با فعال سازی آن گوشی به یک پاوربانک بی‌سیم تبدیل شده و شما می‌توانید دستگاه‌های دیگر را توسط آن شارژ کنید. برای استفاده از این قابلیت باید دستگاهی را که از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، روی بدنه میت 20 پرو قرار دهید.

ویژگی‌های دیگر

آخرین بخش از بررسی میت 20 پرو را به ویژگی‌های خاص آن اختصاص داده‌ایم. از ویژگی‌های کاربردی هواوی میت 20 پرو می‌توان به داشتن گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و همچنین پشتیبانی از مادون قرمز برای کنترل دستگاه‌های الکترونیکی اشاره گرد. همچنین این پرچمدار به نسخه 3.1 پورت USB Type C مجهز شده و از این طریق تجربه پرسرعتی در زمینه انتقال داده‌ها را به کاربر ارایه می‌کند.

بررسی میت 20 پرو

ارسال نظر