رونمایی از محصولات جدید بهین تکنولوژی؛ «UZ100» و «P2T USB »

شرکت بهین‌تکنولوژی در دنیا رتبه سوم و در خاورمیانه رتبه اول را در ارائه محصول زیرو کلاینت دارد. در دنیا رتبه اول را شرکت متا و رتبه دوم را مک‌دونالد دارد.

رونمایی از محصولات جدید بهین تکنولوژی؛ «UZ100»  و «P2T USB »

«بهین تکنولوژی» در همایش تخصصی «راهکارهای نوین و هوشمند برای امنیت اطلاعات»، از دو محصول «UZ100»  و «P2T USB » رونمایی کرد.

به گزارش کلیک،  مدیرعامل بهین تکنولوژی، در این همایش با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای 10 سال آینده، 10 مخاطره اصلی خواهیم داشت گفت: این مخاطره‌ها شامل ناامنی سایبری، دیپ‌فیک و انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی هستند که جز بخش سیاه و تاریک هوش مصنوعی محسوب می‌شوند. این مشکلات در کنار اختلال در محیط زیست و بهم خوردن اکوسیستم است. مسئله سایبری نیز مسئله‌ای است که همه دست به گریبان آن هستند و فراگیری دارد.

حمید توسلی افزود: در این زمینه شرکت‌هایی موفق هستند که بر اساس تجهیزاتی که در اختیار دارند، خود را به طور مداوم به‌روزرسانی کنند. در این زمنیه با مقوله زیروتراست (Zero Trust) در راستای امنیت هوشمند که شامل کل‌نگری است روبه‌رو هستیم. همانطور که می‌دانید، مسئله امنیت داده از کاربر و تجهیزاتی که استفاده می‌کنند، آغاز می‌شود.

AAT_9561

به گفته توسلی «بهین تکنولوژی پنج فعالیت را با بازار هدف‌‌های متفاوت انجام می‌دهد. محصولات ما در این بخش مناسب برای تمام سازمان‌‌هایی است که داده‌ها برایشان ارزشمند است. شرکت‌ها فارغ از دولتی یا خصوصی بودن می‌توانند از این محصولات و سرویس‌ها استفاده کنند.»

او ادامه داد: «باوجود وارداتی بودن زیروکلاینت، شرکت بهین‌تکنولوژی میان‌افزار (Firmware) و پیشخوان مدیریت ( Management Console) را آپدیت و طبق نیاز مشتری ایرانیزه می‌کند.»

 

۶ تریلیون خسارت امنیت سایبری

درادامه رویداد، اشکان سلیمانی فخر، متخصص رایانش ابری و امنیت مرکز داده گفت: ماهانه ٢٠ میلیون بدافزار تولید می‌شود. در سال‌‌های گذشته ۶ تریلیون دلار فقط خسارت امنیت سایبری در دنیا بوده است. امنیت داده‌‌ها مثل بازی شطرنج است زیرا استراتژی در آن خیلی مهم است. اما باید در نظر گرفت که هیچ‌وقت نمی‌شود مانع حمله سایبری شد بلکه فقط می‌شود کنترل شود و به تعادل برسد.

به گفته سلیمانی فخر،‌ موضوعی که در حملات سایبری مهم است، این است که مستندات و داده‌ها همیشه باید چک شود زیرا به‌دلیل موقعیتی که ایران دارد حمله بدافزار مثل سایر کشورها زیاد است و آنقدر حمله می‌شود تا یک راه برای دسترسی پیدا شود.

سلیمانی‌فخر درباره عوامل آسیب به داده‌ها گفت: تحلیل نکردن دوره‌ای سرویس‌ها از عوامل آسیب به داده‌ها است.

به گفته سلیمانی‌فخر، نقاط آسیب‌پذیر پنهان‌ مرکز داده سازمان در چهار حوزه قابل بررسی است؛ نقاط آسیب‌پذیر در زیرساخت شبکه مرکز داده، در نرم‌‌افزارها و سامانه‌های سازمان، در منابع انسانی سازمان‌ و در زیرساخت سیستم پشتیبان‌گیری مرکز داده. این چند مورد از موارد آسیب‌پذیر داده در سازمان‌ها است.

AAT_9574

vpn امنیت داده کاربران را به‌خطر می‌اندازد

در ادامه، علیرضا بزرگمهری، متخصص هوش مصنوعی، پرداخت الکترونیک و امنیت اطلاعات درباره نقش ابزارهای مدیریت سرویس و چارچوب ITIL در مدیریت کل نگر و هوشمند امنیت یکپارچه گفت: رویکرد به موضوع امنیت باید کل‌نگرانه باشد، نه فقط از بعد سخت‌افزاری. باید توجه داشت که با فراگیر شدن vpn همه کاربران مورد تهدید امنیتی هستند.

بزرگمهری درباره چالش‌های امنیتی پیش روی واحدهای فناوری توضیح داد: علاوه‌بر نشت داده‌‌‌ها، پیشرفت لحظه‌ای تهدیدات سایبری، ارتباط با سیستم‌های بیرونی، هزینه بالای تجهیزات امنیتی از چالش‌‌های این حوزه است.

او برای کاهش این چالش‌ها گفت: برای کاهش چالش‌‌ها باید به همه بخش‌‌ها مثل امنیت شبکه، امنیت برنامه‌ها، امنیت داده‌ها، امنیت هویت، امنیت پایگاه داده، امنیت سرویس دهنده، امنیت ابزارهای موبایل، امنیت کلاینت و امنیت پرسنل توجه شود.

 

AAT_9778

 

 

ارسال نظر