خطر دسترسی آسان به تلگرام سیم‌کارت‌های بدون استفاده

پیام‌رسان تلگرام خلاف تمامی جذابیت‌هایش می‌تواند کاربران را با چالش جدی دسترسی به حساب‌شان مواجه کند.

خطر دسترسی آسان به تلگرام سیم‌کارت‌های بدون استفاده

به گزارش کلیک، از آنجایی که تلگرام هنگام فعال کردن حساب کاربر، از طریق شماره تلفن همراه کد را ارسال می‌کند، و از سوی دیگر در صورت اقدام اپراتورها برای احیای سیم‌کارت‌های غیرفعال، این موضوع می‌تواند دردسرساز شود.

چالش فوق البته زمانی اتفاق می‌افتد که شرایط مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای بازیافت سیم‌کارت‌های بدون استفاده برقرار شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد تصمیم‌گیر و ناظر در عرصه ارتباطات مجوز سلب امتیاز سیم‌کارت‌های اعتباری که تا ۹۰ روز استفاده نشوند را به اپراتورهای موبایل داده است. هرچند این موضوع در خصوص سیم‌کارت‌های دایمی متفاوت است، اما رعایت جوانب احتیاط ضروری به نظر می‌رسد.

این در حالی است که این مشکل حتی می‌تواند گریبان افرادی که سیم‌کارت‌شان را واگذار می‌کنند را نیز بگیرد.

بنابراین، کاربرانی که تصور می‌کنند دیگر قصد استفاده از سیم‌کارت خود را ندارند و یا می‌خواهند آن را واگذار کنند، بهتر است نگران حریم شخصی خود باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

کاربران می‌توانند یا حساب کاربری خود را از طرق سایت تلگرام به طور کامل پاک کنند و یا از گزینه تایید دو مرحله‌ای تلگرام که در تنظیمات امنیتی این پیام‌رسان وجود دارد، استفاده کرده و رمز ورودی را برای حساب‌شان مشخص نمایند.

ارسال نظر