چگونه پسووردهای ذخیره شده در مرورگر اج مایکروسافت را مشاهده کنیم؟

رسانه کلیک – در این مطلب نحوه مشاهده پسووردهای ذخیره شده در مرورگر اج مایکروسافت را در هر دو سیستم عامل مک و مایکروسافت به شما آموزش می دهیم.

چگونه پسووردهای ذخیره شده در مرورگر اج مایکروسافت را مشاهده کنیم؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام ورود به یک وب سایت، پسوورد خود را فراموش کرده باشید. خوشبختانه مرورگر اج مایکروسافت در چنین شرایطی راه حلی را پیش روی کاربران قرار داده است؛ بدین ترتیب که کاربر می تواند از قبل، پسوورد خود را در مرورگر ذخیره کرده و در مواقع نیاز آن را روی ویندوز یا مک بازیابی کند. در ادامه نحوه انجام این کار در نسخه جدید اج را به شما توضح می دهیم.

ابتدا مرورگر را باز کرده و منند شکل زیر روی سه نقطه ای که به صورت افقی کنار یکدیگر قرار گرفته اند کلیک کنید. از منوی ظاهر شده، روی گزینه Setting ضربه بزنید.

اج مایکروسافت سپس به قسمت Profile رفته و روی عبارت Passwords کلیک کنید.

در اینجا گزینه ای به نام Saved Password برای شما به نمایش در می آید که تمام یوزرنیم ها و پسووردهایی که در سایت های مختلف از آن ها استفاده کرده اید روی آن ذخیره شده است. پسووردها به دلیل مسائل امنیتی، به صورت پیشفرض به شکل دایره های سیاه رنگ هستند. برای مشاهده کردن هر پسوورد باید روی آیکون چشمی کنار آن ضربه بزنید.

پیش از آنکه پسووردها به نمایش در بیایند، پیامی ظاهر می شود که از شما می خواهد حساب کاربری سیستم خود را وارد کنید. پس از نوشتن نام کاربری و گذرواژه، روی گزینه OK کلیک کنید.

حال پسووردهای ذخیره شده برای شما به نمایش در می آیند.

اج مایکروسافت بهترین راه برای محافظت از پسوورد، به خاطر سپردن آن است. با این حال راه های دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آن ها به مراتب بهتر و امن تر از نوشتن پسوورد روی کاغذ است.

ارسال نظر