رونمایی از فیروزه پلت به عنوان محصول جدید گروه مالی فیروزه

رسانه کلیک - گروه مالی فیروزه ازسامانه فیروزه پلت با هدف اتصال خریدارن و فروشندگان بالقوه سهام در استارتاپ‌ها، کمک به نقدشوندگی سهام و همچنین کمک به ورود سرمایه‌گذاران بخش سنتی به استارتاپ ها رونمایی کرد.

رونمایی از فیروزه پلت به عنوان محصول جدید گروه مالی فیروزه

«رامین ربیعی»، مدیرعامل گروه مالی فیروزه در این رویداد گفت: «چنین سامانه‌ای کمک می‌کند تا به جای سرمایه خارجی که اکنون در دسترس نیست، استارتاپ‌ها بتوانند از سرمایه‌ بخش سنتی جامعه بهره بگیرند. سامانه اصلا پیچیده نیست. هدفش گرفتن اطلاعات درست است. چیزی که آن را سخت می‌کند، راستی‌آزمایی از سوی ماست. ما هویت شما [فروشنده] را تایید می‌کنیم و سپس قراردادهای داخلی و نظر هیات مدیره داخلی استارت‌آپ گرفته می‌شود تا مشخص شود سهام قابل فروش است یا خیر. سپس نام شرکت وارد لیست فروش می‌شود. این اطلاعات محرمانه است و برای مثال، فقط مشخص است که سهامی از استارت‌آپ X برای فروش است. زمانی که شخصی پیدا شد و درخواست خرید داد، جلسات رو در رو شکل می‌گیرد و با کمک فیروزه، این معامله انجام می‌شود.»

این سامانه قرار نیست چیزی شبیه به بازار سرمایه باشد، چون اساسا به عقیده مدیران گروه مالی فیروزه، این سامانه یک بازار نیست. در واقع، این سامانه به نوعی طراحی شده که در آن هیچ معامله‌ای یا تقاضا و عرضه‌ای انجام نمی‌شود، چون قیمتی وجود ندارد. تنها چیزی که مشخص است، اینکه بخش خاصی از سهام یک استارت‌آپ برای فروش وجود دارد. همچنین ورود به فیروزه پلت کار ساده‌ای نیست و گروه مالی فیروزه می‌گوید سرمایه‌گذاران و فروشندگان سهام صرفا در این سامانه ثبت نام می‌کنند اما بعدا باید احراز هویت شوند تا عملیات خرید و فروش انجام شود.
ارسال نظر