آیا واقعا آمریکایی ها در مصرف انرژی کم مصرف هستند؟

یکی از اهداف مشترک در دولت آمریکا کاهش مصرف انرژی توسط شهروندان این کشور است. مسئله ای حیاتی که همه ساله در برنامه انتخاباتی کاندیدا و در برنامه اجرایی دولت ها سرلوحه قرار می گیرد. حال این سوال مطرح است آیا با تمامی این تعاریف مصرف انرژی در این کشور تعدیل یافته است؟

آیا واقعا آمریکایی ها در مصرف انرژی کم مصرف هستند؟

به گزارش کلیک- کشور آمریکا جمعیتی معادل ۴٫۵ درصد از جمعیت جهان را داراست و این میزان مصرف کننده ۲۰ درصد از انرژی کل جهان نیز به شمار می رود. به گفته کارشناسان اقتصادی، به نسبتی که یک شهروند آمریکایی یک دلار پرداخت می کند میزان یک فنجان نفت برای تولید آن محصول خریداری شده، صرف شده است.

با این همه برای بسیاری از محققان این سوال بوجود می آید که با تمامی تعاریف و تلاش دولت ها برای کاهش مصرف انرژی آیا شهروندان آمریکایی کم مصرف شده اند؟ بر اساس تحقیقات موسسه بررسی مصرف انرژی (Residential Energy Consumption Survey) از سال ۲۰۰۹ میزان مصرف شهروندان آمریکایی به نسبت ۳۰ سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این تحقیقات که از سال ۱۹۸۰ آغاز شده است، در ابتدا افزایش مصرف انرژی و سوخت را توسط شهروندان آمریکایی نشان داده است. این افزایش که با رشد خانه سازی در برخی مناطق آغاز شده است، طی سال های اخیر تغییراتی چشمگیر داشته است.

تحقیقات این موسسه به درستی نشان داده است، در سال ۲۰۰۹ و مقایسه آن با سال ۱۹۸۰، مصرف سوخت توسط آمریکایی ها کاهش ۳۰ درصدی داشته است که این کاهش در نوع خود بی نظیر تلقی می شود. یکی از دلایل کاهش استفاده از انرژی های به اصطلاح فسیلی در شهروندان آمریکایی ترویج استفاده از انرژی های پاک و یا به اصطلاح قابل بازیافت می باشد.

کشور آمریکا از سال ۱۹۹۰ بیشترین تمرکز خود را بر روی انرژی های تجدید پذیر گذاشته است تا آنجا که به دومین کشور بهره بردار از این نوع سوخت در دنیا تبدیل شده است.

ارسال نظر