دی‌اکسید کربن زمین از مرز ۴۰۰ppm گذشت

تغییرات آب و هوایی و جوی ،سونامی‌ها ، گردبادها و بسیاری از خشونت‌های طبیعت حاصل رفتار بد ما با طبیعت است.

دی‌اکسید کربن زمین از مرز ۴۰۰ppm گذشت

به گزارش کلیک،در ماه جاری میزان دی اکسید کربن یا همان CO2 سطح زمین از مقدار ۴۰۰ppm گذشت .به گفته کارشناسان این مقدار از دی‌اکسید کربن تولید شده در تاریخ زمین بی سابقه بوده است و متأسفانه این عدد در حال بالا رفتن است.

همان‌طور که می دانیم دی اکسید کربن از طریق فعالیت های انسانی و فعالیت های صنعتی بالا می رود و تنها مقصر اصلی در این ضرر و زیان به کره زمین انسان است.

پروفسور Richard Betts در رابطه با میزان افزایش دی اکسید کربن و تاثیرات آن بر روی کره زمین این‌گونه می‌گوید که ال نینو سال های ۱۹۹۷-۹۸ با عث کشته شدن بیش از ۳۳ هزار نفر شده است.برای جلوگیری از وقوع دوباره این دست از اتفاقات ناگوار باید مراقب زمین باشیم و از تولید بیش‌ازحد گازهای گلخانه‌ای و دی‌اکسید کربن جلوگیری کنیم.

به عنوان توضیح بیشتر در رابطه با پدیده ال نینو می توان آن را چرخه های ناهنجاری هوا دانست که هر ۲ تا ۷ سال با سیلاب های ناگهانی،خشک‌سالی و پدیده های نظیر آن بروز می کند.

هر چند در بروز و ایجاد یک جریان ال نینو عوامل زیادی درگیرند ولی نمی توان از نقش انسان در تشدید بروز ناهنجاری ها صرف نظر کرد.

دانشمندان و محققان زیادی تجاوز دی اکسید کربن از حد مجاز را در ماه گذشته تایید کرده و مراکز علمی و تحقیقاتی بزرگی مانند ناسا بی‌سابقه بودن این حجم از CO2 را تایید کرده اند.

قطعاً این خبر اوقات بسیاری از ما را تلخ می کند و حتی ما را نسبت به آینده زمین نگران می کند. خبرهایی از این دست همیشه بررسی می‌شوند و هر سال حال کره زمین بدتر از سال قبل است. خشک شدن دریاچه ها،خشک‌سالی‌ها،طوفان‌های شن،تغییرات عجیب آب و هوایی همه و همه گواهی است بر بدرفتاری ما با طبیعت،برای بقا نسل آینده خود با زمین مهربان تر باشیم.

ارسال نظر