مشکلات تمام نشدنی کاربران مک در نسخه جدید El Capitan

تعداد رو به رشد کاربران شاکی از آخرین نسخه سیستم عامل دسکتاپ اپل نشان‌دهنده مشکلات فریزینگ است. کاربران مک در فروم سایت‌ها از جمله سایت‌های پیگیری اپل به اندازه فروم پشتیبانی اپل پر از شکایات فریز شدن سیستم است.

مشکلات تمام نشدنی کاربران مک در نسخه جدید El Capitan

به گزارش کلیک، این مشکل برای OS X 10.11.4، آخرین نسخه کاپیتان El اپل رخ می‌دهد که در مارس راه‌اندازی شد. کاربران شاکی می گویند هنگامی که در حال استفاده معمولی از سیستم هستند، ناگهان سیستم فریز می‌شود. در حالی‌که افراد زیادی نیز هنگام استفاده از مرورگر سافاری اپل دچار این مشکل شده‌اند، برخی می‌گویند این مساله نشان‌دهنده مشکل در هردو اپلیکیشن‌های اپل و لوازم جانبی آن است.

Macrumors که پیش از این مشکلات را گزارش داده بود، می‌گوید که این مشکل متمرکز در MacBook Pro line اپل است. با این‌حال، فروم پشتیبانی اپل حاوی پست‌هایی از کاربران است که از آخرین نسخه El Capitan در دیگر مک‌ها مانند مک مینی این شرکت استفاده می‌کنند.

یک کاربر مک مینی گفته است "اسکرول و حرکت موس تدریجا کم و تشنجی می‌شود. سپس ۳۰ ثانیه صفحه کلید از کار می‌افتد و کلیک روی موس هیچ فایده‌ای ندارد اما نشان‌گر موس همچنان حرکت می‌کند. سپس موس نیز دیگر حرکت نمی‌کند. تنها راه حل راه‌اندازی مجدد سیستم از طریق دکمه خاموش است."

دیگر کاربران نیز گفته‌اند که راه حل آن راه‌اندازی مجدد آن با دکمه پاور است، به این‌صورت که باید دکمه را آن‌قدر نگه دارند تا سیستم خاموش شود. پس از راه‌اندازی مجدد دیگر سیستم مشکلی نخواهد داشت.

در حال حاضر مشخص نیست که این مشکل دقیقا به چه دلیل رخ می‌دهد اما به‌نظر می‌رسد به‌دلیل یک باگ احتمالی در OS X 10.11.4 باشد.

کاربرانی که نسخه پشتیبان از سیستم عامل خود دارند می‌توانند سیستم را به نسخه ۱۰٫۱۱٫۳ تنزل دهند. اپل همچنین پیشنهاد می‌کند سیستم را به نسخه بعدی آن یعنی OS X 10.11.5 ارتقا دهید که البته اکنون در نسخه بتا کار می‌کند و ممکن است مشکلات دیگری داشته باشد.

هنوز مشخص نیست مشکل تا چه حد گسترده است و آیا به اقدامات جدی نیاز دارد. کاربران گفته‌اند این مشکل یک‌بار در هفته یا بیشتر رخ می‌دهد و گرچه آزاردهنده است اما چندان جدی نیست که بخواهند تنزل نسخه را اعمال کنند و یا از نسخه بتا استفاده کنند.

اپل فورا به نطرات پاسخ نداده است. با این حال نسخه بتای OS X 10.11.5 فاصله چندانی با راه‌اندازی رسمی ندارد و امیدوار است که نسخه جدید مشکلات را رفع کند.

منبع: msn

ارسال نظر