خطر سرقت رمز بانکی کاربران توسط فیلترشکن ها

اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که با فیلترشکن و VPN کار می کنید، احتمالاً از خطرات بالقوه این کار مطلع نیستید.

کارشناس امنیت سایبری گفت: وقتی که کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند و نام کاربری و کلمه عبور خود را بدون دغدغه و نگرانی وارد می‌کنند نرم افزار‌های فیلترشکن می‌توانند از این اطلاعات سوء استفاده کنند.

کارشناس امنیت سایبری گفت: برخی از معاندان شناخته شده نظام در خارج از کشور اقدام به تولید و انتشار رایگان نرم افزار‌های فیلترشکن می‌کنند و متاسفانه طیف وسیعی از کاربران ایرانی نیز صرفا جهت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و یا انجام کار‌های روزمره خود از این فیلترشکن‌ها بر روی سیستم‌های خود و حتی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.

به گفته کیائی فر بخشی از کارمندان ادارات و ارگان‌های دولتی، بانک ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های حساس نیز از همین ابزار برای دور زدن فیلترینگ بر روی سیستم‌های ادارات و حتی موبایل خود استفاده می‌کنند که این موضوع میتواند تهدیدی برای امنیت ارگان‌های مختلف باشد.

این کارشناس امنیت سایبری گفت: فیلترشکن‌هایی که به ظاهر فقط فیلترینگ را دور می‌زنند، اما در واقع این قابلیت را دارند که کلمات عبور کاربر، اطلاعات محرمانه بانکی، پیامک‌ها و بسیاری اطلاعات دیگر را نیز به سرقت ببرند.

او گفت: حتی فیلتر شکن‌ها میتوانند ردیابی جرایم سایبری را نیز توسط پلیس پیچیده‌تر کنند، زیرا سیستم‌های فیلترشکن باعث دور زدن سیستم‌های واسط مخابراتی می‌شوند.

ارسال نظر