ویندوز ۱۰ با قدرت تمام پیشتاز است

ویندوز ۱۰ بیشتر از قبل ویندوز ۸ را برای کاربران تبدیل به یک فاجعه کرد.

ویندوز ۱۰ با قدرت تمام پیشتاز است

به گزارش کلیک، مایکروسافت تقریبا دو سال بعد از عرضه ویندوز ۸ که در اواخر سال ۲۰۱۲ منتشر شد اعلام کرد که تنها ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان این ویندوز را نصب کرده‌اند. امروز مایکروسافت اعلام کرد با وجود اینکه کمتر از یک سال از عرضه ویندوز ۱۰ می‌گذرد اما ۳۰۰ میلیون کاربر در حال استفاده از این ویندوز هستند که ۳۰ میلیون بیشتر از رقمی است که مایکروسافت در کنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه مارچ اعلام کرد.

اگر چه میزان استفاده از ویندوز ۱۰ از تابستان سال جاری در حال افزایش است اما پیش بینی می‌شود زمانی که مایکروسافت به ارائه نسخه رایگان آپدیت ویندوز ۱۰ پایان دهد، سرعت میزان افزایش استفاده از ویندوز ۱۰ کمی کاهش پیدا کند. کاربران می‌توانند به وسیله نسخه رایگان آپدیت ویندوز ۷ و ۸٫۱ خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. قیمت خرید ویندوز ۱۰ پس از تاریخ ۲۹ جولای مصادف با ۸ مرداد ۱۱۹ دلار خواهد بود.

مایکروسافت آمار مربوط به نصب ویندوز ۱۰ را همراه با آمار دیگر مرتبط به ویندوز در سایت Windows Blog اعلام کرد. برای مثال کُرتانا (Cortana) که دستیار مجازی ویندوز ۱۰ است از سال گذشته به ۶ میلیارد سوال پاسخ داده است و مرورگر جدید مایکروسافت یعنی مایکروسافت اج در ماه مارچ ۶۳ میلیارد دقیقه مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر چه مایکروسافت آمار مربوط به تعداد کاربران را ذکر نکرده است. اما در حال حاضر مایکروسافت در مقایسه با مرورگرهای دیگر سهم بسیار کمی از کاربران را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که سایت NetMarketShare این مرورگر را حتی در لیست گزارش مربوط به نسخه‌های کامپیوتری مرورگرها جای نداده است. اینترنت اکسپلورر، مرورگر افسانه‌ای مایکروسافت نیز پس از گوگل کروم، محبوب‌ترین مرورگر دنیا در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع: mashable

ارسال نظر