آمازون و مایکروسافت بازیگران جدید صنعت خودروسازی

ورود دو غول بزرگ عرصه تکنولوژی به نام های مایکروسافت و آمازون به حوزه خودروسازی رقابت در یان صنعت را بین غول های دنیای تکنولوژی در این حوزه ها افزایش داده است.

آمازون و مایکروسافت بازیگران جدید صنعت خودروسازی

به گزارش کلیک، از چندی پیش غول های خودروسازی آلمان، با همکاری متخصصین فناوری موفق به طراحی خودرویی هوشمند با نام (HERE)شده اند. این خودرو تمام اتوماتیک قادر است با داده های تعریف شده بدون نیاز به راننده مسیر را طی کند. در این طراحی خودروسازانی نظیر "BMW"،"مرسدس بنز" و همچنین "آئودی" با سرمایه گذاری بالغ بر ۲٫۸۵ میلیارد دلار دست به کار شده اند تا تمامی توان متخصصین خود را برای شگرف ترین طراحی در عرصه فناوری خودرو اعمال کنند. غول های تکنولوژی نیز از این فرایند دور نمانده اند، اپل و گوگل دو نام مطرح در تکنولوژی که این روزها پایشان به طراحی خودرو نیز باز شده است. اما شگفتی های بیشتری در راه است، این روزها از گوشه و کنار خبر ورود آمازون و مایکروسافت نیز به این طراحی به گوش می رسد.

این دو شرکت مطرح، همچنین اذعان دارند با طراحی شبکه سرور هوشمند در کنترل نقشه های خودرو، قادرند خطاهای موجود در این طراحی را به حداقل برسانند. همچنین یک منبع آگاه از مذاکرات نهایی شرکت آمازون و مایکروسافت در به اشتراک گذاری توانمندی ها در طراحی سرورهای مدیریت نقشه، خبر داده است.

یکی از کارشناسان مطرح در شرکت BMW در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اظهار کرده است، بسیاری از ابر قدرت های صنعت خودروسازی علاقه به پیوستن در پروژه HERE دارند و این تنها به شرکت های خودروسازی محدود نمی شود چرا که همانطور که گفته شد، شرکت های بزرگ مطرح در تکنولوژی نیز تمایل خود را برای سهیم بودن در این انقلاب خودرویی اعلام کرده اند.

سیستم نقشه ای این خودرو هوشمند بسیار حساس و دقیق عمل کرده و با آنالیز لحظه ای اطلاعات گرد آمده از سرورهای قدرتمند، همچنین اطلاعات ترافیکی لحظه ای مخابره شده توسط سرورها قادر است بدون نیاز به راننده هدایت خودرو را به دست بگیرد. اضافه بر این، خودروی تمام هوشمند HERE قادر است تا با به اشتراک گذاشتن آنالیزهای نقشه ای ارتباط موثری در برقراری با سرورهای دیگر داشته باشد. طبق گفته رویترز، خبرهایی از رایزنی دو ابرقدرت دیگر خودرو سازی از جمله "فورد" و "رنو" به پیوستن به پروژه HERE به گوش می رسد. این دو شرکت تا چند ماه آینده به صورت رسمی وارد این پروژه خواهند شد.

با تکمیل شبکه سرور این خودرو توسط آمازون و مایکروسافت، میدان رقابت و ایده پردازی برای شرکای این خودرو روز به روز داغ تر خواهد شد. همچنین وزارت حمل و نقل ایالت متحده آمریکا در نشست خبری خود در اوایل هفته در خصوص پیشرفت طراحی و زیرساخت های خودروی هوشمند HERE افزود، ۶۵ درصد از شرایط جاده های کشور برای اعمال این طرح ضعیف ارزیابی شده است. وی همچنین در ادامه اذعان کرد، امیدوار است در طول آینده ای نه چندان دور تمامی زیرساخت های کشور برای ورود این پدیده شگرف در صنعت خودروسازی و تکنولوژی آماده باشد.

منبع: techtimes

ارسال نظر