نوکیا با گوشی اندرویدی A1 به دنیای گوشی‌های هوشمند باز می‌گردد

ظاهرا نوکیا قصد دارد که با عرضه گوشی هوشمند میان رده و جدید اندرویدی به دنیای طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند بازگردد. تصویر این گوشی هوشمند به تازگی منتشر شده است.

نوکیا با گوشی اندرویدی A1 به دنیای گوشی‌های هوشمند باز می‌گردد

همانطور که می‌دانید کمپانی فنلاندی نوکیا در سال ۲۰۱۳ میلادی تمامی فعالیت‌های بخش موبایل خود را به شرکت مایکروسافت واگذار کرد. به موجب قراردادی که مابین نوکیا و مایکروسافت عقد شده بود، نوکیا تا سال ۲۰۱۶ اجازه تولید انحصاری هیچ تبلت یا گوشی هوشمندی را نداشت. اما همانطور که می‌دانید هم اکنون در سال ۲۰۱۶ میلادی به سر می‌بریم و احتمالا در آینده نزدیک شاهد اتمام قرارداد نوکیا و مایکروسافت خواهیم بود. این موضوع بدان معناست که نوکیا می‌تواند مجددا فعالیت‌های بخش موبایل خود را آغاز کند.

نوکیا در سال ۲۰۱۳ هم اعلام کرده بود که قصد کناره‌گیری همیشگی از صنعت موبایل را ندارد و تنها می‌خواهد تا طی چند سال پیش رو به جمع‌بندی و تجدید قوای خود پرداخته و نهایتا با کیفیت بیشتری مجددا به طراحی، تولید و عرضه محصولات هوشمند موبایلی بپردازد. نوکیا پیش از این نشان داده که این بار قصد ورود به دنیای محصولات اندرویدی را دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی با همکاری کمپانی Foxconn و در نظر گرفتن تدابیر ویژه‌ای که از نظر قانونی این شرکت را دچار مشکل نمی‌گرد یک تبلت اندرویدی با نام اختصاصی Nokia N1 را طراحی و معرفی نمود. معرفی این تبلت نشان داد که نوکیا برای سیستم عامل اندروید برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد و مطمئنا در آینده به تولید محصولات هوشمند اندرویدی می‌پردازد.

به گزارش کلیک، ساعاتی پیش تصاویر مربوط به یک گوشی هوشمند جدید اندرویدی برند نوکیا در سایت‌های خبری منتشر شده است. گفته می‌شود که این گوشی در واقع محصولی است که نوکیا قصد دارد به زودی از آن رونمایی کند. این گوشی هوشمند یک محصول میان رده خواهد بود و با کد اختصاصی A1 معرفی شده است.

۱

بنا به اطلاعات به دست آمده، ظاهرا نوکیا بدنه این گوشی هوشمند را از مواد پلی کربناتی می‌سازد. همچنین گفته شده که این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و با وضوح تصویر فول اچ دی یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل مجهز شده و سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام خواهد بود. در تصویری که از این گوشی منتشر شده، لنز دوربین اصلی دستگاه در پنل پشتی آن و چراغ فلش LED این محصول هم به وضوح قابل مشاهده است. همچنین مشخص است که نوکیا خروجی اسپیکر دستگاه را در بخش زیرین آن تعبیه کرده است. این گوشی هوشمند از سه دکمه خازنی بهره‌مند بوده و دکمه افزایش و کاهش صدا یا اصطلاحا Volume آن هم در لبه سمت چپ محصول تعبیه شده است. در لبه سمت راست دستگاه هم دکمه‌ای قرار داده شده که احتمالا دکمه شاتر یا Lock/Power دستگاه خواهد بود.

متاسفانه در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری در رابطه با این گوشی هوشمند میان رده و اندرویدی کمپانی نوکیا ارائه نشده، اما انتظار داریم که در آینده نه چندان دور اخبار بیشتری در رابطه با این محصول و همچنین برنامه‌ریزی‌های نوکیا برای آینده منتشر شود. نظر شما در رابطه با ورود مجدد نوکیا به صنعت موبایل چگونه است؟

منبع: androidauthority

ارسال نظر