شکایت اپل از شرکت کانادایی برای بازفروش ۱۰۰ هزار دستگاه بازیافتی

رسانه کلیک - اپل از شرکت کانادایی Geep شکایت کرده است؛ زیرا حدود ۱۰۰ هزار آیفون، آیپد و اپل واچی که باید بازیافت می‌شدند را دوباره فروخته است.

شکایت اپل از شرکت کانادایی برای بازفروش ۱۰۰ هزار دستگاه بازیافتی

اخیرا شرکت اپل تمرکز زیادی بر قابلیت بازیافت محصولات خود داشته است. اکنون شرکت اپل از شرکتی که مسئولیت باریافت دستگاه‌های اپل را برعهده داشته شکایت کرده است؛ زیرا حدود ۱۰۰ هزار آیفون، آیپد و اپل واچی که باید بازیافت می‌شدند را دوباره فروخته است.

این شرکت غول فناوری قصد دارد بازیافت محصولات را در کارخانه‌های خود انجام دهد؛ اما در حال حاضر باید مسئولیت این کار را به شرکت‌های شخص ثالث بسپارد. مسئولیت بازیافت محصولات اپل در یک بازه زمانی بر عهده شرکت Geep Canada بوده است و اکنون اپل از این شرکت شکایت کرده است.

این شرکت کانادایی اتهامات وارده را رد نکرده و اعلام کرده است که این تعداد دستگاه‌های شرکت اپل توسط سه نفر از کارمندان سرکش فروخته شده و شرکت اطلاعی از این موضوع نداشته است. البته شرکت اپل نیز در پاسخ گفته که این کارمندان از مدیران این شرکت بوده‌اند.

این شکایت در ماه ژانویه ۲۰۲۰ توسط اپل مطرح شده؛ اما به تازگی به صورت عمومی درباره آن صحبت شده است. البته شرکت اپل در اوایل سال ۲۰۱۸ متوجه این سرقت شده است و از آن زمان همکاری خود را با این شرکت قطع کرده است.

شرکت اپل از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا آخر سال ۲۰۱۷ تعداد 531,966 عدد آیفون و 5,673 عدد آیپد و 19,277 عدد اپل واچ برا بازیافت به این شرکت داده بوده است. بعدا در یک بازررسی مشخص شده است که برخی از این دستگاه‌ها در جایی که هیچ دوربین امنیتی وجود ندارد ذخیره می‌شوند. تقریبا ۱۸ درصد از 103,845 عدد دستگاه‌های بازیافتی در شبکه‌های مخابراتی نیز فعال بودند.

اکنون شرکت اپل به دنبال سود حاصل از فروش این دستگاه‌ها است که تقریبا ۳۱ میلیون دلار کانادا می‌شود.

ارسال نظر