غلط املایی عامل ناکامی یک میلیارد دلاری هکرها

هکر ها هشتاد میلیون دلار از یک بانک سرقت کردند، مبلغی که تنها با جستجوی نام یک شرکت در گوگل می توانست بسیار بیشتر باشد.

غلط املایی عامل ناکامی یک میلیارد دلاری هکرها

به گزارش کلیک، به تازگی دزدان به سرور های یک بانک بنگلادش وارد شدند و اطلاعات اعتباری انتقال های آنلاین را به سرقت بردند. آن ها سپس بانک ذخایر فدرال در نیویورک را با سیزده درخواست انتقال پول به نهاد هایی در فیلیپین و سریلانکا مورد هجوم قرار دادند. بانک آمریکایی به چهار انتقال اول که ارزش هشتاد و یک میلیون دلاری داشت اجازه انجام داد اما درخواست بعدی توسط یک بانک آلمانی در مسیر انتقال مورد وارسی قرار گرفت زیرا هکر ها کلمه foundation را به اشتباه نوشته بودند.

زمانی که احساس خطر شد جلوی بقیه تراکنش ها نیز گرفته شد، انتقال هایی به مبلغ هشتصد و پنجاه میلیون دلار. البته هشتاد و یک میلیون دلاری هم که به هکرها رسید همچنان یکی از بزرگ ترین سرقت ها به شمار می رود. سال گذشته هکر های روس حدود یک میلیارد دلار را با استفاده از بد افزار از صد بانک به سرقت بردند.

در همین حال مقامات بنگلادش در حال بستن سیستم های خود هستند و می خواهند بدانند این حمله چگونه اتفاق افتاده است اما می توان گفت امید کمی وجود دارد که هکر ها پیدا شده و پول برگردانده شود.

همانند بسیاری از دیگر حمله های بزرگ، کارشناسان اظهار کردند که دزدان با جاسوسی از کاربران توانسته اند به سرور ها دست پیدا کنند. در حالی که بانک بنگلادش بانک ذخایر فدرال آمریکا را برای عدم توقف انتقال ها مقصر می داند اما مقامات آمریکایی می گویند که سیستم آن ها نقصی نداشته و در کشف این اتفاق هم دخیل بوده است. خوشبختانه هکر ها در دزدی به مبلغ بسیار زیاد همان قدر ناتوان بوده اند که در نوشتن کلمات.

منبع : engadget

ارسال نظر