استفاده از نقشه های حرارتی برای مقایسه نوشته ها

دکتر آدام کالهون عصب شناس دانشگاه پرینستون، دستاورد های خود را در مورد چگونگی کارکرد مغز با استفاده از بصری سازی داده ها ارائه داده است.

استفاده از نقشه های حرارتی برای مقایسه نوشته ها

به گزارش کلیک، آقای کالهون اخیرا با استفاده از ابزاری توانسته نقطه گذاری های چند رمان را از متن استخراج کند. او با این روش به بررسی تفاوت نقطه گذاری در رمان های مختلف پرداخته است.

او گفته است که از مجموعه ای از پوسترها الهام گرفته:

من در ابتدا از نیکلاس روگس که ایده اصلی را داشت الهام گرفته ام: بیرون کشیدن کلمات از رمان ها و فقط نمایش نقطه گذاری ها. من واقعا فقط می خواستم رمان های مورد علاقه ام را انتخاب کنم و نقطه گذاری ها را در سراسر دیوار خودم قرار دادم. اما از آنجا که دانشمند هستم، بلافاصله در صدد مقایسه نویسندگان مختلف برآمدم! ابتدا فاکنر و مک کارتی را مقایسه کردم و تفاوت های بصری خیره کننده ای یافتم که شما می توانید در تصویر ببینید.

عکس استخراج نقطه گذاری

ویژگی های نصف النهار خون اثر کورمک مک کارتی در سمت چپ و ابشالوم، ابشالوم! اثر ویلیام فاکنر در سمت راست

او متوجه شد که، به طور کلی، نصف النهار خون عمدتا شامل جملات کوتاه، آمیخته با یک یا دو سوال است، در حالی که ابشالوم، ابشالوم! کمتر تنظیم شده و شامل بندهای به مراتب بیشتر است.

ابشالوم، ابشالوم! کتاب های مورد علاقه من است. من همیشه طرفدار نوشته های پیچیده تر بوده ام زیرا باعث می شود شما احساس کنید نیاز دارید ذهن خود را با ذهن شخص دیگر سازگار کنید. همینگوی مورد علاقه من نیست زیرا بیش از حد ساده است.

کالهون حدود 30 آثار را از طریق همین ابزار اجرا کرده است و گفته است بیشتر از همه از کم شدن نقطه و ویرگول در طول سالیان شگفت زده شده است.

من اگر آمار روی داده ها را بررسی نمی کردم واقعا متوجه این امر نمی شدم نمی شدم. به نظر می رسد این غالبا از آغاز این قرن کنار رفته است.

فاکنر واقعا مرا شگفت زده کرد. او به دلیل داشتن ساختار جمله های نسبتا پیچیده معروف است، که واقعا زمانی آشکار می شود که به رشته های نقطه گذاری نگاه کنید، اما در مورد اینکه او اغلب چه زمانی از این نقطه گذاری استفاده می کند بسیار کلاسیک است و بسیار بسیار شبیه به نوشته های قرن نوزدهم است.

کالهون در حال حاضر به بصری سازی متون با نقشه ای حرارتی نگاه می کند، و به بررسی چگونگی استفاده نویسندگان از تغییرات علائم نقطه گذاری در متون متعدد می پردازد.

به گفته او یافته اصلیش در استفاده از این ابزار این است که ما به عنوان خوانندگان باید به نقطه گذاری ها توجه کنیم. من صادقانه از این امر شگفت زده شده بودم، فکر نمی کردم کسی اهمیت بدهد. حدس میزنم کودکان امروزی نقطه گذاری را دوست دارند.

منبع: indy100

ارسال نظر