عوامل موثر در بهینه سازی موتور های جستجو

<p>برای اغلب افراد، بهینه‌سازی موتور جستجو، مساوی با حیطه پرخطر دست‌یابی به اطلاعات غلط و مشاوره‌های متناقض، است. به گزارش کلیک، وقتی اولین بار، به جستجوی "SEO" (بهینه‌سازی موتور جستجو)، از طریق گوگل پرداختم، به‌سرعت با کوهی از امثال و حکایات، مطالعات موضوعی، و "نشان‌های مرغوبیت کالا"، احاطه شدم. از این‌همه، چند نکته را برداشت کردم، اما در بیش‌تر موارد، سروته مطلبی که می‌خواندم، نامعلوم بود. سرانجام، پس از سال‌ها تجربه در زمینه تجارت آنلاین و روابط عمومی، قطعات پازل، در کنار هم قرار گرفتند. من مبلغ SEO نیستم. در واقع، اغلب موفقیت‌های من در زمینه SEO، از روابط عمومی من در دوران تحصیلم، در گذشته، سرچشمه می‌گیرد. زیرا، درصورتی‌که کار خود را درست انجام بدهید، روابط عمومی برابر می‌شود با ایجاد لینک، یا تلاش برای ایجاد لینک‌های ورودی به سایت‌تان، برای این‌که رتبه بالاتری در موتورهای جستجوگر، کسب نمایید. اما در طول ماه‌های گذشته، تعبیر من این بوده است که "ایجاد لینک، قدیمی شده است" و "گوگل دیگر به کلمات کلیدی اهمیت نمی‌دهد". در عوض، موتور جستجوگر، ظاهراً بیش‌تر متوجه محتوای بالاتر، نشانه‌گذاری طرح‌ها، و میزان انتشار در شبکه اجتماعی، است. من سرگرم شرکت نوپای خودم بودم، بنابراین زمان کافی برای غور در دنیای SEO را، در اختیار نداشتم. خوش‌بختانه، اخیراً شخص دیگری، زمان لازم را برای تحلیل چشم‌انداز درهم‌وبرهم SEO، صرف کرده است. آقای Brian Dean و گروهی از همکاران او در زمینه داده‌ها، در Backlinko، به تازگی ۱ میلیون از نتایج گوگل را، تحلیل کرده‌اند تا متوجه شوند که در سال ۲۰۱۶، چه عواملی در زمینه SEO دارای اهمیت هستند. این چکیده یافته‌های آن‌هاست: لینک‌های ورودی هنوز بسیار حائز اهمیت هستند: از بررسی حدود ۲۰ عامل مؤثر در رتبه‌بندی، او دریافت، که لینک‌های ورودی همچنان در لیست قرار دارند. یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی که مورداستفاده گوگل قرار می‌گیرد. ولی نه هر لینک ورودی. از طریق این مطالعات، دریافتند که نیاز است تا لینک‌های ورودی شما، در دامنه‌های گوناگونی باشند.</p> <p>اعتبار تصویر: Backlinko به بیانی دیگر، با دریافت نمودن ۱۰۰ لینک ورودی، از یک دامنه (domain)، ناگهان در صدر گوگل قرار نخواهید داشت. ولی اگر ۱۰۰ لینک ورودی، از ۱۰۰ دامنه مختلف دریافت نمایید، وارد این حیطه خواهید شد. پرسش این است: چگونه این لینک‌ها را می‌گیرید؟ ۱۰۰۰۰ سایت اینترنتی را با ارسال اظهارنظرهایی در وبلاگ، اسپم کنید. این فقط یک شوخی بود ( به اعتقاد من، بهترین لینک‌ها را می‌توانید از اشارات متنی رسانه‌های معتبر، دریافت کنید. از نظر گوگل، این لینک‌ها نه تنها بسیار ارزشمند هستند، بلکه خیل عظیمی از مخاطبین را به همراه خواهند داشت. راهنمایی‌های من به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از روابط عمومی، لینک دریافت نمایید. خروج بیش‌تر کاربران از سایت مساوی با مقام پایین‌تر در رتبه‌بندی است: همچنین نتیجه این مطالعات این بوده است که، خروج کاربران از سایت تنها در پایان کار، بد نیست: این موضوع می‌تواند تمام تلاش‌های شما را در زمینه SEO نابود کند. با بهره جستن از سایت اینترنتی مشابه، مطالعات حاکی از این بودند که هر چه میزان ترک سایت، بالاتر باشد، در مقایسه با میزان ترک کم‌تر، در مقام پایین‌تری از رتبه‌بندی قرار خواهید داشت.</p> <p>اعتبار تصویر: Backlinko این داده حاکی از این است که میزان خروج از سایت تعیین‌کننده پایین بودن در رتبه‌بندی است. بااین‌همه، وقتی افراد دائماً سایت شما را ترک می‌کنند، این پیغام رسانده می‌شود که به محتوای آن علاقه‌ای نداشته‌اند. پس بااین‌وجود، قرار دادن سایتی که خروج زیاد مخاطبین را در بر داشته، در پایین جدول رتبه‌بندی، معنی می‌یابد. درهرحال، Dean ذکر می‌کند که خروج کم‌تر افراد از سایت شما، قاعدتاً محصول محتوای خوب آن است. به کلامی دیگر، اگر یک مقاله کوبنده بنویسید، مردم‌دوست خواهند داشت تا روی آن بیش‌تر درنگ نمایند. می‌پرسید، چگونه می‌توانید آمار خروج را کم کنید؟ پرتاب موشک که نیست. در مورد وبلاگ خودم، اطمینان پیدا می‌کنم که خصوصاً مطالب آغازین از محتوای بالایی برخوردار باشند، و همان چند سطر اول، مخاطبین را جذب می‌نمایند. اگر بتوانید سریعاً نظر آنان را جلب کنید، مشخصاً علاقه‌مند خواهند بود تا صفحه دیگری را هم ببینند. راه دیگری که می‌تواند موجب کاهش نرخ خروج شود، تقسیم مطالب‌تان به بخش‌های کوچک‌تر است. به تجربه من، اگر مخاطبین با دیواری از مطلب مواجه شوند، پا به فرار خواهند گذاشت. اما هضم مطلبی که به پاراگراف‌های ۲ یا ۳ خطی تقسیم شده باشد، کار آسان‌تری است. خط پایانی؟ برایش وقت صرف کنید تا نرخ خروج از سایت را کاهش دهید. مسلماً به SEO آسیبی نخواهد رساند (یا به مکالمه)، بنابراین صرف اندکی زمان برای بهبود بخشیدن به آن، با معنا است. مطالب طولانی‌تر جایگاه بالاتری در رتبه‌بندی دارند: "افراد به صورت آنلاین، از ظرفیت توجه پایین‌تری برخوردارند." تابه‌حال چند بار این جمله را خوانده‌اید؟ بله، افراد خاصی هستند که بدون خواندن مطالب، نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند. ولی شما نمی‌خواهید که روش بازاریابی محتوایی خود را بر اساس این افراد بنا کنید. به این موضوع فکر کنید: اگر با یک مقاله ۳۰۰۰ کلمه‌ای با عنوان "چرا این‌همه عالی هستید؟"، مواجه شوید، آیا به‌طور سطحی آن را می‌خوانید؟ البته که نه! هر کلمه‌اش را مطالعه می‌کنید. اگرچه این یک مثال افراطی است، ولی منظور از آن، این است که افراد مطالب طولانی را مطالعه می‌کنند. تنها نگاهی به موفقیت رو به افزایش waitbuywhy.com بی اندازید، که ساعتی ۱۰۰۰۰ کلمه منتشر می‌کند! و مطالعات نشان می‌دهند که نه‌تنها مردم خواندن متن‌های طولانی را دوست دارند، بلکه این متون، در گوگل، مستعد رتبه‌بندی بهتری هستند:</p> <p>اعتبار تصویر: Backlinko بر اساس داده‌های Dean، میانگین نتایج صفحات اول در گوگل، بالغ بر ۱۸۹۰ کلمه است. این رقم خیلی بیش‌تر از مطالب منتشر شده شما در وبلاگتان است که به‌طور متوسط دارای ۴۰۰ کلمه می‌باشد. مشخص است، اگر بخواهید طولانی بنویسید، باید قادر باشید، خوب بنویسید. پس اگر می‌توانید توانایی نوشتن مختصر و مفید، و خواندنی را با مطالب طولانی، ترکیب کنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید. در حقیقت، بر طبق مطالعات دیگر (مثل همین مورد که توسط BuzzSumo ارائه شده است)، مطالب طولانی‌تر، احتمال بازنشر بیش‌تری در شبکه اجتماعی دارند: اعتبار تصویر: Backlinko و با همین پدیده در وبلاگ خودم رو به‌رو شدم. دیدم اکثر مطالبی که باز نشر شده‌اند و بیش‌ترین مخاطب را جلب نموده‌اند، بالای ۲۰۰۰ کلمه بوده‌اند: آیا افزایش باز نشر در شبکه اجتماعی، ارتباطی با طولانی بودن مطلب و رتبه‌بندی‌ها دارد؟ ازآنجاکه این مطالعات به بررسی ارتباط متقابل می‌پردازند، بعید است که ما را به چنان نتیجه‌ای برسانند. مسلماً انتشار مطالب طولانی‌تر نه تنها ضرری برای شما در پی نخواهد داشت، درست همان‌طور که در مورد نرخ خروج از سایت، ذکر کردیم، بلکه به شما کمک خواهد کرد. پس امتحانش کنید. به‌طور جامع، مطالب متمرکز، عملکرد بهتری در مقایسه با پرداختن به ۱۰ عنوان مختلف دارند: همان‌طور که گفتم، با انتشار ۱۸۹۰ کلمه هجویات، نمی‌توانید دنیا را به آتش بکشید. این تحقیق هم، عیناً به همین نتیجه دست یافته است. آن‌ها فهمیده‌اند که مطالبی که نرم‌افزار به عنوان "مرتبط با عنوان" دسته‌بندی کرده، از جایگاه بالاتری در رتبه‌بندی، برخوردارند:</p> <p>اعتبار تصویر: Backlinko خوب، این دقیقاً چه معنایی دارد؟ این بدان معناست که زمانی که مطلبی می‌نویسید، عنوان را در عمق آن، بگنجانید. برای مثال، اینجا مطلبی از وبلاگ Buffer داریم که در مورد ایجاد یک فهرست ایمیل است. در این مطلب، آنان تنها در مورد یک موضوع نوشته‌اند: این‌که چطور فهرست ایمیل را بزرگ‌تر نماییم. آنان مطالب را پیچیده نکرده‌اند، و در مورد شبکه اجتماعی، یا وبلاگ نویسی، یا ایجاد ساختار ارتباطی، داد سخن سر نداده‌اند. ۱۱۰% این مطالب در مورد جذب ایمیل‌های بیش‌تر است. همین! نتیجه این تمرکز، این است که مطلب، در رتبه‌بندی گوگل برای کلمه کلیدی "ایجاد فهرست"، مقام شماره ۴ را به خود اختصاص داده است. این همان چیزی است که می‌خواهید در مورد هر مطلبی که می‌نویسید، اتفاق بیافتد. به تجربه من، این نگرش در مجموع، بستر مناسب‌تری برای مطالب بهتر ایجاد می‌نماید. و علاوه بر این، رتبه‌بندی شما را هم تقویت می‌کند. سرعت سایت، تأثیرگذار است: حتماً شنیده‌اید که گوگل، وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهد که سریع‌تر بارگذاری می‌گردند. در واقع، تأکید گوگل بر این است که از سرعت سایت، به‌عنوان بخشی از الگوریتم آن‌ها، استفاده گردد. طبق این تحقیق، ظاهراً مسئله ازاین‌قرار است:</p> <p>اعتبار تصویر: Backlinko برای افزایش سرعت بارگذاری سایت خود، چه باید بکنید؟ در وب‌سایت Criminally Prolific از افزایه رایگانی به نام WP Super Cashe استفاده کرده‌ام. متوجه شده‌ام که تفاوت عمده‌ای را در سرعت بارگذاری ایجاد می‌نماید. و تنها ۳ الی ۵ ثانیه طول می‌کشد تا نصب شود. مردم از برنامه‌های دیگری مانند WP Rocket، WP Smush، و MAX CDN هم استفاده می‌نمایند. همین! ایجاد مطالب عالی را ادامه بدهید و نصایح من را دنبال کنید. خواهید دید که به‌سرعت در صدر صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید. http://www.entrepreneur.com/article/270067</p>

عوامل موثر در بهینه سازی موتور های جستجو

به گزارش کلیک، وقتی اولین بار، به جستجوی "SEO" (بهینه‌سازی موتور جستجو)، از طریق گوگل پرداختم، به‌سرعت با کوهی از امثال و حکایات، مطالعات موضوعی، و "نشان‌های مرغوبیت کالا"، احاطه شدم. از این‌همه، چند نکته را برداشت کردم، اما در بیش‌تر موارد، سروته مطلبی که می‌خواندم، نامعلوم بود.
سرانجام، پس از سال‌ها تجربه در زمینه تجارت آنلاین و روابط عمومی، قطعات پازل، در کنار هم قرار گرفتند. من مبلغ SEO نیستم. در واقع، اغلب موفقیت‌های من در زمینه SEO، از روابط عمومی من در دوران تحصیلم، در گذشته، سرچشمه می‌گیرد. زیرا، درصورتی‌که کار خود را درست انجام بدهید، روابط عمومی برابر می‌شود با ایجاد لینک، یا تلاش برای ایجاد لینک‌های ورودی به سایت‌تان، برای این‌که رتبه بالاتری در موتورهای جستجوگر، کسب نمایید. اما در طول ماه‌های گذشته، تعبیر من این بوده است که "ایجاد لینک، قدیمی شده است" و "گوگل دیگر به کلمات کلیدی اهمیت نمی‌دهد". در عوض، موتور جستجوگر، ظاهراً بیش‌تر متوجه محتوای بالاتر، نشانه‌گذاری طرح‌ها، و میزان انتشار در شبکه اجتماعی، است. من سرگرم شرکت نوپای خودم بودم، بنابراین زمان کافی برای غور در دنیای SEO را، در اختیار نداشتم.
خوش‌بختانه، اخیراً شخص دیگری، زمان لازم را برای تحلیل چشم‌انداز درهم‌وبرهم SEO، صرف کرده است. آقای Brian Dean و گروهی از همکاران او در زمینه داده‌ها، در Backlinko، به تازگی ۱ میلیون از نتایج گوگل را، تحلیل کرده‌اند تا متوجه شوند که در سال ۲۰۱۶، چه عواملی در زمینه SEO دارای اهمیت هستند.
این چکیده یافته‌های آن‌هاست:
لینک‌های ورودی هنوز بسیار حائز اهمیت هستند:
از بررسی حدود ۲۰ عامل مؤثر در رتبه‌بندی، او دریافت، که لینک‌های ورودی همچنان در لیست قرار دارند. یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی که مورداستفاده گوگل قرار می‌گیرد. ولی نه هر لینک ورودی. از طریق این مطالعات، دریافتند که نیاز است تا لینک‌های ورودی شما، در دامنه‌های گوناگونی باشند.

اعتبار تصویر: Backlinko
به بیانی دیگر، با دریافت نمودن ۱۰۰ لینک ورودی، از یک دامنه (domain)، ناگهان در صدر گوگل قرار نخواهید داشت. ولی اگر ۱۰۰ لینک ورودی، از ۱۰۰ دامنه مختلف دریافت نمایید، وارد این حیطه خواهید شد.
پرسش این است: چگونه این لینک‌ها را می‌گیرید؟ ۱۰۰۰۰ سایت اینترنتی را با ارسال اظهارنظرهایی در وبلاگ، اسپم کنید. این فقط یک شوخی بود (
به اعتقاد من، بهترین لینک‌ها را می‌توانید از اشارات متنی رسانه‌های معتبر، دریافت کنید.
از نظر گوگل، این لینک‌ها نه تنها بسیار ارزشمند هستند، بلکه خیل عظیمی از مخاطبین را به همراه خواهند داشت. راهنمایی‌های من به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از روابط عمومی، لینک دریافت نمایید.
خروج بیش‌تر کاربران از سایت مساوی با مقام پایین‌تر در رتبه‌بندی است:
همچنین نتیجه این مطالعات این بوده است که، خروج کاربران از سایت تنها در پایان کار، بد نیست: این موضوع می‌تواند تمام تلاش‌های شما را در زمینه SEO نابود کند.
با بهره جستن از سایت اینترنتی مشابه، مطالعات حاکی از این بودند که هر چه میزان ترک سایت، بالاتر باشد، در مقایسه با میزان ترک کم‌تر، در مقام پایین‌تری از رتبه‌بندی قرار خواهید داشت.

اعتبار تصویر: Backlinko
این داده حاکی از این است که میزان خروج از سایت تعیین‌کننده پایین بودن در رتبه‌بندی است.
بااین‌همه، وقتی افراد دائماً سایت شما را ترک می‌کنند، این پیغام رسانده می‌شود که به محتوای آن علاقه‌ای نداشته‌اند. پس بااین‌وجود، قرار دادن سایتی که خروج زیاد مخاطبین را در بر داشته، در پایین جدول رتبه‌بندی، معنی می‌یابد.
درهرحال، Dean ذکر می‌کند که خروج کم‌تر افراد از سایت شما، قاعدتاً محصول محتوای خوب آن است. به کلامی دیگر، اگر یک مقاله کوبنده بنویسید، مردم‌دوست خواهند داشت تا روی آن بیش‌تر درنگ نمایند.
می‌پرسید، چگونه می‌توانید آمار خروج را کم کنید؟ پرتاب موشک که نیست. در مورد وبلاگ خودم، اطمینان پیدا می‌کنم که خصوصاً مطالب آغازین از محتوای بالایی برخوردار باشند، و همان چند سطر اول، مخاطبین را جذب می‌نمایند. اگر بتوانید سریعاً نظر آنان را جلب کنید، مشخصاً علاقه‌مند خواهند بود تا صفحه دیگری را هم ببینند.
راه دیگری که می‌تواند موجب کاهش نرخ خروج شود، تقسیم مطالب‌تان به بخش‌های کوچک‌تر است. به تجربه من، اگر مخاطبین با دیواری از مطلب مواجه شوند، پا به فرار خواهند گذاشت. اما هضم مطلبی که به پاراگراف‌های ۲ یا ۳ خطی تقسیم شده باشد، کار آسان‌تری است.
خط پایانی؟ برایش وقت صرف کنید تا نرخ خروج از سایت را کاهش دهید. مسلماً به SEO آسیبی نخواهد رساند (یا به مکالمه)، بنابراین صرف اندکی زمان برای بهبود بخشیدن به آن، با معنا است.
مطالب طولانی‌تر جایگاه بالاتری در رتبه‌بندی دارند:
"افراد به صورت آنلاین، از ظرفیت توجه پایین‌تری برخوردارند."
تابه‌حال چند بار این جمله را خوانده‌اید؟
بله، افراد خاصی هستند که بدون خواندن مطالب، نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند. ولی شما نمی‌خواهید که روش بازاریابی محتوایی خود را بر اساس این افراد بنا کنید. به این موضوع فکر کنید: اگر با یک مقاله ۳۰۰۰ کلمه‌ای با عنوان "چرا این‌همه عالی هستید؟"، مواجه شوید، آیا به‌طور سطحی آن را می‌خوانید؟ البته که نه! هر کلمه‌اش را مطالعه می‌کنید.
اگرچه این یک مثال افراطی است، ولی منظور از آن، این است که افراد مطالب طولانی را مطالعه می‌کنند. تنها نگاهی به موفقیت رو به افزایش waitbuywhy.com بی اندازید، که ساعتی ۱۰۰۰۰ کلمه منتشر می‌کند!
و مطالعات نشان می‌دهند که نه‌تنها مردم خواندن متن‌های طولانی را دوست دارند، بلکه این متون، در گوگل، مستعد رتبه‌بندی بهتری هستند:

اعتبار تصویر: Backlinko
بر اساس داده‌های Dean، میانگین نتایج صفحات اول در گوگل، بالغ بر ۱۸۹۰ کلمه است. این رقم خیلی بیش‌تر از مطالب منتشر شده شما در وبلاگتان است که به‌طور متوسط دارای ۴۰۰ کلمه می‌باشد.
مشخص است، اگر بخواهید طولانی بنویسید، باید قادر باشید، خوب بنویسید.
پس اگر می‌توانید توانایی نوشتن مختصر و مفید، و خواندنی را با مطالب طولانی، ترکیب کنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید.
در حقیقت، بر طبق مطالعات دیگر (مثل همین مورد که توسط BuzzSumo ارائه شده است)، مطالب طولانی‌تر، احتمال بازنشر بیش‌تری در شبکه اجتماعی دارند:
اعتبار تصویر: Backlinko
و با همین پدیده در وبلاگ خودم رو به‌رو شدم. دیدم اکثر مطالبی که باز نشر شده‌اند و بیش‌ترین مخاطب را جلب نموده‌اند، بالای ۲۰۰۰ کلمه بوده‌اند:
آیا افزایش باز نشر در شبکه اجتماعی، ارتباطی با طولانی بودن مطلب و رتبه‌بندی‌ها دارد؟
ازآنجاکه این مطالعات به بررسی ارتباط متقابل می‌پردازند، بعید است که ما را به چنان نتیجه‌ای برسانند.
مسلماً انتشار مطالب طولانی‌تر نه تنها ضرری برای شما در پی نخواهد داشت، درست همان‌طور که در مورد نرخ خروج از سایت، ذکر کردیم، بلکه به شما کمک خواهد کرد. پس امتحانش کنید.
به‌طور جامع، مطالب متمرکز، عملکرد بهتری در مقایسه با پرداختن به ۱۰ عنوان مختلف دارند:
همان‌طور که گفتم، با انتشار ۱۸۹۰ کلمه هجویات، نمی‌توانید دنیا را به آتش بکشید.
این تحقیق هم، عیناً به همین نتیجه دست یافته است. آن‌ها فهمیده‌اند که مطالبی که نرم‌افزار به عنوان "مرتبط با عنوان" دسته‌بندی کرده، از جایگاه بالاتری در رتبه‌بندی، برخوردارند:

اعتبار تصویر: Backlinko
خوب، این دقیقاً چه معنایی دارد؟
این بدان معناست که زمانی که مطلبی می‌نویسید، عنوان را در عمق آن، بگنجانید.
برای مثال، اینجا مطلبی از وبلاگ Buffer داریم که در مورد ایجاد یک فهرست ایمیل است.
در این مطلب، آنان تنها در مورد یک موضوع نوشته‌اند: این‌که چطور فهرست ایمیل را بزرگ‌تر نماییم. آنان مطالب را پیچیده نکرده‌اند، و در مورد شبکه اجتماعی، یا وبلاگ نویسی، یا ایجاد ساختار ارتباطی، داد سخن سر نداده‌اند.
۱۱۰% این مطالب در مورد جذب ایمیل‌های بیش‌تر است. همین!
نتیجه این تمرکز، این است که مطلب، در رتبه‌بندی گوگل برای کلمه کلیدی "ایجاد فهرست"، مقام شماره ۴ را به خود اختصاص داده است.
این همان چیزی است که می‌خواهید در مورد هر مطلبی که می‌نویسید، اتفاق بیافتد. به تجربه من، این نگرش در مجموع، بستر مناسب‌تری برای مطالب بهتر ایجاد می‌نماید. و علاوه بر این، رتبه‌بندی شما را هم تقویت می‌کند.
سرعت سایت، تأثیرگذار است:
حتماً شنیده‌اید که گوگل، وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهد که سریع‌تر بارگذاری می‌گردند. در واقع، تأکید گوگل بر این است که از سرعت سایت، به‌عنوان بخشی از الگوریتم آن‌ها، استفاده گردد.
طبق این تحقیق، ظاهراً مسئله ازاین‌قرار است:

اعتبار تصویر: Backlinko
برای افزایش سرعت بارگذاری سایت خود، چه باید بکنید؟
در وب‌سایت Criminally Prolific از افزایه رایگانی به نام WP Super Cashe استفاده کرده‌ام. متوجه شده‌ام که تفاوت عمده‌ای را در سرعت بارگذاری ایجاد می‌نماید. و تنها ۳ الی ۵ ثانیه طول می‌کشد تا نصب شود. مردم از برنامه‌های دیگری مانند WP Rocket، WP Smush، و MAX CDN هم استفاده می‌نمایند.
همین!
ایجاد مطالب عالی را ادامه بدهید و نصایح من را دنبال کنید. خواهید دید که به‌سرعت در صدر صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید.
http://www.entrepreneur.com/article/270067

ارسال نظر