با بهترین برنامه‌های پرتابل برای ویندوز آشنا شوید!

رسانه کلیک - به برنامه‌هایی که بدون نیاز به نصب در کامپیوتر قابل اجرا هستند، پرتابل گفته می‌شود. این دسته از نرم افزار‌ها به دلیل راحتی در استفاده و دسترسی همیشگی، از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردارند. این مطلب به معرفی بهترین برنامه‌های پرتابل اختصاص دارد.

با بهترین برنامه‌های پرتابل برای ویندوز آشنا شوید!

برنامه‌های پرتابل اغلب با فرمت EXE مانند سایر نرم افزارهای معمولی ویندوز، اما بدون نیاز به طی مراحل نصب، قابل اجرا هستند. البته در برخی موارد ممکن است این دسته از برنامه‌ها برای بارگذاری، نیاز به استخراج فایل‌های اجرایی داشته باشند که این عملیات به اندازه طی پروسه نصب، طولانی نیست.

در ادامه این مطلب بهترین برنامه‌های پرتابل موجود برای ویندوز را قرار داده‌ایم.

بهترین برنامه آفیس پرتابل

یکی از بهترین برنامه‌های پرتابل ساخته شده برای ویندوز، LibreOffice Portable بوده که با حجمی معادل 578 مگابایت برای دانلود موجود است. توسط ابزارهای قرار گرفته در این برنامه می‌توانید از قابلیت‌های متعدد آن در زمینه ویرایش اسناد استفاده کنید.

برنامه‌های Writer ،Calc ،Impress ،Draw ،Math و Base به صورت پیش‌ فرض در نسخه پرتابل لیبره‌آفیس قابل دسترس هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنها برنامه‌ای که از این لیست جا افتاده، Charts بوده که آن هم به دلیل نیاز به پردازش گرافیکی در سطح بالا، در نسخه پرتابل ارایه نمی‌شود.

مانند اکثر برنامه‌های پرتابل ساخته شده، لیبره‌آفیس هم به صورت کد باز طراحی و ساخته شده است. همچنین توسط این نرم افزار می‌توانید به گوگل درایو و یا سرور FTP متصل شوید و از این طریق اطلاعات اسنادی خود را ذخیره کنید.

نسخه پرتابل لیبره‌آفیس به صورت رایگان برای ویندوز قابل دانلود است.بهترین برنامه‌های پرتابل

بهترین برنامه ویرایشگر تصویر پرتابل

نرم افزار GIMP که یکی از ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش تصویر محسوب می‌شود، به صورت پرتابل با ارایه قابلیت‌های متعددی در اختیار کاربران قرار گرفته است. توسط نسخه پرتابل این برنامه مواردی چون براش‌ها، پلاگین‌ها و فونت‌ها در دسترس بوده و شما را در ویرایش حرفه‌ای تصاویر کمک می‌کنند.

در صورتی که می‌خواهید به صورت پرتابل بهترین ویرایشگر موجود را به سیستم خود بیاورید، GIMP بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. البته اجرای این برنامه برای بارگذاری تمامی ابزارها و پلاگین‌های مربوطه، کمی زمان بر است.

GIMP این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی فایل‌های موجود در حافظه کامپیوتر، و حتی فضای ابری را وارد برنامه کرده و سپس به امور ویرایشی بپردازید. همچنین این برنامه پرتابل بر پایه جدیدترین نسخه منتشر شده بوده که با ثباتی عالی قابل اجرا است و تمامی قابلیت‌های موجود را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نرم‌افزار GIMP را می‌توانید به صورت رایگان برای ویندوز دانلود کنید.

بهترین برنامه‌های پرتابل

بهترین پلیر پرتابل

حتما نام پلیر قدرتمند VLC را بسیار شنیده‌اید. توسط این برنامه، فایل‌های صوتی و تصویری با هر نوع کدکی پخش می‌شوند و امکان استریم هم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. خوشبختانه در نسخه پرتابل این نرم افزار، تمامی ویژگی‌های موجود مانند نسخه معمولی، در دسترس بوده و شما می‌توانید انوع فایل‌های صوتی و تصویری خود را اجرا کنید.

VLC پرتابل می‌تواند در هر نوع حافظه‌ای قرار بگیرد و بدون کوچک‌ترین مشکل، عمل کند. علاوه بر این‌ها امکان اضافه نمودن افزونه‌های بیشتر هم موجود بوده که البته این کار حجم آن را افزایش می‌دهد.

نسخه پرتابل VLC را می‌توانید با حجم 85 مگابایت برای سیستم خود دانلود کنید.

بهترین برنامه‌های پرتابل

بهترین برنامه پاکسازی سیستم پرتابل

CCleaner Portable یکی ازبرنامه‌های مشهور در زمینه پاکسازی سیستم بوده که با اسکن فایل‌های موقت و غیرقابل استفاده، باعث افزایش فضای خالی در حافظه دستگاه می‌گردد. این برنامه پرتابل در دو نسخه 32 و 64 بیتی برای دانلود موجود بوده و می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

CCleaner Portable برای افرادی بیشترین کاربرد را دارد که با کند شدن سیستم بعد از گذشت زمان و بالا رفتن تعداد فایل‌های موقت یا همان (Temp) مواجه شده‌اند. این برنامه عمل خاصی را بر روی فولدر دانلودهای شما انجام نداده و از این نظر خیال‌تان راحت باشد.

برای دانلود CCleaner Portable می‌توانید از صفحه مخصوص آن اقدام کنید.

بهترین برنامه‌های پرتابل

بهترین برنامه حذف کننده نرم افزار پرتابل

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های پرتابل که مسئولیت حذف انواع نرم افزارهای نصب شده از روی کامپیوتر را دارد، GeekUninstaller بوده و برای سیستم عامل ویندوز قابل استفاده است. بر خلاف دیگر برنامه‌های Uninstaller موجود که نیاز به نصب و فلش دارند، GeekUninstaller به راحتی و تنها با یک کلیک قابل اجرا بوده و با حجم 7 مگابایتی‌اش، قادر به حذف تمامی نرم‌افزارهای نصب شده در سیستم شما است.

علاوه بر این‌ها قابلیت Force removal هم در این برنامه یافت شده که توسط آن می‌توان نرم‌ افزارهایی را که به صورت سیستمی پاک نمی‌شوند، حذف کنید.

GeekUninstaller رابط کاربری شبیه به منوی حذف برنامه ویندوز داشته و در برخی بخش‌ها امکانات بیشتری را به کاربر ارایه می‌دهد.

برای دانلود این برنامه پرتابل می‌توانید از صفحه سازنده آن، اقدام کنید.

بهترین برنامه‌های پرتابل

بهترین برنامه امنیتی پرتابل

تا این بخش از مطلب، برنامه‌هایی را به شما معرفی کردیم که با نصب هرکدام به قابلیت‌های کاربردی و جالبی دست می‌یابید، اما Emsisoft Emergency Kit ، که یک برنامه امنیتی پرتابل محسوب می‌گردد، یکی از ضروری‌ترین مواردی است که باید حتما آن را در سیستم خود داشته باشید.

Emsisoft Emergency Kit یک نرم افزار آنتی ویروس برای کامپیوتر نبوده و کاربرد آن برای زمانی است که احساس می‌کنید دستگاه‌تان عملکرد عجیبی داشته و حدس می‌زنید که به ویروس آلوده شده است. در این حالت بهترین کار اجرای نرم افزار پرتابل Emsisoft Emergency Kit و اسکن کامپیوتر برا شناسایی ویروس است.

در صورتی که این برنامه با اسکن، به فایل عجیبی برخورد کند، به شما این امکان داده می‌شود تا آن را از روی کامپیوتر خود حذف کنید و بدین ترتیب از امنیت دستگاه اطمینان حاصل کنید.

Emsisoft Emergency Kit با حجم 591 مگابایت برای سیستم عامل ویندوز قابل دانلود است.

بهترین برنامه‌های پرتابل

بهترین مرورگر پرتابل

گوگل کروم که بدون شک محبوب‌ترین مرورگر در پلتفرم‌های مختلف محسوب می‌شود، در نسخه پرتابل پرتابل موجود بوده و بدون نیاز به نصب، پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران در امر وب گردی خواهد بود.

نسخه پرتابل این برنامه هم مانند نسخه اصلی آن به حساب کاربری گوگل متصل شده و اطلاعات موجود در اکانت را با سایر دستگاه‌ها همگام می‌کند.

کروم با پشتیبانی از افزونه‌های متعدد این امکان را به شما می‌دهد تا از قابلیت‌های بیشتری در آن استفاده کنید. این ویژگی در نسخه پرتابل این برنامه هم موجود است.

گوگل کروم پرتابل، 178 مگابایت حجم داشته و به صورت رایگان قابل دانلود و اجرا است.

بهترین برنامه‌های پرتابل

نظر شما در رابطه با بهترین برنامه‌های پرتابل معرفی شده در این مقاله چیست؟

ارسال نظر