چرا به تشکیل شبکه اویونیک در کشور نیاز داریم؟

کلیک − سرپرست کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بیا کرد: تشکیل شبکه MRO اویونیک کشور به عنوان زنجیره‌ای تامین کننده و منسجم از شرکت‌های دانش بنیان و پیش‌رو در زمینه اویونیک بسیار حائز اهمیت است.

چرا به تشکیل شبکه اویونیک در کشور نیاز داریم؟

سرپرست کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (محسن علوی ‌سیرت) درباره‌ی ضرورت شکل‌گیری شبکه MRO اویونیک کشور گفت: با در نظر گرفتن اهمیت راهبردی فناوری‌های اویونیک در ایران و الزام گسترش آن، هماهنگی بین مراکز تصمیم گیرنده در این حوزه می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات در این زمینه باشد.

علوی سیرت در ادامه افزود: تشکیل نهادی تصمیم گیرنده و مدیریتی در قالب تشکیل شبکه MRO اویونیک کشور به عنوان زنجیره تامین کننده و منسجم از شرکت‌های دانش بنیان و پیش‌رو در این زمینه بسیار حائز اهمیت و الزامی است، بطوریکه گسترش مستمر فناوری از پیش فرض‌های اساسی آن باشد تا بتواند در برطرف کردن خلا ناشی از عقب ماندگی فناوری در این زمینه مدد رسانی کند.

به گفته علوی ‌سیرت، توسعه مشارکت بخش خصوصی در قالب شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه‌ی اویونیک و حمایت دولت در مقام سیاست‌گذاری و نظارت عالیه، عواملی مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت اویونیک به شمار می‌آیند.

همچنین مسئول کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: هم اکنون حدود ۶۰ شرکت دانش ‌بنیان در کشور فعال هستند که در حوزه‌های ساخت زیر‌سامانه‌ها و سامانه‌های اویونیکی هواپیما توانایی‌های قابل قبولی دارند.

وی تصریح کرد: برای گسترش صنعت اویونیک در کشورمان به مشارکت فعال شرکت‌های دانش بنیان احتیاج داریم بنابراین تهیه چارچوبی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امری ضروری است. در همین راستا و با هدف پشتیبانی بیشتر از این شرکت‌ها، طرح پیگیری و تسهیلات اخذ گواهینامه‌های مورد نیاز از سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت‌های دانش بنیان لازم می‌باشد.

ارسال نظر