خروج 1.2 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز

در 24 ساعت گذشته بیش از 1 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز خارج شده است. این دومین بار است که در سال 2021 این حجم اتریوم از صرافی‌ها خارج می‌شود.

خروج 1.2 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز

خروج 1.2 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز

بیش از 1 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز در 24 ساعت حذف شده است که منجر به گمانه‌زنی در مورد افزایش قریب‌الوقوع قیمت اتریوم می‌شود؛ زیرا عرضه در بسیاری از بسترهای معاملاتی کاهش می‌یابد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط ارائه‌دهنده تحلیل‌های ارز دیجیتال، IntoTheBlock در روز 16 ام ماه سپتامبر 2021، 1.2 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز خارج شد تا رکورد جدیدی در خروج کوتاه‌مدت از مبادلات ثبت شود.

IntoTheBlock خاطرنشان کرد که در ماه آپریل که 1 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز خارج شد، قیمت اتر در 30 روز پس از آن 60 درصد افزایش یافت.

نمودار خروج اتریوم نمودار خروج اتر از صرافی‌های متمرکز

اما وضعیت از ماه آپریل تغییر کرده است. ارتقاء ماه گذشته لندن اتریوم، مکانیسم سوختن را وارد اتریوم کرد و نیروی تورم‌زدایی را به عوامل مؤثر بر عرضه اتریوم اضافه کرد.

در زمان نگارش این مطلب، 309،505 اتر به ارزش بیش از 1.1 میلیارد دلار در 42 روز از زمان راه‌اندازی EIP-1559 سوزانده شده است. به‌این‌ترتیب، اتر با نرخ تقریبا 5.05 (18.061 دلار) اتر در دقیقه یا 26 میلیون دلار در روز حذف شده است.

بازار پررونق OpenSea که بزرگ‌ترین بازار NFTها یا توکن‌های غیر قابل معاوضه است، با نرخ سوختن بیش از 14 درصد، برنامه غیرمتمرکز (DApp) پیشرو در سوزاندن اتریوم است، پس از آن Uniswap V2 با 5.5 درصد، Tether با 4.9 درصد و Axie Infinity با 3 درصد. تراکنش‌های انتقال اتر نیز 8.7 درصد اتریوم سوزانده شده را به همراه داشتند.

خروج بیت کوین از بسترهای معاملاتی نیز تقریبا با نرخ ثابتی ادامه پیدا می‌کند. طبق گزارش تحلیلگر داده‌های بلاک چین Glassnode، ذخایر بیت کوین صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین سطح خود از فوریه 2018 رسیده‌اند.

ارسال نظر