نحوه اجرای بازی های کامپیوتری روی گوشی های اندرویدی

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی سه روش مساده برای انجام بازی های کامپیوتری با استفاده از تبلت یا گوشی های اندرویدی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

نحوه اجرای بازی های کامپیوتری روی گوشی های اندرویدی

همانطور که می دانید برای اجرای بازی های اندرویدی در کامپیوتر روش های مختلفی وجود دارد. اما آیا عکس این موضوع هم امکان پذیر است؟ آیا می توان بازی های کامپیوتری را در تبلت یا گوشی های اندرویدی به اجرا درآورد؟ در ادامه سه روش مختلف برای انجام این کار را با یکدیگر مرور می کنیم.

روش اول: یافتن پورت بازی کامپیوتری

یکی از ساده ترین راه ها، جستجوی پورت بازی مورد نظر است. بدین ترتیب شما می توانید به برخی بازی های کلاسیک یا حتی جدید از جمله Baldur's Gate، Planescape: Torment و Grand Theft Auto: San Andreas دسترسی پیدا کنید.

روش دوم: استفاده از شبیه ساز

اگر شما نیز جزو طرفداران بازی های کامپیوتری قدیمی هستید که پورت اندروید ندارند، بد نیست روش Emulation یا شبیه سازی را امتحان کنید. ابتدا بازی ها را روی کامپیوتر خود بارگیری کرده و سپس فایل ها را روی کارت SD کپی کنید. حال با استفاده از یک شبیه ساز مناسب می توانید بازی ها را روی دستگاه اندرویدی خود به اجرا در آورید.

استفاده از DOSBox نیز روش مناسبی برای بازی های قدیمی به نظر می رسد. شما می توانید با نصب اپلیکیشن DOSBox Turbo و پرداخت 2.49 دلار، از انجام ده ها بازی نوستالژیک و خاطره انگیز لذت ببرید.

روش سوم: استریم کردن بازی های کامپیوتری روی گوشی

برای اجرای بازی های قدیمی روی اندروید می توان از دو روش فوق استفاده کرد. اما اغلب گوشی های موجود در بازار توانایی اجرای بازی های جدید و مدرن را ندارند. در این حالت شما باید ابتدا بازی را روی کامپیوتر خود اجرا نموده و سپس آن را روی دستگاه اندرویدی خود استریم کنید.

دارندگان Nvidi Shield و کارت Nvidia video به راحتی می توانند با استفاده از Nvidia GameStream بازی مورد نظر را استریم کنند. البته اپلیکیشن هایی نظیر Remotr Game Streaming نیز همین کار را انجام می دهند.

اپلیکیشن Remotr روی اغلب دستگاه های اندرویدی قابل اجرا است. البته کاربران برای بهره مندی از برخی ویژگی ها ملزم به پرداخت درون شبکه ای هستند. پس از نصب این برنامه به وب سایت Remotr رفته و نصب کننده مناسب برای کامپیوتر خود را دانلود کنید. در پایان باید اپلیکیشن را روی کامپیوتر و گوشی خود به اجرا درآورید.

ارسال نظر