اپل ویژن پرو احتمالاً دارای نسخه رده‌بالای تراشه M2 با هسته‌های گرافیکی بیشتر خواهد بود

تراشه هدست ویژن پرو احتمالاً نسخه پیشرفته M2 با پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای باشد. تراشه کمکی R1 نیز در کنار این تراشه خواهد بود.

اپل ویژن پرو احتمالاً دارای نسخه رده‌بالای تراشه M2 با هسته‌های گرافیکی بیشتر خواهد بود

با نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه هدست ویژن پرو اپل، مشخصات و اطلاعات بیشتری از آن فاش می‌شود. پیش‌ازاین اپل طی اعلامیه‌ای رسمی گفته بود که این هدست با تراشه M2 و تراشه کمکی R1 عرضه می‌شود، اگرچه اپل درباره جزئیات آن صحبت نکرده است. اکنون براساس اعلام یک منبع آگاه، این هدست 3499 دلاری دارای نسخه رده بالای تراشه M2 خواهد بود که درنتیجه عملکرد گرافیکی بهبودیافته‌ای را به همراه خواهد داشت.

زمانی که اپل تراشه M2 را معرفی کرد، دو نسخه از آن را در دسترس قرار داد؛ یک مدل با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 8 هسته‌ای، نوع دیگر نیز به پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای مجهز بود که از نسخه پایه قیمت بیشتری داشت. اکنون «مارک گرمن» از بلومبرگ، نکته دیگری را درباره هدست ویژن پرو دریافت کرده است مبنی بر اینکه این هدست به نسخه قدرتمندتر M2 مجهز خواهد بود؛البته با توجه به اینکه قیمت 3499 دلاری این دستگاه، مطمئناً اپل باید از تراشه قدرتمندتر استفاده کند.

مشخصات احتمالی هدست ویژن پرو اپل

تراشه هدست ویژن پرو

پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای M2 عملکرد گرافیکی را کمی افزایش می‌دهد که البته برای لذت‌بردن از محتوای روان 4K از طریق نمایشگرهای با وضوح بالای این هدست ضروری است. همچنین تراشه کمکی R1 احتمالاً بخشی از حجم پردازش M2 را بر عهده می‌گیرد و برای این چیپست اصلی فضای تنفسی کافی برای انجام کارهای سنگین‌تر را فراهم می‌کند.

مارک گرمن همچنین به این موضوع اشاره کرده که کاربران دارنده اپل کارت می‌توانند این هدست را به صورت اقساطی بخرند. امکان پرداخت اقساطی به کاربران بیشتری اجازه می‌دهد تا هدست ویژن پرو را داشته باشند؛ زیرا پرداخت یک‌جای 3499 دلار برای خیلی از کاربران مقدور نیست. بنابراین مطابق آنچه گرمن گفته، این روش یک استراتژی هوشمندانه از سوی اپل است.

پیش‌فروش هدست ویژن پرو از 19 ژانویه (29 دی‌ماه) آغاز می‌شود؛ این هدست رسماً در 2 فوریه (13 بهمن‌ماه) در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر