اپل ویژن پرو اسفند امسال عرضه می‌شود؟

هدست واقعیت ترکیبی مورد‌انتظار اپل احتمالاً تا چند ماه دیگر به‌دست مشتریان آمریکایی می‌رسد.

اپل ویژن پرو اسفند امسال عرضه می‌شود؟

براساس گفته‌های مارک گرمن در هفته‌نامه‌ی اختصاصی بلومبرگ، اپل در ابتدا خود را برای عرضه‌ی هدست ویژن پرو در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) آماده کرده بود. این شرکت هنوز در حال آماده‌سازی برنامه‌های توزیع این محصول و انجام آزمایش نهایی دستگاه است.

تولیدکننده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک رسماً گفته است که ویژن پرو اوایل سال آینده‌ی میلادی در ایالات متحده فروخته خواهد شد. گرمن می‌گوید اکنون انتظار دارد که این دستگاه در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) عرضه شود.

اپل ویژن پرو ابتدا در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و پس‌از‌آن در سایر کشورها نیز در‌دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود اپل این دستگاه را تنها در فروشگاه‌های خُرده‌فروشی خود یا از‌طریق فروشگاه آنلاینش بفروشد.

این هدست در فروشگاه‌های متفرقه دردسترس نخواهد بود؛ چرا‌که اپل می‌خواهد تجربه‌ی استفاده از پلتفرم پوشیدنی جدید خود را به‌دقت زیر‌نظر بگیرد. فروشگاه‌های خرده‌فروشی اختصاصی اپل نیز باید صدها مدل گوناگون مانند اندازه‌های مختلف هدبند و لنزهای گوناگون را انبار کنند.

باتوجه‌به زمان‌بندی انتشار، به‌نظر می‌رسد که تیم‌های نرم‌افزاری برای رونمایی این محصول در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) آماده بوده‌اند. آخرین بتای VisionOS شامل ویدئوها و مطالب مرتبط با این محصول می‌شود. این نوع محتواها عموماً در پایان چرخه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار آماده می‌شوند.

همچنین، بتای فعلی iOS 17.2 شامل ویژگی‌های همراه ویژن پرو مانند گیرنده‌ی AirPlay و امکان فیلم‌برداری سه‌بُعدی در گوشی‌ های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است.

انتظار می‌رود اپل در فصل بهار و پیش از رونمایی این محصول، رویداد مطبوعاتی دیگری برگزار کند. این کار فرصت دیگری به اپل می‌دهد تا هدست ۳۴۹۹ دلاری خود را به مشتریان معرفی کند و برخی از اپلیکیشن‌ها و ویژگی‌هایی را به‌نمایش بگذارد که برای نمایش در کنفرانس WWDC در ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۳) آماده نبودند.

منبع: زومیت

 

ارسال نظر