بهترین فیلم های شان پن که حتما باید ببینید (بخش دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب نگاهی به بهترین فیلم های شان پن ، هنرمند مطرح هالیوودی می پردازیم. در بخش دوم معرفی با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های شان پن که حتما باید ببینید (بخش دوم)

شان پن یکی از چهره های قدیمی و سرشناس هالیوود است که بازی در فیلم های ماندگاری همچون Carlito's Way و I Am Sam را در کارنامه خود دارد. این بازیگر با استعداد تا کنون در تمامی نقش های خود سنگ تمام گذاشته و با ارائه یک بازی چشم نواز و تاثیرگذار اعتبار خاصی به فیلم ها بخشیده است. در ادادمه 5 مورد دیگر از بهترین آثار موجود در کارنامه پن را با یکدیگر مرور می کنیم ( بهترین فیلم های شان پن که ارزش یک بار دیدن را دارند ).

Mystic River

  • تاریخ اکران: 2003
  • امتیاز IMDB: 7.9

دختر جوانی به نام کیتی به طور مرموزی به قتل می رسد. کارآگاه این پرونده (شان پن) هنگام تحقیقات خود، سر از یک جنایت دیگر در می آورد که بیست و پنج سال پیش رخ داده است. این پرونده به نوعی گذشته و حال را با یکدیگر گره می زند و شرایط را برای کارآگاه پیچیده تر می کند. پن با بازی فوق حرفه ای خود در این فیلم توانست جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد را چه در اسکار و چه در مراسم گلدن گلوب از آن خود کند.

21 Grams

  • تاریخ اکران: 2003
  • امتیاز IMDB: 7.7

داستان 21 گرم پس از وقوع یک حادثه ناگوار آغاز می شود. زنی به نام کریستینا (نائومی واتس) همسر و فرزندانش را در یک تصادف رانندگی از دست می دهد. راننده کامیونی که باعث و بانی این تصادف بوده، دچار عذاب وجدان شدیدی شده و خود را به پلیس معرفی می کند. با این حال ذره ای از غم و اندوه زن کاسته نمی شود. در این میان یک ریاضیدان (شان پن) که حالا قلب همسر کریستینا در بدن او می تپد، به دنبال اهداکننده می گردد تا از او قدردانی کند. این سه هرگز تا کنون همدیگر را ندیده اند اما سرنوشت آن ها اکنون به طور غیر قابل اجتنابی به یکدیگر گره خورده است.

The Assassination of Richard Nixon

  • تاریخ اکران: 2004
  • امتیاز IMDB: 7.0

فیلم ترور ریچارد نیکسون بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده است. داستان درباره فروشنده ناموفقی به نام سام بیکلی (شان پن) است که با مشکلات بسیاری در زندگی سر و کله می زند. او پس از تماشای جلسه استیضاح نیکسون در سال 1972، از فریب کاری رییس جمهور خشمگین شده و تصمیم می گیرد کاخ سفید را ویران کند.

Milk

  • تاریخ اکران: 2008
  • امتیاز IMDB: 7.5

به یکی از متفاوت ترین فیلم های شان پن در این فهرست می رسیم. او این بار در نقش یک فعال مدنی به نام عاروی میلک به روی صحنه می رود. هاروی از نیویورک به سان فرانسیسکو می رود تا به یکی از ارشمندترین اهداف خود در زندگی جامه عمل بپوشاند. این فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده و بیننده را به مدت 128 دقیقه مجذوب خود می کند. پن با بازی خارق العاده خود در Milk موفق شد تا برای دومین بار، اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد را به خود اختصاص دهد.

The Professor and the Madman

  • تاریخ اکران: 2019
  • امتیاز IMDB: 7.3

شان پن این بار در نقش یک جراح مبتلا به اسکیزوفرنی به نام چستر ماینر ظاهر می شود. چستر بیش از دو دهه از عمر خود را در یک آسایشگاه روانی بستری بوده اما پس از ملاقات با جیمز موری، گردآورنده فرهنگ لغت آکسفورد، انگار جان تازه ای می یابد. موری با کمک این مرد دیوانه، بیش از ده هزار لغت جدید را به کتاب خود اضافه می کند؛ هر چند که تاریخ خدمات ماینر را به دست فراموشی می سپارد.

از دیگر آثار قابل توجه و تماشایی در کارنامه پن می توان به This Must be the Place، State of Grace، At Close Range، Fair Game و The Gunman اشاره کرد.

ارسال نظر