قیمت شاسی بلندهای پرطرفدار بازار

خودروهای شاسی بلند طی چند سال اخیر به عنوان اتومبیل‌های جادار و راحت توانسته‌اند در بین خریداران ایرانی طرفداران زیادی را پیدا کنند. از طرفی این خودرو نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا یک محصول لوکس و محبوب است. تولید این محصولات بلند قامت در بازارهای داخلی و خارجی موجب می‌شود تا قبل از هرگونه اقدام به خرید در مورد آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید.

قیمت شاسی بلندهای پرطرفدار بازار

دلایل محبوبیت شاسی بلندها

افراد کمی وجود دارند که دوست نداشته باشند رانندگی از ارتفاع بالا را تجربه کنند. شاسی بلندها یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاس‌دار دنیا هستند که لذت سواری با آن‌ها انکار ناپذیر است. تجربه سواری با این محصول حاکی از آن است که مزیت‌های بی‌شماری نسبت به سایر خودروها دارد. ابعاد بزرگ این خودروها می‌تواند استایل خاصی را به شما در هنگام رانندگی بدهد که از تجربه آن لذت فراوانی را به دست آورید.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، به کار بردن پیشرانه‌های پرتوان در تولید شاسی بلندها و هم چنین برخورداری از قابلیت چهارچرخ فعال موجب می‌شود تا افراد به سمت خرید این نوع محصولات خودرویی جذب شوند. در واقع وجود مشخصه‌های فنی و امکانات با کیفیت آن‌ها موجب می‌شود تا اغلب مردم جهان خرید این خودرو را هر چند با قیمت گزاف به دیگر محصولات ترجیح دهند.

شاسی بلندهای پرطرفدار بازار داخلی

همراه با افزایش تب خرید شاسی بلند در سراسر دنیا، خریداران ایرانی هم به فکر خرید این خودروی لوکس و جذاب افتادند. در طی چند سال اخیر با توجه به نوسانات موجود در بازار و بالا و پایین شدن نرخ دلار موجب شده تا میزان قدرت خرید خانوارهای ایرانی به شدت کاهش پیدا کند. با این حال می‌توان گفت شاسی بلندهایی در بازار داخلی هستند که هم چنان مورد استقبال افراد قرار می‌گیرند.

  1. رنو داستر؛ محصول مشترک محبوب ایرانیان

شاسی بلند محصول مشترک رومانی و فرانسه که نخستین بار در سال 2010 با همکاری خودروسازی‌های رنو و داچیا تولید شد و در نهایت با نام رنو داستر یا داچیا داستراولین در معرض فروش قرار گرفت. این خودرو چند سالی است که با ورود به بازار ایران در انواع مدل‌های PE و SE طرفداران خود را پیدا کرده است.

این محصول با پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با مقدار حجمی 2 لیتر می‌تواند با قدرت 135 اسب بخار و 195 نیوتن متر گشتاور موجب انتقال نیرو به چرخ ها شده و ماشین را به حرکت در آورد. گیربکس 4 سرعته اتومات آن باعث می‌شود تا این نیرو به هر چهار چرخ خودرو منتقل شود.

شاسی محکم، کابین داخلی با فضای باز، میزان سوخت 9 لیتر در هر صد کیلومتر و هم چنین قابلیت آفرود کردن آن در مدل‌های دو دیفرانسیل از جمله ویژگی‌های قابل توجه در خودرو رنو داستر است.

  1. پرفروش جذاب؛ تیوولی

کمپانی سانگیانگ یکی از زیباترین محصولات خود را با نام تیوولی در سال 2014 در نمایشگاه ژنو در معرض نگاه‌ها قرار داد. پس از آن در سال 2015 با توجه به استقبال شدید خریداران ایرانی به محصولات کره‌ای، وارد بازار داخلی شد و توانست به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندها در صدر قرار گیرد.

تیوولی یکی از پر تقاضاهای خرید در بازار داخلی است. پیشرانه چهار سیلندر این خودرو با حجم 6/1 لیتر موجب شده تا با حداکثر توان خود به میزان 18 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر عملکرد مناسبی در به حرکت در آوردن خودرو داشته باشد.

  1. رنو کولیوس زیبا

شرکت خودروسازی رنو، نسل اول شاسی بلندهای خود را در سال 2007 با تولید رنو کولیوس آغاز کرد و در ادامه در سال 2016 آن را روی خط تولید قرار داد. موتور این خودرو با همکاری شرکت رنو بر روی پلتفرم CMF-CD کمپانی نیسان نصب شده است که قدرتی معادل با 171 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن متر را ایجاد می‌کند.

طرحی زیبا و مدرن این خودرو می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند تا جایی که به عنوان یکی از زیباترین محصولات وارداتی در زمینه اتومبیل به حساب آید. پیشرانه آن چهار سیلندر 5/2 لیتری است. گیربکس CVT آن باعث می‌شود عکس‌العمل وارد آمده به پدال گاز در برخی موارد کند باشد. وارد شدن رنو کولیوس با ظاهر و امکانات متفاوت در بین شاسی بلندها موجب شد تا بار دیگر افراد نام کمپانی رنو را در بازار خریدوفروش بشنوند.

  1. متفاوت پرطرفدار؛ کیا سورنتو

کمپانی‌های کره‌ای با تولیدات خود توانسته‌اند بازار ایران را پر کنند. کیا سورنتو یکی از انواع شاسی بلندهای کره‌ای با کیفیت بالا است. راحتی و جادار بودن آن موجب شده تا برای خانواده‌های پرجمعیت بهترین انتخاب در سفرهای جاده‌ای باشد. این خودرو در بازارهای جهانی در انواع مختلف تک دیفرانسیل 5 نفره و دو دیفرانسیل 7 نفره به عرضه رسیده است.

موتور چهار سیلندر GDI با مقدار حجم معادل با 2359 سی‌سی و قدرت 188 اسب بخار مقدار گشتاور 241 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه را دارد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول، رانندگی ایمن در جاده‌های خاکی، برفی و حتی یخبندان است که به دلیل سیستم تمام چرخ محرکی که دارد این امکان را به وجود می‌آورد که قدرت موتور در جاده‌های مختلف را تشخیص و اجرا کند. از این رو رانندگی با این شاسی بلند برای افراد آسان و لذت بخش می‌شود.

  1. اسپرت دوست‌داشتنی؛ لاماری

خودرو لاماری ایما یک محصول چینی ارزان قیمت و در عین حال اسپرت و جوان‌پسند است. امکانات و آپشن‌های رفاهی و هم چنین ویژگی‌های فنی و قوای محرکه عالی که در تولید این محصول به کار رفته است موجب شده تا در عین اقتصادی بودن یک خودروی جذاب و پرفروش باشد که لذت سواری بالایی را به سرنشینان خود می‌دهد.

لاماری با یک پیشرانه قدرتمند، گیربکس دو کلاچِ و هم چنین طراحی منحصربه‌فرد و مدرنی که دارد توانسته در بین خریداران جوان ایرانی یک خودرو محبوب شود. به کار گرفتن موتور قوی به همراه سیستم توربو با توانایی پاشش مستقیم سوخت یا GDI باعث شد تا در بین رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشد. با توجه به سوخت بی‌کیفیت داخلی و هم چنین آسیب‌پذیری خودروهای مجهز به سیستم GDI اما این محصول توانسته استاندارد TU5 را دریافت نماید.

موتور خودرو لاماری با پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن متر به همراه گیربکس 7 سرعت اتوماتیک دو کلاچ از نوع تر با طراحی زیبا ساخته و روانه بازار می‌شود.

بررسی قیمت شاسی بلند

همان‌طور که گفته شد با توجه به محبوبیت خودروهای شاسی بلند در سرتاسر دنیا، کمپانی‌های معتبر بسیاری سعی بر تولید این نوع محصول داشتند. تعداد زیادی از این شرکت‌های خودروسازی توانسته‌اند با موفقیت در بازارهای داخلی کشور ما، ایران، محصولات خود را به عرضه و فروش گذارند. در این میان اولین و مهم‌ترین پارامترها در تعیین قیمت ماشین ، استفاده از موتور با قدرت بالا، مصرف سوخت پایین، شتاب‌گیری بالا و البته برند تجاری تولیدکننده را می‌توان در نظر گرفت.

کلام پایانی

رویای رانندگی از ارتفاعی بالاتر نسبت به سایر خودروها با ساخت و عرضه انواع شاسی بلند به بازار تحقق یافت. در این میان شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیا در صدد برآمدند تا این خودروی لوکس، جادار و راحت را برای خانواده‌های پرجمعیت تولید نمایند. چنانچه شما هم قصد یکی از این دلبرهای آهنی را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت car.ir در مورد قیمت، مشخصات فنی و ظاهری انواع شاسی بلند موجود در کشور اطلاعات کافی را به دست آورده و سپس اقدام به خرید نمایید.

ارسال نظر