چینی‌ها برای خودروهای برقی یک باتری جدید با برد 1000 کیلومتری ساختند

شرکت چینی Nio باتری جدیدی برای خودروهای برقی با برد 1000 کیلومتر توسعه داده و آن را در یک استریم 14 ساعته آزمایش کرده است.

چینی‌ها برای خودروهای برقی یک باتری جدید با برد 1000 کیلومتری ساختند

یکی از رقبای چینی تسلا با نام Nio، باتری جدیدی برای خودروهای برقی با برد 1000 کیلومتر توسعه داده است و مدیرعامل این شرکت، با یک بار شارژ باتری، موفق شد تا در یک پخش زنده آن را در سفری 14 ساعته بین دو شهر آزمایش کند.

براساس گزارش اینسایدر، مدیرعامل Nio، «ویلیام لی» که به‌عنوان ایلان ماسک چینی شهرت پیدا کرده است، سفر 1044 کیلومتری خود از شانگهای به شیامن را برای آزمایش فناوری باتری پیشگامانه این شرکت، به‌صورت زنده پخش کرد.

آزمایش باتری با برد 100 کیلومتری در یک خودرو برقی

او همچنین با ارسال پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو نوشت که خودرو برقی Nio ET7 او با وجود سرمای منطقه‌ای قادر بود تا کل سفر 14 ساعته را بدون شارژ مجدد طی کند و همچنین این سفر جاده‌ای 1000 کیلومتری را با 3 درصد شارژ باتری به پایان رساند. خودرو ET7 از باتری 150 کیلووات‌ساعتی Nio تغذیه می‌کرد که به گفته لی، دارای بالاترین چگالی انرژی در بین باتری‌های EV ساخته‌شده است و باعث می‌شود تا خودرو برد بیشتری نسبت به سایر خودروهای برقی دیگر داشته باشد.

اکنون Nio قصد دارد تا تولید انبوه باتری‌های 150 کیلووات ساعتی خود را از آوریل سال 2024 آغاز کند. البته، این باتری گران خواهد بود و حدود 298000 یوان (42100 دلار) هزینه خواهد داشت، یعنی به همان اندازه قیمت یک دستگاه تسلا مدل Y در چین.

غول خودروسازی چینی به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا خودروها را بدون باتری خریداری کنند و سپس با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه به بیش از 2000 ایستگاه تعویض باتری Nio در سراسر چین دسترسی پیدا کنند، جایی که آن‌ها می‌توانند باتری‌های خالی‌شده خود را با باتری‌های کاملاً شارژشده تعویض کنند. البته استراتژی جسورانه این شرکت هنوز به نتیجه نرسیده است، به‌طوری که «لیهونگ چین»، رئیس Nio اخیراً گفته بود که این شرکت بابت هر خودرویی که می‌سازد، 12 هزار دلار ضرر می‌کند. با‌این‌حال، این مسئله حداقل به لی کمک کرد تا مشهور شود و او را با ایلان ماسک مقایسه کنند.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر