راهکار دولت فرانسه برای گسترش خودروهای برقی در این کشور

طرح «لیزینگ اجتماعی» با هدف ارائه خودروهای برقی به خانواده‌های کم‌درآمد توسط گروه استلانتیس و دولت فرانسه تدوین شده است.

 راهکار دولت فرانسه برای گسترش خودروهای برقی در این کشور

از زمان معرفی خودروهای برقی در ابتدای قرن بیست و یکم تاکنون، دولت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را برای توسعه استفاده از خودروهای الکتریکی بین مردم به اجرا در آورده‌اند. طرح جدید دولت فرانسه موسوم به «لیزینگ اجتماعی» از جمله این طرح‌های موفق است که به عامه مردم کمک می‌کند یک خودرو برقی با اقساط بلندمدت خریداری کنند.

لیزینگ ماهانه ۵۴ یورویی خودروهای برقی برای خانواده‌های کم‌درآمد فرانسوی

سیتروئن e-C3 جدید، یکی از ارزان‌ترین مدل‌های کامپکت کوچک برقی در اروپا، به تازگی با شرایطی عالی در دسترس مشتریان کم‌درآمد فرانسوی قرار گرفته است. به لطف طرح «لیزینگ اجتماعی» تحت حمایت دولت، سیتروئن e-C3 با پرداخت ماهانه ۵۴ یورو (۵۹ دلار) در یک قرارداد سه‌ساله بدون نیاز به پیش‌پرداخت برای مشتریان فرانسوی واجد شرایط قابل سفارش است. طرح «لیزینگ اجتماعی» با هدف ارائه خودروهای برقی به خانواده‌های کم‌درآمد توسط گروه استلانتیس و دولت فرانسه تدوین شده است.

لیزینگ اجتماعی

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ در ماه اکتبر با موتور برقی ۱۱۱ اسب بخار، باتری ۴۴ کیلووات ساعتی لیتیم آهن فسفات و برد حرکتی ۳۲۰ کیلومتر معرفی شد. قیمت پایه این سوپرمینی فرانسوی ۲۳۳۰۰ یورو (۲۵۴۲۸ دلار) است. البته سیتروئن نسخه ارزان‌تر آن را در سال ۲۰۲۵ با برد کوتاه‌تر ۲۰۰ کیلومتر و قیمت ۱۹۹۹۰ یورو (۲۱۸۱۳ دلار) عرضه خواهد کرد. نسخه لیزینگی دارای برد حرکتی بیشتر است و از اول ژانویه ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود.  

برخی خودروهای عرضه شده در طرح لیزینگ اجتماعی و قیمت اقساط آن‌ها:

مدل خودرو میزان پرداخت ماهانه
Citroën ë-C3 €54 ($59)
Fiat 500 €89 ($97)
Opel Corsa EV €94 ($103)
Peugeot e-208 €99 ($108)
Opel Moka EV €119 ($130)
Citroën e-C4 €129 ($141)
Jeep Avenger €149 ($163)
Peugeot e-2008 €149 ($163)

سیتروئن e-C3 یکی از هشت محصول استلانتیس است که در طرح «لیزینگ اجتماعی» فرانسه گنجانده شده است. قیمت برخی از مدل‌ها، از جمله اوپل موکا الکتریک، اوپل کورسا الکتریک و سیتروئن e-C4 شامل هزینه شارژر خانگی نیز می‌شود.

استلانتیس همچنین تایید کرده است که یک مدل برقی کوچک ساخت فیات در پایان سال ۲۰۲۴ به این برنامه خواهد پیوست. این مدل احتمالا فیات پاندا برقی باشد که همزاد سیتروئن e-C3 است و انتظار می‌رود با قیمتی مشابه آن عرضه شود. علاوه بر این، خودروهای دست‌دوم جدیدتر با کارکرد کمتر از ۴۲ ماه با قیمت مقرون به صرفه در دسترس خواهند بود.

پژو 2008 برقی

تنها مدل برقی از یک برند غیر از استلانتیس که در این برنامه حضور دارد، رنو توئینگو E-Tech است. با توجه به برچسب قیمتی زیر ۲۰ یورو (۲۲ هزار دلار)، احتمالا توئینگوی جدید یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های این طرح باشد. علاوه بر این، رنو ۵ E-Tech و فولکس واگن ID.2 نیز ممکن است به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به این طرح بپیوندند.

برای شرکت کردن در طرح «لیزینگ اجتماعی» بایستی شرایط خاصی را داشته باشید. شما باید ساکن فرانسه باشید، درآمد سالانه تا ۱۵۴۰۰ یورو (۱۶۸۱۵ دلار) داشته باشید، بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر در سال سفر کنید و حداقل ۱۵ کیلومتر با محل کار خود فاصله داشته باشید. با رعایت این معیارها می‌توانید از یک قرارداد اجاره سه ‌ساله با گزینه خرید خودروی برقی در پایان بهره‌مند شوید. این قرارداد همچنین هزینه‌های بیمه را پوشش می‌دهد که امکان لغو آن در صورت مرگ، از کار افتادگی یا بیکاری را فراهم می‌کند.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر