معرفی سرویس جدیدی از آژور مایکروسافت

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت سرویس جدیدی را از مایکروسافت ماژور(Microsoft Azure) معرفی کرده است که بر پایه لینوکس اجرا شده و می توان بوسیله آن سیستم های کانتینرسازی را دقیق تر و آسان تر نمود.

معرفی سرویس جدیدی از آژور مایکروسافت

سرویس جدیدی از آژور مایکروسافت بر پایه پلتفرم لینوکس برای تنظیم و پیکربندی کانتینرها معرفی شد. با استفاده از این سرویس دیگر به ماشین های مجازی برای تنظیم کانتینرها نیاز وجود نخواهد داشت. بوسیله این سرویس که مایکروسافت به فهرست سرویس های آژور لینوکس اضافه کرده است کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به مدیریت با استفاده از ماشین آلات مجازی تحت پوشش، کانتینرها را ایجاد و کانتینرسازی را راه اندازی کنند. این سرویس جدید مایکروسافت از ٢۶ جولای در اختیار شرکت های کانتینری لینوکس قرار گرفته است. برای شرکت های کانتینری ویندوز این سرویس طی هفته های آینده در دسترس خواهد بود.

مدیر اجرایی مایکروسافت می گوید این سرویس محاسبات خودش را بر حسب ثانیه انجام می دهد و کاربران قادر خواهند بود مقدار دقیق ظرفیت کانتینر و تعداد دقیق vCPU ها را انتخاب کنند بنابراین دیگر نیاز نیست که بیش از میزان مورد نظر ذخیره سازی کنند و یا از میزان ظرفیت بیشتر کانتینرها استفاده کنند. طبق گفته مسئولان مایکروسافت، سرویس جدید آژور مایکروسافت در آینده گسترش خواهد یافت و با صنایع دیگری در ارتباط خواهد بود.

سرویس مایکروسافت آژور

تکنولوژی پردازش ابری (cloud computing) که برای تنظیم و پیکربندی کانتینرها تحت سرویس مایکروسافت آژور و بر پایه پلتفرم لینوکس به کار گرفته می شود یکی از جدیدترین تکنولوژی های دنیای IT محسوب می شود. مایکروسافت در ژوئن ۲۰۱۲، با معرفی ویندوز آژور (که در مارس ۲۰۱۴ به مایکروسافت آژور تغییر نام داد) برگ جدیدی در مبحث پردازش ابری ایجاد کرد. در این سرویس تقریبا گران قیمت، تیم SLA شرکت Microsoft به صورت رسمی آپتایم و پایداری ۹۹٫۹۵ درصد را برای کاربران خود تضمین می کند.

سرویس Microsoft Azure، یک سرویس کاملا پیچیده و در عین حال کاربر پسند است که در صورت داشتن تجربه در کار با سرویس های مایکروسافت، زیر بم این سرویس را در چند دقیقه کشف خواهید کرد. در اولین ورود به کنترل پنل این Azure، زرق و برق کنترل پنل شما را نسبت به سرویس مایوس می کند و احساس ورود به حساب کاربری بازی آنلاین به شما دست می دهد. اما در نظر داشته باشید پشت این ظاهر زیبا و تقریبا غیر حرفه ای، یکی از بی نقص ترین سرویس های پردازش ابری دنیا منتظر شماست. سرویس azure (آژور) علاوه بر قابلیت (PaaS (Platform as a Service که امکان استفاده از فضای ابری جهت گسترش نرم افزار های اینترنت را می دهد، قابلیت Infrastructure as a Service را نیز ارائه می دهد. در این سرویس که بیشتر بر مبحث مجازی سازی (Virtualization) تمرکز دارد، کاربر می تواند با ایجاد ماشین های مجازی با سیستم عامل دلخواه، نسبت به کنترل کامل سرویس خود در فضای ابری، اقدام نماید.

سرویس مایکروسافت آژور

به صورت کلی، با توجه به نوین بودن تکنولوژی پردازش ابری، ایده های مایکروسافت می تواند به عنوان الگو جهت پیشرفت روز افزون این تکنولوژی باشد. اما با یک حساب سرانگشتی، با چشم پوشی از هزینه های بالای این سرویس، می توان Microsoft Azure را به عنوان پرچم دار سرویس های پردازش ابری در نظر گرفت.

ارسال نظر