فناوری RCS از اواخر ماه ژوئن به اندروید اضافه می شود

رسانه کلیک - فناوری RCS به سرویس پیام رسان اندروید اضافه می شود. این ویژگی ابتدا در اختیار کاربران در انگلستان و فرانسه قرار می گیرد.

فناوری RCS از اواخر ماه ژوئن به اندروید اضافه می شود

سرویس های پیام رسان گوگل در گذشته با شکست مواجه شده اند؛ با این حال این غول جستجوی اینترنتی سرمایه گذاری زیادی روی فناوری RCS کرده است.

فناوری Rich Communication Services یا به اختصار RCS، نسخه قدرتمندتر پیام رسان موجود روی گوشی های اندرویدی محسوب می شود. پس از توقف توسعه پیام رسان Allo، گوگل رسما اعلام کرد تمرکز خود را روی فناوری RCS قرار می دهد.

مشکل بزرگ این فناوری، عدم پشتیبانی اپراتورهای همراه از آن است. در همین راستا، گوگل برای اینکه کاربران بیشتری به این فناوری دسترسی پیدا کنند، عرضه آن را به تعویق انداخته است.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، گوگل ویژگی RCS را از اواخر ماه جاری میلادی به پیام رسان اندروید اضافه می کند. این سرویس با نام Chat، ابتدا در اختیار کاربران در انگلستان و فرانسه قرار می گیرد. این فناوری باعث می شود کاربران فایل ها را با کیفیت بالاتری برای یکدیگر ارسال کنند.

نزدیک ترین رقیب RCS در بازار، سرویس iMessage اپل است که به صورت پیش فرض در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار دارد. گوگل فناوری RCS را به صورت پیش فرض در اختیار کاربران قرار نمی دهد بلکه از آن ها می خواهد به این سرویس بپیوندند.

لازم به ذکر است؛ پیام ها در تکنولوژی RCS رمزگذاری نمی شوند که یک ضعف بزرگ است. در حال حاضر اکثر پیام رسان های محبوب از این ویژگی بهره می برند. گوگل اعلام کرده برای این مشکل، راه حلی پیدا خواهد کرد.

این فناوری راه طولانی در پیش دارد. مسلما تا زمانی که این ویژگی در اختیار کاربران در چندین کشور قرار نگیرد، سهم آن در بازار افزایش پیدا نمی کند. انتظار می رود عملکرد این سرویس با گذر زمان، بهبود پیدا کند.

ارسال نظر