سه روش برای اضافه کردن قابلیت جسچر به گوشی های اندرویدی

آیا می خواهید با کشیدن شکل ها و علائمی روی گوشی با انگشت خود با گوشی هوشمندتان تعامل کنید؟ اگر چنین است، شما باید بدانید که اپلیکیشن های زیادی تا کنون این قابلیت را ارائه کرده اند و هر کدام توانسته اند تا اندازه ای به موفقیت دست یابند. اما متاسفانه گوگل هیچ جسچری در گوشی های اندرویدی به کار نگرفته است و شما ناچارید با استفاده از ابزار های جانبی و راه های مختلف این مشکل را حل کنید.

سه روش برای اضافه کردن قابلیت جسچر به گوشی های اندرویدی

کلیک - در این مطلب قصد داریم سه روش حل این مشکل را معرفی کنیم. هر کدام از این روش ها مفید خواهد بود ولی ما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه همه آن ها را امتحان کنید.

اضافه کردن جسچر به گوشی اندرویدی با استفاده از Nova Launcher Prime

احتمالا بهترین راه برای اضافه کردن قابلیت جسچر به دستگاه های اندرویدی استفاده از لانچر است، چرا که هنگام کار کردن با گوشی، بیشتر از هر چیزی شما لانچر را می بینید و با آن کار می کنید. بسیاری از لانچر های اندروید تا حدی از قابلیت جسچر برخوردارند ولی فقط تعدادی از آن ها راه اندازی آسانی دارند که شامل Nova هم می شود.

ابتدا شما باید اپلیکیشن Nova Launcher Prime را دانلود کنید. پس از دانلود و نصب، با استفاده از انگشت خود آیکون کشویی اپلیکیشن را به سمت بالا بکشید. با انجام این کار تنظیمات لانچر Nova باز می شود.

gestures-nova-launcher-gesture-settings

پس از ورود به صفحه تنظیمات، گزینه Gestures & inputs را یافته و آن را باز کنید. در صفحه جدید با اسکرول کردن لیست جسچر ها را ببینید. یکی از آن ها که به نظرتان خوب است را انتخاب کرده و آن را لمس کنید.

gestures-nova-launcher-select-option

اکنون صفحه جدیدی شامل اپلیکیشن ها و میانبر های مختلف باز می شود که می توانید بین آن ها موارد مورد نظر خود را انتخاب کنید. بین پانل های مختلف حرکت کرده و تعیین کنید جسچر چه کاری را انجام دهد. پس از آن به صفحه اصلی لانچر Nova رفته و جسچر ایجاد شده را به کار بگیرید.

اضافه کردن جسچر به گوشی های اندرویدی با استفاده از Quickify

Quickify ابزاری بسیار زیبا و با کاربرد آسان است. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن آن را باز نمایید و روی آیکون "+" کلیک کنید. اکنون از شما خواسته می شود تا یک جسچر (یک شکل) رسم کنید. سپس از شما خواسته می شود تا عمل مورد نظر برای انجام توسط این جسچر را تعیین کنید. این عمل شامل بازکردن یک اپلیکیشن، انجام تغییراتی در بخش تنظیمات (مثل روشن کردن بلوتوث، وای فای و ...)، تماس با یک مخاطب خاص، ارسال پیام کوتاه یا باز کردن یک آدرس اینترنتی باشد.

gestures-quickify-create-gesture

پس از تعیین عمل مورد نظر برای جسچر، به صفحه اصلی رفته و آیکون شناور را لمس کنید. پس از آن فورا جسچر مورد نظر خود را رسم کنید تا عمل مورد نظر شما به اجرا در آید.

اضافه کردن جسچر به گوشی های اندروید با استفاده از Google Gesture Search

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به راحتی در بین موارد مختلف گوشی خود جستجو کنید. این موارد شامل مخاطبان، موزیک ها، فایل ها، اپلیکیشن ها و ... می شود. برای شروع کافیست این اپلیکیشن را نصب کرده و آن را اجرا کنید. پس از اجرا از شما خواسته می شود تا تعیین کنید به چه مواردی نیاز دارید. پس گزینه ها را تیک بزنید و تایید کنید.

gestures-google-gesture-search-phone-numbers

سپس هر حرف یا عددی که فکر می کنید با مورد نظر شما ارتباط دارد را رسم نمایید تا جستجو آغاز شود. به همین سادگی!

جمع بندی

اگر چه جسچر ها ابزار مناسبی هستند، ولی هیچ گاه نتوانسته اند به ابزار محبوبی تبدیل شوند. به دلایلی توسعه دهندگان نرم افزار این ابزار را جدی نمی گیرند. شاید به این دلیل است که با وجود مفید بودن آن ها در صورت عدم وجودشان مشکل خاصی پیش نمی آید.

ارسال نظر