پروانه کسب چیست؟ برای گرفتن جواز کسب به کجا مراجعه کنیم؟

پروانه یا جواز کسب نوعی مجوز رسمی است که به افراد یا شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا فعالیت اقتصادی و تجاری خود را در شهر یا منطقه خاص شروع کنند. این پروانه مجوز قانونی صلاحیت و توانایی افراد یا شرکت‌ها برای انجام فعالیت‌های تجاری را نشان می‌دهد.

پروانه کسب چیست؟ برای گرفتن جواز کسب به کجا مراجعه کنیم؟

ما در این محتوا در این مورد که پروانه کسب چیست و برای گرفتن آن باید به کجا مراجعه کرد، با شما صحبت می‌کنیم؛ درباره مراحل دریافت پروانه کسب و مزایای آن توضیحاتی می‌دهیم و در پایان هم مزایای استفاده از خدمات مجموعه معتبر ثبت شو برای انجام خدمات اداری مثل اخذ جواز کسب را با هم مرور خواهیم کرد.

پروانه کسب چیست؟

پروانه یا جواز کسب مجوزی قانونی است که از طرف سازمان‌ها و مراجع قانونی، به افراد حقیقی یا حقوقی برای شروع فعالیت اقتصادی و تجاری در یک حوزه مشخص داده می‌شود. 

اگر فردی بدون داشتن جواز کسب اقدام به شروع فعالیت خود کند، نهادهای مربوطه از جمله شهرداری می‌توانند با وی برخورد قانونی کنند که شامل پلمپ کردن محل کسب‌وکار شخص متخلف و جریمه وی است.

مزایای داشتن پروانه کسب چیست؟

گرفتن پروانه کسب برای افراد و صاحبان مشاغل مزایای مهمی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با دارا بودن این مجوز قانونی، مشتریان از شفاف و قانونی بودن کسب‌وکار شما مطمئن می‌شوند و همین موضوع سبب اعتماد بیشتر آن‌ها به فعالیت‌های اقتصادی شما خواهد شد.

  • افراد با داشتن پروانه کسب می‌توانند از برخی حمایت‌های قانونی مثل دریافت تسهیلات بانکی کم‌بهره برخوردار شوند.

  • با پرداخت هزینه جواز کسب، سازمان‌های مربوطه مثل شهرداری، ملزم به ارائه خدمات شهری به صاحبان مشاغل خواهند بود.

  • داشتن جواز کسب به نوعی می‌تواند اعتبار افراد را در بین همکاران بالا ببرد که این امر در مراودات اقتصادی و کاری بسیار موثر خواهد بود. 

 

برای گرفتن پروانه کسب به کجا باید مراجعه کرد؟

در گذشته افراد برای دریافت پروانه کسب ملزم به مراجعه حضوری به اتاق اصناف و اتحادیه‌ای بودند که قصد دریافت پروانه کسب از آن را داشتند؛ ولی امروزه بسیاری از کارها بدون مراجعه حضوری و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

 برای  اخذ پروانه کسب به‌طور آنلاین می‌توانید به درگاه اینترنتی صدور مجوزها مراجعه کنید و با تکمیل اطلاعات مورد نیاز و اسکن مدارک مربوطه، ثبت درخواست خود را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید.

مراحل دریافت جواز کسب

گرفتن پروانه کسب مانند هر کار اداری دیگری پروسه خاص خود را دارد. افراد برای دریافت جواز کسب باید مراحل زیر را به‌صورت گام‌به‌گام دنبال کنند:

مرحله اول: ثبت درخواست پروانه کسب

برای دریافت جواز کسب، در اولین گام باید با مراجعه حضوری به اتحادیه اصناف اقدام به پر کردن فرم درخواست خود کنید و مدارک مورد نیاز را هم ارائه دهید؛ یا به‌صورت آنلاین درخواست خود را در درگاه اینترنتی درخواست مجوزها ثبت و مدارک مورد نیاز را هم اسکن کنید.

بعد از ثبت درخواست جواز کسب، مدارک و شرایط فرد برای اعطاء مجوزهای قانونی بررسی می‌شود تا از دارا بودن شرایط مورد نیاز، اطمینان حاصل شود.

مرحله دوم: اعزام بازرس به محل کسب

یکی از الزامات برای دریافت جواز کسب، داشتن مکانی ایمن و استاندارد برای فعالیت‌های اقتصادی است. بعد از این‌که درخواست شما برای اخذ جواز تایید شد، یک بازرس از طرف اتحادیه برای بررسی محل کسب شما اعزام می‌شود تا استاندارد و ایمن بودن محل کسب شما را بررسی کند.

مرحله سوم: پرداخت حق عضویت

اتحادیه اصناف دارای برخی هزینه‌های جاری است که از سوی اعضاء تامین می‌شود. بعد از تایید محل کسب، فرد باید نسبت به پرداخت هزینه اولیه و سالیانه پروانه کسب اقدام کند.

مرحله چهارم: دریافت جواز کسب

بعد از طی این مراحل، پروانه کسب فرد صادر می‌شود و به‌صورت مهر و موم‌شده به آدرس وی ارسال خواهد شد.

دریافت جواز کسب با کمک ثبت شو

دریافت جواز کسب شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و فرآیند آن می‌تواند برای افراد بسیار زمان‌بر باشد؛ بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند زمان و تمرکز خود را روی کارهای خود بگذارند و این امور را به دیگران واگذار کنند.

ثبت شو یکی از مجموعه‌های معتبری است که افراد می‌توانند برخی از امور اداری سازمان خود از جمله دریافت مجوزهای قانونی را به آن واگذار کنند.

استفاده از خدمات مجموعه معتبر «ثبت شو» مزایای بسیاری جذابی برای افراد دارد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این مجموعه معتبر تمامی مراحل به‌صورت کاملا آنلاین صورت می‌گیرد و هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت یا پیگیری درخواست پروانه کسب وجود ندارد.

  • ثبت شو دارای کادری مجرب و متخصص است که افراد برای امور اداری خود از جمله دریافت مجوزهای قانونی می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این مجموعه کمک بگیرند.

  • این مجموعه برای جلب رضایت مشتریان، امور اداری از جمله دریافت جواز کسب را با نهایت دقت و حداکثر سرعت انجام می‌دهد. بعد از ثبت درخواست پروانه کسب در سایت ثبت شو، کلیه مراحل ظرف مدت 25 تا 35 روز انجام می‌گیرد و مجوزهای قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به دست فرد متقاضی می‌رسد.

به دلیل همین مزایای جذاب، استفاده از خدمات مجموعه ثبت شو بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند امور اداری خود را به دیگران بسپارند و تمرکز خود را روی توسعه کسب‌وکار خود بگذارند. 

سخن آخر

پروانه یا جواز کسب یکی از مجوزهای قانونی برای شروع کسب‌وکارهاست که هر فرد برای شروع فعالیت‌های اقتصادی خود ملزم به دریافت آن است.

ما در این محتوا در این مورد که پروانه کسب چیست و داشتن آن چه مزایایی دارد، با شما صحبت کردیم؛ درباره مکانی که باید برای دریافت این مجوزهای قانونی به آنها مراجعه کنید و مراحل اخذ آن توضیحاتی دادیم؛ در پایان نیز مزایای استفاده از خدمات مجموعه معتبر ثبت شو را برای دریافت جواز کسب بیان کردیم.

 

ارسال نظر