این اپلیکیشن های امنیتی را همین امروز در گوشی اندرویدی خود نصب کنید

رسانه کلیک - این روزها بدافزار و تروجان ها جایگاه تازه ای برای خود پیدا کرده اند و لزوم استفاده از اپلیکیشن های امنیتی اندروید بیش از پیش حس می شود.

این اپلیکیشن های امنیتی را همین امروز در گوشی اندرویدی خود نصب کنید

با استفاده روزافزون کاربران از گوشی های هوشمند و افزایش تعداد آنها، شاهد رشد و توسعه ویروس های جدیدی نیز هستیم. بدافزارها به عنوان ابزاری مخرب، در قالب برنامه های مختلف انتشار یافته و کاربران با نصب آنها روی دستگاه خود، باعث می شوند تا هکرها به آسانی به اطلاعات شان دسترسی پیدا کنند. اینجاست که کاربرد اپلیکیشن های امنیتی اندروید مشخص می شود.

در ابتدا باید بگوییم که در این مطلب، به دنیال یک آنتی ویروس قدرتمند یا ابزار مقابله با تروجان نمی گردیم؛ چرا که بدافزارهای اندرویدی به عنوان یک محصول مستقل و مشخص فعالیت نمی کنند تا آنتی ویروس ها بتوانند جلوی آنها را بگیرند. در این مقاله می خواهیم بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید در شاخه های مختلف را به شما معرفی کنیم.

مدیریت پسوردها

پسورد یا همان رمز عبور، دریچه ای برای ورود شما به دنیای دیجیتال به حساب می آید، اما تمام اپلیکیشن هایی که از پسوردهای شما محافظت می کنند، از امنیت بالایی برخوردار نیستند و در نصب آنها باید نهایت دقت را به خرج دهید.

یک اپلیکیشن مدیریت پسورد خوب در مرحله اول، امکان ساخت رمز عبورهای طولانی و مطمئن را در اختیار شما می گذارد. برای سسیستم عامل اندروید، LastPass بهترین گزینه در این شاخه به حساب می آید. طراحی فوق العاده، استفاده راحت و امکانات خوبی که برای آن در نظر گرفته شده، باعث می شود تا کاربر احساس لذت بخش تری را هنگام کار با آن تجربه کند. به عنوان یکی از بهترین قابلیت ها، می توان به امکان ذخیره پسورد ها و استفاده از آن هنگام ورود، بدون نیاز به تایپ کردن اشاره کرد.

زمانی که اپلیکیشن LastPass با پسورد و فیلدهای مورد نیاز شما آشنا شود، زمانی که نیاز به آن داشته باشید، در قالب یک پنجره جدید باز شده و از شما در این باره اجازه می گیرد. برای تأیید، تنها کافی است که انگشت خود را روی سنسور اثر انگشت گذاشته و به این ترتیب، مراحل به آسانی پیش می رود.

اپلیکیشن لست پس روی تمامی پلتفرم ها (ویندوز، مک، اندروید و آی او اس) برای دانلود موجود است و به راحتی روی تمامی آنها سینک می شود. اکثر قابلیت های کلیدی آن به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته، اما با پرداخت 24 دلار به صورت سالانه می توانید فضایی اضافه برای نگهداری از نوت ها و اسناد خود در اختیار داشته و از طرف دیگر، امکان تولید رمزهای یک بار مصرف و مدت دار برای ارائه دسترسی به افراد دیگر نیز وجود دارد.

اگر مایل باشید، می توانید از پلن های خانوادگی، تیمی و Enterprise آن نیز استفاده کنید که به ترتیب 48، 29 و 48 دلار سالانه هزینه در بر خواهد داشت.

اپلیکیشن های امنیتی اندروید

اپلیکیشن های امنیتی اندروید و محافظت از اکانت ها

در کنار تخصیص رمز عبورهای طولانی و قدرتمند، فعال سازی قابلیت تأیید دومرحله ای نیز می تواند از جمله نکات امنیتی خاصی باشد که لحاظ کردن آن، از ارزش بالایی برخوردار است. با انتخاب این ویژگی، شما باید علاوه بر وارد کردن رمز عبور، از حالت دیگری (مانند تولید یک کد اختصاصی توسط اپلیکیشن) هم برای ورود به اکانت تان استفاده کنید. به این ترتیب راه دسترسی به اکانت کاربران برای هکرها بسیار سخت می شود.

بهترین اپلیکیشن برای اضافه کردن تأیید دو مرحله ای به اکانت های مختلف، Authy نام دارد. شرکت Twilio با ارائه این اپلیکیشن و طراحی رابط کاربری بی نظیر، امکان دسترسی راحت را در اختیار کاربران خود گذاشته است. با قابلیت های پیشرفته و کاربردی مانند پشتیبانی از اثر انگشت و تنظیم اپلیکیشن Authy برای کار با دستگاه های مختلف، این برنامه می تواند به عنوان یکی از مواردی به حساب بیاید که هر شخصی به آن نیاز داشته باشد.

این اپلیکیشن به صورت رایگان برای دانلود مخصوص پلتفرم ها در دسترس است.

اپلیکیشن های امنیتی اندروید

رمزنگاری کردن ایمیل ها

اگر می خواهید ایمیل ها به صورت محرمانه و رمزنگاری شده ارسال شوند، اپلیکیشن ProtonMail بهترین گزینه به حساب می آید.

این برنامه از یک سیستم رمزگذاری متن باز (open-source) استفاده می کند و به این ترتیب، ایمیل های ارسالی از دید دیگران پنهان خواهد ماند. در هنگام ارسال ایمیل، هیچ گونه تنظیمات خاصی نیاز نیست و طبق اعلام شرکت تولید کننده این اپلیکیشن، اثری از مشخصات شما (شامل آی پی یا آدرس های دیگر) در ایمیل ارسال شده دیده نمی شود. بر اساس سخنان مدیران، حتی کارمندانی که در ساخت این اپلیکیشن مشارکت داشته اند نیز قادر به خواندن ایمیل های ارسال شده نیستند.

یکی از مزیت های اپلیکیشن ProtonMail را می توان سادگی استفاده از آن عنوان کرد. تنها کافی است یک اکانت در آن ساخته و سپس ایمیل مورد نظر خود را ارسال کنید. اگر قصد ارسال ایمیل به شخصی را داشته باشید که فاقد اکانت پروتون میل باشد، یک رمز عبور به ایمیل ارسال شده اختصاص داده می شود و شخص دریافت کننده تا زمان اطلاع از پسورد، قادر به خواندن ایمیل نیست.

امکانات ابتدایی ProtonMail که شامل موارد زیر می شود، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد:

  • یک آدرس اختصاصی
  • 500 مگابایت فضا
  • امکان ارسال 150 ایمیل در روز

در صورت پرداخت سالانه حداقل 59 دلار، می توانید به فضا و قابلیت ارسال ایمیل های بیشتر دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن را به رایگان از پلی استور گوگل دانلود کنید.

اپلیکیشن های امنیتی اندروید

افزایش امنیت هنگام وبگردی

Firefox Focus ساده ترین و بهترین روش برای وبگردی به صورت امن در سیستم عامل اندروید به حساب می آید. تنها کافی است که اپلیکیشن را باز کرده و وارد سایت های دلخواه خود شوید. هیچ گونه ردپایی از شما باقی نمانده و رمز های عبور و کوکی ها نیز به هیچ عنوان ذخیره نمی شوند.

زمانی که وبگردی به پایان رسید، روی آیکون سطل آشغال ضربه بزنید، به همین راحتی.

بد نیست بدانید که برای کنترل قابلیت ها، تنظیماتی نیز به چشم می خورد، اما واقعا نیازی به آنها نیست و آپشن هایی که به صورت پیش فرض فعال هستند، برای وبگردی امن کفایت می کند.

اپلیکیشن Firefox Focus به صورت رایگان برای دانلود ارائه شده است.

اپلیکیشن های امنیتی اندروید

فایل منیجری کاربردی با امنیت بالا

اپلیکیشن Solid Explorer به شما اجازه می دهد تا فایل ها و اسناد حساس خود را درون آن قرار داده و با یک رمز عبور مطمئن یا اثر انگشت خود، اجازه دسترسی به آنها توسط افراد متفرقه را صلب کنید. از ویژگی های جذاب این برنامه می توان به قابلیت سینک کردن سرویس های ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو و وان درایو مایکروسافت اشاره کرد.

زمانی که یک سند یا فایل محرمانه روی گوشی خود دارید، می توانید آن را به داخل Solid Explorer قرار داده و گزینه Encrypt را انتخاب کنید. به این ترتیب از طریق رمز عبور یا اثر انگشت از این فایل مراقبت به عمل می آید و حتی اپلیکیشن های سیستمی مانند Android Downloads نیز قادر به دسترسی به آنها نخواهند بود.

اپلیکیشن Solid Explorer را به رایگان از پلی استور گوگل دانلود کنید.

اپلیکیشن های امنیتی اندروید

نظر شما در مورد اپلیکیشن های امنیتی اندروید که در بالا به آنها اشاره کردیم چیست؟ آیا از مورد دیگری که قابل اطمینان باشد نیز استفاده می کنید؟

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر