۱۰ شاسی‌بلند هیبریدی جهان در سال ۲۰۱۶

هیبریدی ها در چندسال اخیر بخاطر شاسی بلند و فضای جادار و شیک و ظاهر زیبا بسیار محبوب شده اند. رقابت بین این  شرکت های خودروسازی بسیار زیاد شده است و اکنون ۱۰ شاسی‌بلند هیبریدی جهان انتخاب شده اند.

۱۰ شاسی‌بلند هیبریدی جهان در سال ۲۰۱۶

کلیک- هیبریدی ها گذشته از ایمنی، ظاهر شیک و البته فضای جادارا، دارای سیستم‌های دوستدار محیط‌ زیست یعنی هیبریدی هستند که این سیستم‌ها نه‌تنها آلایندگی را کم می‌کنند بلکه به صرفه‌جویی در پول پرداختی شما نیز کمک می‌کنند. همه ی اینها باعث محبوبیت روز افزون این مدل خودروها می شود. اکنون با معرفی ۱۰ هیبریدی برتر به توضیح در مورد امکانات هرکدام از آنها می پردازیم.

۱- کیا نیرو

وقتی به نیرو نگاه می کنیم می بینیم که تمام چیزی که یک خودروی هیبریدی باید داشته را داراست، نیرو یک کراس اوور میدسایز است که کابینی جادار، فضاهای ذخیره‌ای زیاد و صندوق باری بزرگ را ارائه می‌کند علاوه بر آن موقعیت بالا رفته‌ی سواری دید عالی را نسبت به جاده‌ی پیش رو فراهم آورده و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه آن نیز عملکرد خوبی دارد.در توضیح تجهیزات و موتور آن نیز باید گفت که شاید این خودرو به خاطر مجموعه‌ی باتری‌ها و واحد الکتریکی کمی سنگین‌تر از رقبا باشد اما مصرف سوخت کم آن نسبت به پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر برتری دارد. همچنین آلایندگی کم آن باعث شده تا مالیات‌های کمتری به آن تعلق بگیرد. که همین باعث علاقمند شدن خریداران به آن می شود.

 Kia Niro hybrid

۲- ولوو XC90 T8

طراحان ولوو برای هیبریدی به چیزی مجزا فکر کرده اند این خودرو نه‌تنها جثه‌ی بزرگی دارد بلکه دارای کابینی جادار هم هست و یک اتومبیل مناسب برای خانواده ها می باشید در مورد گنجایش این خودرو باید گفت که این خودرو توانایی حمل ۷ نفر سرنشین را دارد و فضاهای زیادی در کابین به چشم می‌خورند. از نقاط قوت این خودرو می توان به مواد بکار رفته‌ی لوکس، پلاستیک‌های نرم و تجهیزات آن که استاندارد هستند نام برد. در مورد موتور و مصرف سوخت هم ولوو بزرگ‌ترین شاسی‌بلند با پیشرانه‌ی بنزینی توربو و واحدی الکتریکی عرضه می کند که قدرت ۳۷۶ اسب بخاری و مصرف سوخت بسیار کمی دارد.

volvo

۳- میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV

خودروی ژاپنی همیشه پابرجای اوت‌لندر PHEV این بار هم توانسته است با طراحی شاسی‌بلندی بزرگ با فضای زیاد برای ۵ نفر و مصرف سوخت کم در لیست بهترین ها باشد . این خودرو با حالت تمام الکتریکی می‌تواند حرکت کند و همچنین موتور بنزینی نیز می‌تواند در حال حرکت باتری‌ها را شارژ کرده و به همراه واحد الکتریکی باعث افزایش کارایی گردد. اخیراً برروی طراحی های بدنه تغییراتی انجام شده است و فیس لیفتی روی اوت‌لندر انجام شده و شاهد سپرهای جدید اسپورت و کابین اصلاح شده هستیم. در مورد بهای این خودرو هم باید گفت که این خودرو گران‌تر از رقبایی چون قشقایی و CR-V است اما در عوض اما کابین جادار، هزینه‌های سواری کم و تجهیزات استاندارد زیاد آن را تبدیل به گزینه ای قابل قبول کرده اند.

میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV

۴- آئودی Q7 e-tron

آئودی اتومبیلی طراحی کرده است که هم بزرگ‌ترین شاسی‌بلند آئودی است هم سیستم هیبریدی را به دنبال دارد. این خودرو ظاهری زیبا دارد که با کابینی با کیفیت همخوانی دارد. علاوه بر این کابین جادار ،گجت های تکنولوژیک در کابین قرار دارد که از یک شاسی‌بلند ممتاز انتظار دارید. متأسفانه مدل e-tron صندلی‌های استاندارد مدل عادی را از دست داده و تنها ۵ سرنشینه است. برای قیمت اینن هیبرید باید گفت که این نسخه گران‌تر از Q7 استاندارد است اما هزینه‌های سواری کم و کارایی شگفت‌انگیزی دارد.

آئودی Q7 e-tron

۵- تویوتا راو۴ هیبرید

به ظاهر این خودرو نگاه کنید، با ما شاید هم نظر باشید این خودرو ظاهری گوشه‌دار و کابینی عجیب‌وغریب دارد، تویوتا راو۴ از سایر شاسی بلندهای خانوادگی برجسته‌تر است. نه‌تنها راو۴ صندوق بار جادار ۵۴۷ لیتری دارد بلکه از تجهیزات استاندارد زیادی نیز سود می‌برد. این تویوتای جادار مسلما برای کسانی که دنبال فضایی جادار هستند بسیار مناسب است همچنین مصرف سوخت بسیار پایینی دارد، کیفیت تویوتا مثال زدنی است بخاطر همین مشتریان پروپاقرص خود را دارد.

تویوتا راو۴ هیبرید

۶-لکسوس NX

چرا لکسوس NX ؟ در جواب باید گفت نگاهی به ظاهر لوکس و شیک این خودرو بیندازید، کیفیت این خودرو بسیار بالاست. لاین خودرو کابین هوشمند و با کیفیت را به همراه ظاهر خارجی برجسته داراست. لکسوس NX جادار و با تجهیزات زیاد است و از تکنولوژی‌های زیادی سود می‌برد. فضای خوبی در عقب وجود داشته و صندوق نیز به‌طور معقولی جادار است.

lexus nx

۷- مرسدس بنز GLE500e هیبرید

این آلمانی همیشه رقیب آئودی محسوب می شود و در این مورد هم این ماجرا ادامه دارد این خودرو رقیب آئودی Q7 e-tron است. گرچه نمی‌تواند حریف ظاهر برجسته‌ی آئودی شود اما کابین آن به خوش ساختی رقیب دیرینه بوده و فضای زیاد برای ۵ نفر دارد. سیستم هیبریدی خودرو باعث محدودیت نسبی فضای بار شده اما ضروریات یک خانواده به آسانی حمل می‌شود. در مورد پیشرانه آن باید بگوییم که ۶ سیلندر ۳ لیتری GLE500e با کمک واحد الکتریکی قدرت ۴۳۴ اسب بخاری تولید می‌کند. این خودرو راحت‌تر از برخی رقبا بوده و گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که خودرویی لوکس و سبز می‌خواهند.

Mercedes Benz

۸- لکسوس RX
از همان خودرو ساز ولی برادر بزرگ‌تر NX می باشد و کاربرد و فضای کابین بیشتری دارد. سیستم هیبرید خوب RX نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود بلکه باعث خلق اتمسفری ریلکس از پشت فرمان می‌شود. ظاهر شیک و لوکس برادرش را هم با خود دارد در مورد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری بنزینی این خودرو بگوییم که در هماهنگی با پیشرانه الکتریکی تجربه‌ی رانندگی برجسته و مصرف سوخت خوب را ایجاد می‌کند. این خودرو قطعاً آلترناتیوی ارزشمند برای Q7 e-tron و GLE500e است و توجه بسیاری به سمتش جلب شده است.

lexus RX

۹- رنجروور اسپورت هیبرید

این خودرو را نمی توان اقتصادی ترین خودروی این لیست دانست اما ظاهری شیک و لوکس به همراه کابینی با کیفیت و مصرف سوخت مناسب دارد.موتور این رنجرور ۳ لیتری دیزل خودرو به همراه واحد الکتریکی توانایی تولید قدرت ۳۴۰ اسب بخاری را دارد.

رنجروور

۱۰- ب‌ام‌و X5 xDrive40e

ب‌ام‌و همیشه مطمئن بوده است و کمتر اتفاق افتاده که خلاف موج خودش محصولی را عرضه کند که مردم را ناامید کند، این هیبرید ظاهری زیبا را با کابینی جادار و خوش‌ساخت و البته ترکیب سیستم هیبریدی را داراست. موتور این خودرو توانایی تولید قدرت ۳۰۹ اسب بخاری داشته و با توجه به اندازه‌ی خودرو شاهد مصرف سوخت تحسین‌برانگیزی هستیم که باید گفت مهندسین ب ام و کار خارق العاده ای انجام داده اند.و باید اضافه کرد که ب‌ام‌و X5 xDrive40e علیرغم وزن اضافی اش به خاطر وجود سیستم هیبریدی،X5 xDrive40e خودروی کندی نیست. شاسی‌بلند ب‌ام‌و یک خودروی مناسب خانوادگی با تجهیزات استاندارد فراوان است اما از نظر ظاهری نمی‌تواند در حد و اندازه‌ی رقبا باشد ولی به هرصورت جز ده خودروی برتر هیبریدی است.

ب ام و ایکس

ارسال نظر