اشتیاق فیسبوک برای فعالیت در آسیا

نیری گفت که پیوستن کاربران آسیایی به فیسبوک نسبت به دیگر نقاط جهان سرعت بیشتری دارد. او در ادامه تایید کرد که حدود ۵۴۰ میلیون از ۱٫۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه فیسبوک از آسیا هستند.

اشتیاق فیسبوک برای فعالیت در آسیا

به گزارش کلیک، یکی از مدیران رده بالای اجرایی فیسبوک به وال استریت ژورنال (WSJ) گفت: با وجود این که هند با آموزش رایگان و مبانی اصول تجارت الکترونیک مخالف است، ولی این بخش پر کاربرد از شبکه‌های اجتماعی در آسیا، از هر جای دیگری در دنیا بیشتر رشد کرده است.

نیری گفت که پیوستن کاربران آسیایی به فیسبوک نسبت به دیگر نقاط جهان سرعت بیشتری دارد. او در ادامه تایید کرد که حدود ۵۴۰ میلیون از ۱٫۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه فیسبوک از آسیا هستند.

به گفته مدیر عامل فیسبوک مارک زاکربرگ، کاری که آن‌ها در internet.org کردند باعث شد تا زندگی ۱۹ میلیون نفر از مردمی که از ۳۴ کشور مختلف جهان از طریق برنامه‌های مختلف فیسبوک با هم ارتباط برقرار می کردند عوض شود.

نیری گفت: زمانی که با مبانی اصول تجارت الکترونیک در هند آن گونه که انتظار داشتیم برخورد نشد، واقعا ناامید شدیم.

در ماه گذشته، اداره مخابرات هند ( TRAI)، علیه برنامه "آموزش رایگان و مبانی اصول تجارت الکترونیک" واکنش نشان داد. TRAI گفت که به هیچ ارائه دهنده خدماتی (به خصوص فیسبوک) اجازه داده نمی‌شود که به خاطر خدمات داده‌ای بر اساس محتوا یا همان تجارت الکترونیک کسب درآمد داشته باشد؛ چرا که معتقدند خرید اینترنتی و رفع تمام نیازهای خود از این بستر، باعث بی کاری افراد بسیاری در این کشور خواهد شد و بحرانی حل نشدنی را به وجود خواهد آورد.

زاکربرگ ناامیدی خود را در پستی بیان کرد، اما تعهد خود را برای ادامه این کار و از بین بردن موانع در هند، اعلام نمود. وی گفت: با این که از این تصمیم بسیار ناامید شدم، ولی می خواهم شخصا وارد عمل شوم تا موانع را در هند و سراسر دنیا از سر راه بردارم. internet.org طرح‌های بزرگی دارد و ما به کار خود ادامه می دهیم تا همه مردم دنیا به اینترنت دسترسی داشته باشند. پیوستن هند به این حرکت هدف مهمی است و ما به راحتی تسلیم نمی شویم، چرا که بیش از ۱ میلیارد نفر در هند به اینترنت دسترسی ندارند. ماموریت ما این است که جهان را بیش از آن چیزی که هست، باز و متصل کنیم. این ماموریت تا رسیدن به هدف ادامه می یابد.

راوی شانکار پراساد ، وزیر ارتباطات هند در طی نشستی در مراکش در اوایل این ماه گفت: " هند عقیده دارد که اینترنت یکی از بهترین آفریده های ذهن انسان است و نباید آن را به انحصار چند شرکت درآورد. استفاده از اینترنت باید جامع و فراگیر باشد و دسترسی به آن برای هر کسی بدون تبعیض فراهم شود.

حال نکته این است که در این میان، حق با کدام طرف است. هند یا چند شرکت بزرگ دنیا که نمی‌خواهد مردم کشورش بی کار شوند. آیا شما حاضرید تعداد زیادی از هم وطنانتان بی کار شوند تا خود به راحتی بتوانید از اینترنت نیازهایتان را برطرف کنید؟

منبع: financialexpress

ارسال نظر