نگاهی به کیفیت مکالمه میت 10 پرو هواوی

رسانه کلیک – سری گوشی‌های هواوی میت 10، تحولی در صنعت اسمارت فون های دنیا پدید آورده که در ادامه نگاهی به کیفیت مکالمه میت 10 پرو هواوی می‌کنیم.

نگاهی به کیفیت مکالمه میت 10 پرو هواوی

گوشی‌های هوشمند امروزی از صدها قابلیت برخوردارند که با رونمایی از محصولات جدید، در کنار سخت‌افزار، شاهد معرفی امکانات مدرن‌تری نیز هستیم.

گستره این امکانات به حدی رسیده که تلفن‌های هوشمند را به عنوان دستگاهی با یک کاربرد مشخص نمی شناسند. برخوداری از امکاناتی مانند دوربین حرفه‌ای برای عکاسی، اجرای بازی، مدیریت فایل‌ها و موارد دیگر، کاربر را بی‌نیاز از حمل دستگاه‌هایی مانند دوربین عکاسی، کنسول بازی، تبلت یا لپ‌تاپ کرده است.

هر بار با معرفی نسل جدیدی از تلفن‌های هوشمند، نه‌ تنها این قابلیت‌ها بهینه‌تر می‌شوند، بلکه امکانات جدیدتری نیز معرفی می‌شود. البته در کنار قابلیت‌های متعدد نباید از اصلی‌ترین آنها، یعنی امکان مکالمه (تماس تلفنی) غافل شد.

مکالمه برای گوشی‌های هوشمند از ارزش بالایی برخوردار است. با معرفی محصولی جدید، انتظار داریم معایب محصولات گذشته تکرار نشود. مهمترین معایب تلفن‌های هوشمند هنگام مکالمه مواردی مثل کیفیت پایین، نویز، قطعی صدا، صداهای مزاحم در پس‌زمینه و... است.

اما احتمالا در میت 10 پرو دیگر شاهد چنین مشکلاتی نیستیم یا از میزان آن‌ها تا حد زیادی کاسته شده است. برای بهتر شدن کیفیت مکالمه میت 10 پرو، این محصول از سه میکروفون استفاده می‌کند.

میکروفون اول در بالای تلفن هوشمند، دقیقا کنار سنسور مادون قرمز قرار دارد و از دو میکروفون دیگر نیز در انتهای تلفن هوشمند استفاده شده است. میکروفون‌های موجود در انتهای تلفن هوشمند قادر به ضبط صدا به‌ صورت ۱۲۰ درجه‌ای هستند. ترکیب صدای ضبط شده توسط ۳ میکروفون نیز، خروجی صدای ۳۶۰ درجه‌ای را ارائه می‌دهد.

برای درک بهتر وظایف میکروفون‌ها ابتدا نیاز است کمی در مورد هوش مصنوعی و تراشه NPU توضیح دهیم. هواوی در میت 10 پرو از یک تراشه کایرین ۹۷۰ استفاده کرده است. این تراشه در کنار واحد پردازش مرکزی (CPU) و واحد پردازش گرافیکی (GPU) از بخش دیگری به نام «واحد پردازش عصبی» استفاده می‌کند.

واحد پردازش عصبی وظایف متعددی به عهده دارد. یکی از وظایف این واحد پردازشی، آنالیز صدای کاربر و حذف اصوات اضافی محیط هنگام مکالمات است. زمانی که کاربر در یک محیط شلوغ، تماس تلفنی برقرار کند، صداهای ضبط شده توسط میکروفون‌ها توسط هوش مصنوعی بررسی می‌شوند.

هوش مصنوعی با بررسی اطلاعات، صدای کاربر اصلی تلفن هوشمند را شناسایی کرده و آن را تقویت می‌کند. علاوه بر آن، صداهای مزاحم در پس زمینه نیز تا حد ممکن حذف می‌شوند.

در واقع با بررسی اطلاعات، شاهد بهتر شدن کیفیت صدای ورودی کاربر هستیم. با حذف صداهای مزاحم نیز کیفیت مکالمه به حد مطلوبی می‌رسد.

شایان ذکر است که واحد پردازش عصبی از زبان یادگیری ماشینی برخوردار است. با این حساب، هرچه کاربر با تلفن هوشمند بیشتر کار کرده و تماس‌های تلفنی بیشتری داشته باشد، هوش مصنوعی صدای کاربر را سریع و در عین حال دقیق‌تر تشخیص می‌دهد.

برای آزمایش کیفیت مکالمه میت 10 پرو هواوی، به اماکن شلوغ در تهران مانند مترو رفتیم. هوش مصنوعی میت 10 پرو نه‌ تنها در برقراری تماس‌های شفاف عملکرد خوبی داشت، بلکه زمانی که در چنین فضاهایی به آهستگی صحبت می‌کردیم، قادر به تشخیص و تقویت صدایمان بود.

میکروفون‌ها هنگام تست کیفیت مکالمه میت 10 پرو عملکردی عالی داشتند. صدای باد نیز تا حد امکان حذف شده بود تا کیفیت مکالمه میت 10 پرو کاهش نیابد.

علاوه بر این امکانات، میت 10 پرو از قابلیت VoLTE نیز بهره می‌برد که هر دو سیم کارت این فناوری را پشتیبانی می ‌کنند. تکنولوژی VoLTE به برقرای تماس و مکالمه با کیفیت بالا (HD) کمک می‌کند. البته امکان برقراری ارتباط از طریق Wi-Fi نیز وجود دارد.

برای آشنایی هرچه بیشتر با میت 10 پرو مقاله نقد و بررسی این محصول پرچم‌دار را مطالعه کنید.

ارسال نظر