تجربه استفاده از استارتاپ تاچ سی

تقریبا دو سالی است که صدای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به گوش جامعه رسیده است. این سر و صدا حدودا از ۱۰ ماه پیش و همزمان با رونق گرفتن اسنپ و تپ‌سی در تهران به اوج خود نزدیک شد. در این دوره سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو به این توانایی رسیدند که سبک زندگی افراد و شیوه درخواست تاکسی را تغییر دهند.

تجربه استفاده از استارتاپ تاچ سی

به گزارش کلیک - تقریبا دو سالی است که صدای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به گوش جامعه رسیده است. این سر و صدا حدودا از ۱۰ ماه پیش و همزمان با رونق گرفتن اسنپ و تپ‌سی در تهران به اوج خود نزدیک شد. در این دوره سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو به این توانایی رسیدند که سبک زندگی افراد و شیوه درخواست تاکسی را تغییر دهند.این تغییر سبک زندگی تا حدی شکل گرفت که حتی اتحادیه تاکسیرانی به عنوان یکی از سرسخت‌ترین مخالفان فعالیت، به ناچار با جریان کنونی همراه شد و به جای مخالفت تصمیم به رقابت با این سرویس‌ها را گرفت.
رونق تاکسی‌ یاب‌های اینترنتی باعث شد تا استارتاپ های مشابهی در شهرستان‌ها شروع به کار کنند. به عنوان نمونه از اوایل شهریورماه سال گذشته سرویسی مشابه به نام تاچ سی در مشهد کار خود را آغاز کرد. تجربه مثبت استفاده من از این نوع استارتاپ‌ ها که از اسنپ شروع شده بود به دلایلی از جمله برخورد مناسب راننده، قیمت کم، امنیت بالا، سرعت بالا ایجاد شد. بر همین اساس هم معتقدم سرویس‌های مشابه باید به این دسته از دلایل در حفظ رضایت مشتری اهمیت بیشتری بدهند.

اما تجربه استفاده مستروالکو از استارتاپ تاچ سی
در بحث استفاده از تاچ سی نیز تجربه شخصی من که حدودا چهار ماه پیش رقم خورد نشان داد که در وهله نخست در ارائه سرویس‌های خود سرعت عمل بالایی برخوردار است، اما برخلاف زمان تخمین زده شده در اپلیکیشن، راننده در تماس تلفنی خود اعلام کرد مسافت بیشتری فاصله دارد و همه چیز براساس زمان بندی از پیش اعلام شده پیش نخواهد رفت. علاوه بر این برخلاف سایر اپلیکیشن‌های درخواست خودرو راننده از لغو سرویس و اجازه برای امتحان سرویس دیگر خودداری کرد.

پس از آنکه راننده اصرار داشت تا خود به محل برسد اما با بدقولی هایی که از طرف راننده پیش آمد،یکی از همکاران و یا آشنایان خود را جهت انتقال بنده فرستاد که در حین مسیر متوجه شدم راننده از یک آژانس تاکسی تلفنی میباشد و طبق صحبت های راننده دومی اصلا از وجود اپلیکیشنی مانند تاچ سی و چگونگی عملکرد آن خبر نداشت. باید توجه داشت که این امر خود به تنهایی می‌تواند امنیت در سفر را که جزو الفبای تاکسی‌یاب‌های اینترنتی است زیر سوال ببرد.

نکته جالب و البته تامل برانگیز به این بخش ختم میشود زمانی که بنده به مقصد رسیدم،راننده اولی طی تماسی که با بنده داشت این مورد را اشاره کرد:"چنانچه تمایل داشتید از این پس میتوانید با بنده تماس بگیرید تا خدمت برسم و همان هزینه تاچ سی را از شما بابت سفرتان دریافت نمایم"،نمیخواهم انکار کنم که سرویس هایی مانند اسنپ و تپسی چنین باگی را ندارند اما مدیریت تاچ سی به چه صورتی می باشد که از همان روزها و ماه های نخست کار ،سفیران آن چنین پیشنهادی به آنها میکنند؟!

یکی از عواملی که باعث میشود تا چنین اتفاقاتی دراین نوع سامانه ها رخ دهد،شاید این مسئله باشد که تاچ سی عملکرد جذب راننده و مشتری را به طور جدی و موازی پیش نگرفته باشد به طوری که تعداد راننده ها تاحدی زیاد و مشتریان کم یا بالعکس!
این استارتاپ تازه نفس مشهدی در قدم اول از همان ماه های ابتدایی تمرکز خود را بر یک مسیر نگذاشته چرا که نگاهی به فهرست خدمات آنان نشان می‌دهد هم‌زمان سرویس‌های سواری، سواری (بانوان)، تشریفات، پیک موتوری، ون و وانت را ارائه می‌دهد. این امر برای استارتاپی که تازه در قدم اول به سر می‌برد باعث سردرگمی خواهد شد. در ادامه اینکه باید توجه داشت که در حوزه استفاده مناسب از فناوری و توسعه استارتاپ ها در دیگر شهرها مانند مشهد نیاز زیادی به فرهنگ‌سازی داریم که البته خوشبختانه فعالیت برخی سازمان‌های فناوری مانند فناپ به این موضوع کمک بسیاری کرده و خواهد کرد.

موارد فوق در حین استفاده بنده از این استارتاپ صورت گرفته و این مسئله به اینجا ختم نمی شود که تمامی سرویس های تاچ سی به این صورت باشد.

ارسال نظر