اپل برای لغو ممنوعیت فروش اپل واچ‌ها، ابزار سنجش اکسیژن خون را حذف می‌کند

اپل با حذف قابلیت سنجش اکسیژن خون، می‌خواهد ممنوعیت ساعت‌های هوشمند خود را برطرف کند.

اپل برای لغو ممنوعیت فروش اپل واچ‌ها، ابزار سنجش اکسیژن خون را حذف می‌کند

اپل برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در ایالات‌متحده که ناشی از نقض پتنت شرکت مسیمو بوده، ابزار اکسیژن خون را از این ساعت‌ها حذف می‌کند. شرکت مسیمو در نامه‌ای خطاب به قاضی دادگاه تجدیدنظر در تاریخ 15 ژانویه (25 دی‌ماه) گفته است که اپل می‌تواند با حذف ابزار اکسیژن خون از ساعت‌های خود، جلوی ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 را بگیرد. اگرچه اپل هنوز بیانیه‌ای صادر نکرده، اما گویا این شرکت در پی چنین اقدامی است.

براساس گزارش بلومبرگ، در نامه مسیمو ذکر شده که اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات‌متحده (CBP) به این نتیجه رسیده که طراحی جدید اپل واچ‌ها خارج از محدوده ممنوعیت فروش این دو ساعت توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) است. این شرکت همچنین گفت اپل نیز اظهار داشته که ساعت‌های بازطراحی‌شده قطعاً فاقد اکسیمتر هستند.

حذف ابزار سنجش اکسیژن خون در اپل واچ‌ها

مسیمو در بیانیه‌ای که به‌طور گسترده منتشر شده، گفت که تصمیم اپل برای حذف این ابزار از ساعت‌های هوشمند خود گامی مثبت در جهت مسئولیت‌پذیری است و افزود:

«به‌ویژه مهم است که یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های جهان به حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های کوچک‌تر احترام بگذارد و اگر مرتکب تخلفی شد از دستورات ITC پیروی کند.»

ممنوعیت فروش اپل واچ

فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 هر دو در اواخر سال 2023 در ایالات‌متحده به‌دلیل نقض پتنت سازنده تجهیزات پزشکی مسیمو ممنوع شد. کمیسیون تجارت بین‌المللی نیز حکم داد که حسگرهای اکسیژن خون در هر دو ساعت، پتنت مسیمو را نقض می‌کند.

اپل این دو ساعت را از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین خود در روزهای قبل از اجرایی‌شدن این ممنوعیت در 26 دسامبر 2023 (5 دی‌ماه) خارج کرد. اما اپل خیلی زود علیه این تصمیم درخواست تجدیدنظر داد و حکم توقف موقت ممنوعیت فروش این ساعت‌ها را به‌دست آورد؛ همچنین به اپل اجازه داده شد که تا زمان بازطراحی ساعت‌های خود، فروش آن‌ها را در ایالات‌متحده از سر بگیرد.

در این مدت، اپل برای جلوگیری از نقض پتنت مسیمو تلاش کرد تا تغییراتی در ساعت‌های خود ایجاد کند. گمرک وظیفه داشت تعیین کند که آیا تغییرات پیشنهادی اپل کافی است یا خیر. حالا به‌نظر می‌رسد که تمامی طرف‌های دعوای این ماجرا با طرح جدید حذف این ویژگی از اپل واچ سری 9 و اولترا 2 موافقت کرده‌اند؛ البته هنوز باید منتظر بیانیه‌های رسمی در این رابطه باشیم.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر