بزرگان کسب و کار فناوری در بیزینس سامیت ۲۰۲۵ گرد هم آمدند
نخستین دوره بیزینس سامیت روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور بیش از هزار نفر از صاحبان کسبوکار ، اصحاب رسانه ، مدیران ارشد، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

به گزارش کلیک این رویداد با هدف ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات، توسعه شبکههای ارتباطی و ارائه راهکارهای عملی برای پایداری و رشد کسبوکارها در شرایط اقتصادی فعلی ایران طراحی شده بود.
در این گردهمایی، ۱۳ سخنران برجسته از میان مدیران و بنیانگذاران کسبوکارهای موفق ایرانی، در سخنرانیهایی ۲۰ دقیقهای، تجربهها و دیدگاههای خود را درباره مسیر موفقیت، مدیریت بحران و خلق مزیت رقابتی به اشتراک گذاشتند.
راهکارهای عبور از چالش کسب و کارهای آنلاین
در این مراسم که با راهبری آرش سروری برگزار شد سخنران اول مدیرعامل شرکت پادرو بود. مدیرعامل شرکت پادرو در رویداد بیزینس سامیت ۲۰۲۵ با اشاره به چالشهای این روزهای کسب و کارهای آنلاین، توجه ویژه به مفهوم «حرفهای بودن» را یکی از راهکارهای عبور از چالشها عنوان کرد.
پشوتن پورپزشک به عنوان یکی از سخنرانان رویداد بیزینس سامیت ۲۰۲۵ با اشاره به چالشهای این روزهای بیشتر کسب و کارهای آنلاین گفت: دشوار بودن مسیر کسب مجوزها، مشکلات فیلترینگ، کند بودن زیرساختهای اینترنتی و اختلال در سرویسهای بین المللی از جمله گوگل امروزه تقریبا تمام کسب و کارهای آنلاین را تهدید میکنند.
روابط عمومی چرخ کسب و کارها را روان نگه می دارد
در ادامه مدیر روابط عمومی دیجی کالا در رویداد بیزینس سامیت ۲۰۲۵ با اشاره به نقش روابط عمومیها در رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین، گفت: نحوه فعالیت روابط عمومی ها معمولا بر اساس هدف یک کسب و کار و قدرت برند تعریف میشود.
مهدی امیرپور به عنوان یکی از سخنرانان رویداد بیزینس سامیت ۲۰۲۵ در بخشی از سخنان خود با اشاره به تفاوت کسب و کارهای بزرگ و کوچک در حوزه روابط عمومی، گفت: در کسبوکارهای شخصی، مانند فعالیت یک بازیگر، استاد کنکور، خواننده یا هر فردی که بر اساس مهارت و تخصص خود درآمد کسب میکند، هدف اصلی روابط عمومی، ایجاد شهرت و خوشنامی است اما در کسب و کارهای تیمی کوچک، روابط عمومی با ابزارهایی مانند اطلاعرسانی حرفهای، تولید محتوای مناسب و ایجاد ارتباط با مشتریان، به جذب مخاطب و تقویت اعتبار کمک میکند.
تجربه استارتاپی مدیرعامل پستکس در بیزینس سامیت ۲۰۲۵
مدیرعامل پستکس به عنوان یکی از سخنرانان رویداد بیزینس سامیت ۲۰۲۵ برخی از تجربیات خود در زمینه راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و استارتاپی را با مخاطبین به اشتراک گذاشت.
بابک عقیلی نسب در این رویداد گفت: تجربه پستکس نشان داد که استارتاپها نباید صرفاً به سرمایه زیاد وابسته باشند، زیرا خلاقیت در محدودیتها شکوفا میشود. برای مثال استفاده از ابزارهای رایگان و تبلیغات کمهزینه، راهکارهایی مؤثر برای رشد هستند.
وی به چالشهایی که میتوانند باعث شکست یک کسب و کار شوند اشاره کرد و افزود: خطراتی مانند طمع پس از موفقیت، یأس پس از شکست، فقدان ساختار سازمانی، خروج نقدینگی، و برآورد غیرواقعی از داراییها میتوانند استارتاپها را تهدید کنند. به همین دلیل، کنترل نقدینگی، تعریف شرح وظایف دقیق، و حفظ شفافیت مالی برای پایداری حیاتی است.
دیجی کالا بیزینس ؛ بازیگر جدی بازارهای B2B با فروش 1500 میلیاردی
بر اساس این گزارش یکی از بهترین سخرانان این مراسم مدیرعامل دیجیکالا بیزینس بود که در سخنرانی خود در رویداد بیزینس سامیت ۲۰۲۵ به نکاتی درباره تفاوتهای کلیدی بین بازارهای B2C و B2B پرداخت و بر لزوم تمرکز تخصصی در بخش B2B تأکید کرد.
ژینوس روشندل در این رویداد بیان کرد: دیجیکالا بیزینس با تمرکز بر فروش عمده به سازمانها، توانسته به یک گردش مالی ماهانه قابل توجه (بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان) دست یابد و در حال حاضر به یکی از پلتفرمهای برجسته در حوزه تجارت الکترونیک B2B در ایران تبدیل شده است.
وی افزود: دیجیکالا بیزینس با الهام از مدل آمازون بیزینس و با استفاده از زیرساختهای فنی دیجیکالا شروع به فعالیت کرده و توانسته با تمرکز بر صنایع خاص، عمق بیشتری در کسبوکار خود ایجاد کند. این نشان میدهد که فعالیت در بازار B2B به روشهای تخصصی و درک عمیق نیازهای هر صنعت نیاز دارد.
به گفته روشندل دیجیکالا بیزینس نشان داده که موفقیت در بازار B2B تنها از طریق تمرکز بر نیازهای خاص هر صنعت و ارائه راهحلهای تخصصی میسر است. این مدل تجاری میتواند به سایر صنایع نیز گسترش یابد و به رشد این پلتفرم کمک کند.
مسیری از آهن بودن تا طلایی شدن با شاهین رفیعپور
شاهین رفیعپور بنیانگذار زرپاد، نیز در ادامه سمینار پربار سامیت 2025 از تابآوری در کسبوکار سخنرانی کرد و گفت: برای ادامه در مسیر آهن بودن تا طلایی شدن، نیاز به تابآوری کسبوکارها است. تابآوری یعنی توانایی بازگشت پس از بحران و توانایی تغییر، انطباق و رشد حتی در زمانی که زمین زیر پا در حال تغییر است.
تابآوری فقط به این معنا نیست که دوام بیاوریم؛ باید قدم در مسیر بهتر و قوی شدن برداریم و هوشمندانهتر عمل کنیم، پس تابآوری حالا یک مزیت رقابتی واقعی است.
رفیعپور در ادامه سخنان خود به ویژگیهای کسبوکارهای تابآور اشاره داشت و افزود:
این کسبوکارها در قدم اول بحرانها را پیشبینی میکنند.
مدل کسبوکار خود را انعطافپذیر طراحی میکنند.
بر روی تیمهای قوی و فرهنگ یادگیری سرمایهگذاری میکنند.
تغییرات را نه تهدید، بلکه فرصت میبینند.
بر اساس این گزارش از دیگر سخرانان این همایش ایمان ابریشمچی (بنیانگذار تیم کوچ): «پرسشی را تغییر بده تا زندگیات تغییر کند»، مهدی امیرپور (مدیر روابط عمومی دیجیکالا): «نقش روابط عمومی در کسبوکارهای کوچک و بزرگ، علی حاجیمحمدی (بنیانگذار ژاکت و همیار آکادمی): «نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، سروش صحت (بازیگر و نویسنده): «داستانسرایی و ساختن برند شخصی، دکتر محمد شکوهی یکتا (مدیر ارشد اسبق مایکروسافت و اپل): «سبک جدید زندگی در کنار هوش مصنوعی بودند.