کیوردچی، تحلیل رفتار کاربران ایرانی را متحول کرد

بنیان‌گذار استارت‌آپ “کیوردچی”، از ابزار هوش مصنوعی جدید این شرکت با عنوان “دیجی‌کالا ریسرچ”رونمایی کرد.

کیوردچی، تحلیل رفتار کاربران ایرانی را متحول کرد

به گزارش کلیک اسماعیل نورمحمدی در مراسم رونمایی از این ابزار گفت: این ابزار امکان تحلیل کلیدواژه‌های ایرانی را بر مبنای داده‌های واقعی جستجوهای کاربران در دیجی کالا فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این پلتفرم ۴ هزار و ۱۰۸ کاربر پرمیوم دارد، افزود: در این پلتفرم ۴۸۶ هزار و ۲۱۰ گزارش وجود دارد. با این توضیح که در مدت ۱۴ ماه این پلتفرم به سوددهی رسیده درحالی‌که این آمار پس از گذشت ۶۲۶ روز از فعالیت کیوردچی ثبت شده است.

مدیرعامل کیوردچی همچنین تأکید کرد: توسعه این ابزار گام بلندی در مسیر رقابت با نمونه‌های خارجی بوده است و ما تلاش کردیم محصولی تولید کنیم که در سطح ابزارهای جهانی با ارزش چند ده میلیون دلاری باشد، اما به شکلی کاملا بومی‌سازی‌شده و متناسب با بازار ایران.

اسماعیل نورمحمدی» با تأکید بر اینکه ابزارهای هوش مصنوعی این قدرت را دارند تا دنیای سئو و مقاله‌نویسی طبق کلمات کلیدی را متحول کنند، گفت: «این ابزارهای هوشمند خدماتی مانند Answer The Public اما در سطحی فراتر ارائه می‌دهند. با همین نگاه، کیوردچی نیز به کاربران فارسی‌زبان کمک می‌کند متوجه شوند مردم در گوگل، اینستاگرام، یوتیوب و حتی دیجی‌کالا دقیقاً چه کلماتی را جستجو می‌کنند.

وی همچنین به تفاوت کیوردچی با سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: «اطلاعات این سیستم بر پایه داده‌های واقعی از منابع معتبر فارسی تولید می‌شود، نه محتوای ساختگی یا بازتولید تصادفی از اینترنت.

WhatsApp Image 2025-05-04 at 23.54.01

نورمحمدی در این نشست اهمیت “نقطه صفر تصمیم‌گیری” کاربران را تشریح کرد و با اشاره به کتاب‌هایی چون تئوری زیمات و تجربیات موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ، توضیح داد که کاربران امروز پیش از هر تصمیمی، از طریق جستجوی گوگل اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می‌آورند. 

بر اساس این گزارش این پروژه توسط تیمی شش نفره که در زمینه‌های هوش مصنوعی، بازاریابی دیجیتال و تحلیل داده تخصص دارند، توسعه یافته است.

نورمحمدی تأکید کرد که تنها در مدت ۵ ماه، این تیم توانسته است مدل‌های پیشرفته‌ای برای تولید محتوای فارسی با دقت بالا ایجاد کند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر توسعه این اپلیکیشن اختصاصی توضیح داد: نسخه وب کیوردچی به صورت ریسپانسیو طراحی شده و در تلفن‌های همراه نیز به‌خوبی در دسترس است؛ بنابراین فعلا نیازی به نسخه اپلیکیشن مجزا احساس نمی‌شود.

 

 

 

ارسال نظر