ادامه جنگ آمریکا و چین ؛ این بار چین تلافی خواهد کرد!

رسانه کلیک - جنگ تجاری آمریکا و هواوی وارد مرحله جدیدی شده است. کاخ سفید محدودیت‌های تازه‌ای برای شرکت هواوی اعمال کرده و از سوی دیگر چین نیز تهدید کرده با اقدامات مشابهی علیه شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل، تلافی خواهد کرد.

ادامه جنگ آمریکا و چین ؛ این بار چین تلافی خواهد کرد!

دونالد ترامپ در تاریخ 14 می شرکت هواوی را برای یک سال دیگر از سوی شرکت‌های آمریکایی تحریم کرد . اکنون نیز با اعلام ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا شرکت‌هایی که از تجهیزات آمریکایی برای تامین ذخایر میکروتراشه هواوی استفاده می‌کنند، تحت کنترل بیشتری قرار می‌گیرند.

بنا بر این دستور، شرکت های طراحی و تولید تراشه که محصولات آنها در تجهیزات Huawei به کار می‌رود باید پس از 120 روز از دولت آمریکا مجوز دریافت کنند.

پس از انتشار این خبر دولت چین اعلام کرد، می‌تواند با اقدامی مشابه اپل، کوالکام و شرکت های دیگر را هدف قرار دهد تا محدودیت‌‌هایی برای آن‌ها وضع یا تحقیقاتی درباره شرکت‌ها انجام شود.

به نوشته نشریه گلوبال تایمز (روزنامه انگلیسی زبان چینی) اقدامات مقابله‌ای چین به آمریکا یادآوری می کند این کشور باید بهای سنگینی برای سرکوب Huawei پرداخت کند.

از بهار 2019 میلادی شرکت های تراشه سازی و تولید نرم افزار آمریکایی از جمله گوگل از تامین سرویس و کالا برای هواوی منع شده‌اند. آمریکا ادعا می کند هواوی تهدیدی علیه امنیت ملی است. در نتیجه این اقدام چین تلاش های خود برای تولید تراشه در داخل کشورش را افزود.

همچنین روز گذشته خبر از سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری TSMC در کارخانه ساخت تراشه‌های 5 نانومتری در آمریکا منتشر شد. این شرکت یکی از بزرگترین تامین کنندگان هواوی است و چنین اقدامی بدان معنا است که TSMC نیز برای ادامه همکاری با هواوی باید از دولت آمریکا مجوز دریافت کند.

باید جنگ آمریکا و چین چه پایانی خواهد داشت!

ارسال نظر