بازی Death Stranding رکورد فروش اولیه در ژاپن را شکست!

رسانه کلیک - فروش بازی Death Stranding در ژاپن فراتر از انتظارها بوده و این عنوان به تازگی رکورد فروش اولیه یک IP جدید در نسل هشتم در این کشور را به خود اختصاص داده است.

بازی Death Stranding رکورد فروش اولیه در ژاپن را شکست!

چند روزی از انتشار بازی پرطرفدار «دث استرندینگ» در سراسر جهان می گذرد و این عنوان به خاطر ایده های تحسین آمیز و نوآوری های فوق العاده هیدئو کوجیما، مورد استقبال جامعه گیمرها قرار گرفته و از حیث فروش، رکوردهای جالبی را برای خود به ثبت رسانده است. هرچند که در میان تمجدید و تشویق ها، یک سری نقدهای منفی نیز از سوی بازیکنان و منتقدان به آن وارد شده، اما در مجموع این عنوان را می توان یکی از بهترین آثار نسل هشتم داشت.

به لطف این عملکرد، فروش بازی Death Stranding خیره کننده بوده و چندی پیش بر اساس اعلام موسسه تحلیل‌گر سرگرمی های تعاملی بازی های ویدیویی انگلستان، این اثر به عنوان دومین بازی موفق و پرفروش انحصاری پلی استیشن 4 شناخته می شود ( بازی Death Stranding به دومین اثر پرفروش پلی استیشن 4 تبدیل شد ). حال، از آنجا که این اثر توسط یکی از باتجربه ترین و بااستعدادترین بازی ساز ژاپنی ساخته شده، شاید جالب باشد که از فروش این عنوان در کشور ژاپن مطلع شویم.

در همین راستا، گروه Game Data Library به تازگی گزارش جدیدی از فروش بازی در ژاپن منتشر کرده که مطابق آن، به نظر می رسد این عنوان در هفته نخست انتشار بالغ بر 185 هزار نسخه در این کشور فروش داشته است. رقمی که باعث شده تا بازی رکورد فروش اولیه یک IP جدید در نسل هشتم در این منطقه را از آن خود کند و موفقیت دیگری را در کارنامه هیدئو کوجیما و صدالبته استودیوی کوجیما پروداکشنز رقم زند.

این در حالی است که تا پیش از عرضه دث استرندینگ، این رکورد در اختیار عناوین بزرگی همچون Judgment، بلادبورن و Sekiro: Shadows Die Twice قرار داشت. حال باید منتظر ماند و دید که عملکرد و میزان فروش این عنوان در کشور ایالات متحده چگونه خواهد بود و بازی از پس آثار پرطرفداری همچون Red Dead Redemption 2 برخواهد آمد یا خیر!

در این میان، برای بررسی عملکرد بازی بد نیست به جدول فروش هفتگی بریتانیا نیز سری بزنیم! طبق آخرین گزارش موسسه تحلیل‌گر سرگرمی های تعاملی بازی های ویدیویی انگلستان، با وجود اینکه دث استرندینگ در هفته نخست انتشار حریف Call of Duty Modern Warfare نشد و از تصاحب جایگاه اول جدول ناتوان ماند، اما بازی کار خود را با حضور در جایگاه دوم آغاز کرده است ( جدول فروش هفتگی بریتانیا: سومین صدرنشینی متوالی Call of Duty ). البته، باید در نظر داشت که این اثر در واقع یک عنوان انحصاری برای پلی استیشن 4 بوده و نمی توان فروش آن را با فروش کلی کال اف دیوتی مدرن وارفر مقایسه کرد.

شایان ذکر است؛ بازی Death Stranding در روز 17 آبان (هشتم نوامبر سال جاری) به صورت انحصاری زمانی روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. افزون بر این، نسخه رایانه شخصی این عنوان نیز در تاریخ نامشخصی از تابستان سال 2020 میلادی توسط شرکت 505 گیمز راهی بازار می شود که البته پیش فروش آن هم اکنون در دو فروشگاه استیم و اپیک گیمز آغاز شده و با قیمت 59.99 دلار قابل خریداری است.

ارسال نظر