ادامه کاهش ارزش ین در برابر دلار

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا بامداد روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۰ تاکنون سقوط کرد و ارزش هر دلار به ۱۶۰.۱۷ ین رسید.

ادامه کاهش ارزش ین در برابر دلار

به گزارش کلیک، دلار در معاملات صبحگاهی دوشنبه در ژاپن معادل ۱۶۰.۱۷ ین رسید و این گمانه‌زنی را تقویت کرد که مقامات ژاپنی برای حمایت از ارزش پولی ملی خود وارد عمل خواهند شد.

این در حالی است که بانک مرکزی ژاپن روز جمعه گذشته اعلام کرد که نرخ بهره را بدون تغییر نگه خواهد داشت. این تصمیم بانک مرکزی باعث شد تا کاهش ارزش ین در برابر دلار ادامه یابد و ارزش هر دلار به ۱۵۵ ین برسد.

پیشتر در اول فروردین سال جاری بهای هردلار آمریکا به حدود ۱۵۲ ین رسید که رکورد تازه‌ای از کاهش پول ملی این کشور بود. اما اظهارات مقامات این کشور باعث اندکی بهبود در بازار شد.

رکورد قبلی در اکتبر ۲۰۲۲ ثبت شده بود که هر دلار به ۱۵۱.۹۵ ین رسید و در نهایت ذولت ژاپن مجبوربه مداخله مستقیم در بازار شد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز هشتم فروردین از آمادگی دولت این کشور برای «اقدامات جسورانه» خبر داد. اشاره به «اقدامات جسورانه» معمولا به معنای مداخله مستقیم دولت در بازار ارز است.

پس از انتشار سخنان وزیر دارایی ژاپن ارزش ین اندکی بهبود یافت و بهای هر دلار به ۱۵۱.۶۳ ین رسید.

گزارش‌ها حاکی است که با وجود تصمیم ماه گذشته «بانک ژاپن» سرمایه‌گذاران انتظار دارند که تفاوت نرخ بهره بین ژاپن و سایر اقتصادهای توسعه‌یافته به ویژه آمریکا همچنان زیاد باقی بماند.

پس از آن که این گمانه زنی تقویت شد که فدرال رزرو آمریکا در نشست آینده خود در اول ماه مه نرخ بهره را به زودی کاهش نخواهد داد، کاهش ارزش ین شتاب بیشتری گرفت.

 

ارسال نظر