آی‌ بی ام، لینوکس رد هت را خریداری کرد!

رسانه کلیک - هرچند شرکت بزرگ IBM آنچنان با لینوکس غریبه نیست اما خریداری رد هت لینوکس توسط آی بی ام، ممکن است دنیای ابری را تغییر دهد. 

آی‌ بی ام، لینوکس رد هت را خریداری کرد!

خبر خیلی شفاف و ساده است، شرکت آی بی ام، لینوکس رد هت را خریداری کرد. رد هت لینوکس یک توزیع سیستم عامل لینوکس بود که در سال ۱۹۹۴ بنیان گذاشته شد و آخرین نسخه آن ۳۱ مارس ۲۰۰۳ منتشر و توسعه آن در همین سال متوقف ولی تا ۳۰ آوریل ۲۰۰۴ توسط شرکت ردهت پشتیبانی می‌شد. پس از آن دو توزیع متفاوت از رد هت لینوکس عرضه شد. نسخه فدورا که توزیعی رایگان که هم اکنون تحت توسعه پروژه فدورا است و توسط شرکت ردهت پشتیبانی می‌شود و توزیع تجاری اما متن باز ردهت انترپرایز لینوکس یا RHEL که کاربران تنها با پرداخت هزینه اشتراک می‌توانند از پشتیبانی شرکت بهره‌مند شوند.

حال IBM اعلام کرده که رد هت لینوکس، غول دنیای نرم افزارهای متن باز را به ارزشی معادل 34 میلیون دلار خریداری کرده است. این شرکت اعلام کرده که با پشت سر گذاشتن موارد قانونی، در نیمه دوم سال 2019، رد هت لینوکس بخشی از آی بی ام خواهد بود.

اما برای بسیاری از کاربران سوال است که چرا آی بی ام چنین کاری را انجام داده است؟ پاسخ ساده است: آی بی ام می خواهد به یکی از اصلی ترین پیشگامان دنیای سرویس های ابری هیبریدی تبدیل شود. (بیشتر بدانید: ابر هیبریدی چیست و چرا اهمیت دارد؟ )

همچنین آی بی ام قصد دارد با بهره گیری از منابع متن باز رد هت لینوکس، مزایای دیگری را عاید شرکت خود کند.

هر دو شرکت آی بی ام و رد هت لینوکس کاملا بر تاثیرات این قرارداد بر دنیای متن باز و لینوکس آگاهی دارند و باید دید که در آینده این اتفاق چگونه این حوزه را تحت شعاع قرار می دهد؟

ارسال نظر