جهان بازی Red Dead Redemption 2 بسیار وسیع است!

رسانه کلیک - در جریان تازه ترین گفت و گوی کارگردان هنری استودیوی راک استار گیمز با وب سایت Hollywood Reporter اطلاعات و جزئیات جدیدی از جهان بازی Red Dead Redemption 2 منتشر شد که ظاهرا دنیای این عنوان فراتر از دنیای سایر بازی های جهان باز است.

جهان بازی Red Dead Redemption 2 بسیار وسیع است!

بر هیچکس پوشیده نیست که استودیوی راک استار گیمز یکی از بهترین شرکت های سازنده عناوین ویدیویی است و با وجود اینکه از حیث تعداد بازی های کمتری را در مقایسه با سایر رقیب ها در کارنامه خود دارد، اما این عناوین همواره دستاورد بزرگی را در صنعت بازی های ویدیویی به همراه داشته و پیشرفت قابل توجهی را در این حوزه به دست آورده اند.

مهارت فوق العاده بالای استودیوی راک استار گیمز در خلق بازی های جهان باز برای همه بازیکنان و گیمرها آشکار است.

با تمام جرات می توان گفت که این استودیوی سرشناس به لطف ساخت عناوین Grand Theft Auto معرف بازی های جهان باز است و جالب اینجا است که به مرور زمان نیز شاهد گسترش و پیشرفت چشمگیری در آثار راک استار گیمز هستیم، به طوری که جزئیات دنیای بازی GTA V در مقایسه با بازی GTA IV به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و از فعالیت روزانه و متنوع مردمان عادی گرفته تا طراحی واقع گرایانه شهر، ماشین و انسان ها، همه و همه به خودی خود عالی و بی نقص به نظر می رسند.

همانطور که اشاره کردیم، این پیشرفت خیره کننده نه تنها متوقف نمی شود، بلکه کماکان به راه خود ادامه می دهد و از آنجا که جدیدترین و آخرین اثر ویدیویی استودیوی راک استار گیمز به نام Red Dead Redemption 2 مراحل تولید و توسعه خود را طی می کند، گویا بار دیگر میزبان دستاوردهای جدید این استودیوی پرطرفدار خواهیم بود.

بازی رد دد ردمپشن 2 به مانند نسخه قبلی خود، یک عنوان ویدیویی جهان باز است و بدین خاطر، دنیا و جهان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و گویا سازندگان نیز با درک عمیق این موضوع، بر روی ساخت و خلق جهان بازی Red Dead Redemption 2 بیشتر تمرکز کرده اند.

در همین رابطه، در جریان تازه ترین گفت و گوی آقای جاش بیس (Josh Bass)، کارگردان هنری شعبه سن دیگو استودیوی راک استار گیمز، با وب سایت معروف Hollywood Reporter مشخص شد که این استودیو برای اولین بار دست به ساخت یک عنوان نسل هشتمی می زند و به لطف همین موضوع، جهان بازی Red Dead Redemption 2 از حیث گرافیک، نورپردازی، جزئیات محیط و انیمیشن ها یک سر و گردن بالاتر از آثار قبلی راک استار گیمز است.

بازی «رد دد ردمپشن 2» اولین عنوان ویدیویی نسل هشتم استودیوی راک استار به شمار می رود؛ نسخه نسل هشتم عنوان «جی تی ای وی» از روی پایه های نسخه نسل هفتم کنسول ها ساخته شده است.

در طی این مصاحبه، با اینکه آقای جاش بیس جهان و دنیای بازی Grand Theft Auto V را یک معیار و سنجش مناسبی برای استودیوی راک استار گیمز معرفی کرد، ولی پایه های این عنوان پرفروش و پرمخاطب برای نسل هفتم سخت افزارها و کنسول ها خلق شده و حتی نسخه نسل هشتمی آن نیز از روی همین مفاهیم و مبانی الهام گرفته و ساخته شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، نمی توان بازی جی تی ای وی را یک اثر کاملا نسل هشتمی دانست و این در حالی است که به گفته سازندگان، عنوان ویدیویی مورد انتظار رد دد ردمپشن 2 از همان ابتدا برای آخرین نسل سخت افزارها ساخته شده و به همین خاطر، این اثر اولین بازی نسل هشتم شرکت راک استار گیمز محسوب می شود.

اینکه بازی رد دد ردمپشن 2 یک عنوان نسل هشتمی است، بدان معنا است که سازندگان و توسعه دهندگان آزادی عمل بیشتری در ساخت آن و همچنین جزئیات جهان و دنیای بازی دارند که به نظر می رسد این امر باعث شده تا جهان بازی Red Dead Redemption 2 از لحاظ ابعاد وسیع تر و از لحاظ جزئیات نیز عمیق تر از هر بازی دیگر این استودیو باشد.

جاش بیس در این باره می گوید:

بازی ویدیویی Grand Theft Auto V یک معیار سنجش بسیار خوبی برای شرکت ما تعریف کرد، اما با این وجود، حتی مبانی اساسی، مفاهیم و پایه های نسخه های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان این بازی از روی نسخه های کنسولی نسل هفتم یعنی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 برداشته شده است.

وی افزود:

از این رو، بازی Red Dead Redemption 2 اولین عنوان ویدیویی ما برای آخرین و جدیدترین نسل سخت افزارها و کنسول ها و همچنین فرصتی برای تیم طراحی و سازنده استودیوی راک استار گیمز شمار می رود تا تک تک جنبه های مختلف بازی از گرافیک فنی و بصری و نورپردازی گرفته تا آب و هوا و انیمیشن شخصیت ها و طراحی چهره ها را برای این نسل طراحی کنیم. ما از این قدرت استفاده می کنیم تا یک جهانی را خلق و طراحی کنیم که از حیث تعامل، عمق و ماندگاری به مراتب بهتر و بزرگ تر از هر جهانی دیگری که تا به این لحظه [توسط استودیوی راک استار گیمز] ساخته شده است، باشد.

در ادامه، پای آقای آرون گاربوت (Aron Garbut)، کارگردان هنری شعبه شمال استودیوی راک استار گیمز، هم به این گفت و گو باز شد و وی جهان بازی Red Dead Redemption 2 را به واسطه تلفیق تمامی سیستم های جهان بازی، شگفت انگیز و خارق العاده می داند.

جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از جهان بازی «جی تی ای وی» است.

آرون گاربوت بر این باور است که جهان بازی Red Dead Redemption 2 از حیث وسعت و جزئیات مشابه دنیای بازی های قبلی استودیوی راک استار گیمز نیست و بازیکنان در همان لحظات ابتدایی به این موضوع پی می برند. به گفته وی، تجربه ای که در دقایق آغازین این عنوان ویدیویی محبوب کسب می کنید، شما را هیجان زده می کند چرا که تا به امروز در هیچ کدام از یک بازی های جهان باز چنین احساسی را تجربه نکرده اید.

آرون گاربوت در همین رابطه توضیح داد:

زمانی که شما برای اولین بار وارد یک شهری می شوید، صحنه ای از فعالیت های مردم از جمله کسب و کار، ساخت و ساز، فروش روزنامه، حلق آویز کردن و غیره را مشاهده می کنید. به محض مشاهده این صحنه ها، قطعا با خودتان می گویید که تا به امروز در هیچ کدام از یک بازی های جهان باز چنین تجربه ای نداشته اید. زمانی که یک خانه را در بالای یک تپه می بینید و این کلبه در نگاه اول هیجان انگیز به نظر می رسد و گویای چیزهای بسیار جالبی در خود جا داده است. بنابراین، به سمت آن حرکت می کنید چرا که شاید یک رمز و اسرار جالبی در آن نهفته باشد. در نهایت، با صاحب خانه رو به رو می شوید که ممکن است با آن درگیر شده و کل منزل آن را نابود کنید. به نظر من، زمانی که شما متوجه نشوید که در حال انجام یک ماموریت هستید و یا به صورت آزادانه گشتی در جهان بازی می زنید، با خود می گویید که این دنیای کاملا جدیدی است. حال، هنگامی که تمامی سیستم های جهان بازی از پیش تعیین شده با یکدیگر تلفیق شوند، نتیجه کار بسیار شگفت انگیز و هیجان انگیز خواهد بود.

اما در پایان این مصاحبه، آقای آرون گاربوت با بیان یک جمله، صبر طرفداران و هواداران پر و پا قرص مجموعه رد دد ردمپشن را برای تجربه جدیدترین نسخه آن لبریز کرد. وی اشاره کرد که تیم سازنده بازی به دنبال این نیست که خاطره خوبی برای بازیکنان و گیمرها بسازد، بلکه در تلاش هستند تا بازیکنان فراموش کنند که به تجربه یک بازی ویدیویی پرداخته اند.

آرون گاربوت در این خصوص گفت:

به جای اینکه بازیکنان و گیمرها را با یک خاطره ای از محیط تنها بگذاریم، سعی می کنیم تا بازیکنان فراموش کنند که در حال تجربه یک بازی ویدیویی هستند!

از دیگر خبرهای مرتبط با عنوان ویدیویی رد دد ردمپشن 2 می توان به ارائه جزئیات بیشتر در خصوص شخصیت های فرعی و همچنین انتشار اولین تریلر گیم پلی بازی اشاره کرد که این ویدیوی شش دقیقه ای به معرفی جهان بازی می پردازد و حتما شما را شگفت زده و میخکوب می کند.

راک استار گیمز در تلاش است تا جهان بازی Red Dead Redemption 2 را طوری خلق کند که شما فراموش کنید که در حال تجربه یک عنوان ویدیویی هستند!

آنطور که در این تریلر پیدا است، گویا تمامی المان ها همچون داستان سرایی، شخصیت پردازی، انیمیشن ها، گرافیک بصری، نورپردازی، سیستم مبارزات و تیراندازی و همچنین اسب سواری به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و ترکیب ماهرانه این المان ها در کنار گیم پلی درگیرکننده، لحظات به یادماندنی را برای بازیکنان و گیمرها به ارمغان می آورد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که این ویدیو را از دست ندهید. برای مشاهده و دریافت این تریلر تماشایی، بر روی این لینک کلیک کنید.

شایان ذکر است؛ عنوان ویدیویی مورد انتظار و پرطرفدار Red Dead Redemption 2 پس از چندین بار تاخیر، سرانجام در روز چهارم آبان ماه سال 97 (بیست و ششم ماه اکتبر سال جاری میلادی) توسط شرکت «تیک تو اینتراکتیو» بر روی دو کنسول نسل هشتم پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می شود.

در حال حاضر نسخه های استاندارد، ویژه (Special Edition) و آلتیمیت (Ultimate Edition) این عنوان ویدیویی به ترتیب با قیمت های 59.99 دلار، 79.99 دلار و 99.99 دلار در فروشگاه های ایکس باکس لایو پلی استیشن استور به فروش می رسد که در صورت پیش خرید، از مزایایی نظیر دریافت 500,000 پول درون بازی جی تی ای در بخش آنلاین، دریافت پول بیشتر در بخش داستانی بازی، کیت The Outlaw Survival و اسب جنگی (The War) بهره مند می شوید.

همچنین، تا به این لحظه هنوز انتشار بازی رد دد ردمپشن 2 بر روی پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز از سوی شرکت ناشر و استودیوی سازنده تایید نشده است. هرچند، شواهر امر و شایعه ها گویای این موضوع است که این عنوان ویدیویی پرطرفدار به مانند بازی پرفروش Grand Theft Auto V پس از گذشت چند ماه به دست پی سی بازها می رسد و شرکت نامدار تیک تو هرگز بازار پرسود و پرآمد پلتفرم رایانه شخصی را از دست نمی دهد. برای اطلاع از اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با جهان بازی Red Dead Redemption 2 چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان ویدیویی می تواند رکورد جدیدی در میان بازی های جهان باز به ثبت برساند؟ شما از دنیا و محیط این اثر بزرگ چه انتظاری دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را حتما با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر