با حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 بیشتر آشنا شوید

رسانه کلیک - چندی پیش استودیوی نامدار «تری آرک» اطلاعات و جزئیات بیشتری در خصوص حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 ارائه کرد که به گفته سازندگان، ظاهرا حالت بتل رویال این عنوان بر خلاف سایر بازی ها، تنها از هشتاد بازیکن پشتیبانی می کند.

با حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 بیشتر آشنا شوید

بر هیچکس پوشیده نیست که حالت بتل رویال (Battle Royale) در این چند ماه اخیر به اوج محبوبیت خود رسیده است و در حال حاضر به دلیل گیم پلی فوق جذاب و مهیج این حالت، روزانه بالغ بر چند میلیون بازیکن به تجربه عناوین ویدیویی PUBG و «فورت نایت» می پردازند. از این رو، پس از موفقیت خیره کننده حالت بتل رویال و درآمد خارق العاده این دو اثر ویدیویی از بخش پرداخت های درون برنامه ای، دو شرکت بزرگ «اکتیویژن» و «الکترونیک آرتز» نیز تصمیم گرفتند که این حالت جدید بخش چند نفره آنلاین را برای اولین بار به دنیای دو سری کالاف دیوتی و بلتفیلد بیاورند و بتل رویالی از جنس مجموعه های خود برای بازیکنان و گیمرها رقم زنند.

حالت بتل رویال بازی کالاف دیوتی: بلک اپس 4 بر خلاف سایر عناوین ویدیویی، از هشتاد بازیکن پشتیبانی می کند.

یکی از موارد مهم در حالت چند نفره بتل رویال، سقف تعداد بازیکنان است که در این حالت به صورت انفرادی در مقابل یکدیگر مبارزه می کنند. از آنجا که دو بازی ویدیویی پابجی و فورت نایت به عنوان خالق حالت بتل رویال به شمار می روند، پشتیبانی از صد بازیکن را در این حالت به رسمیت شناخته اند. اما به نظر می رسد که در بازی های بتلفیلد و کالاف دیوتی خبری از حضور 100 گیمر در یک جهان مشترک نیست و تعداد کاربران به مراتب کمتر از صد نفر خواهد بود.

حال از زمانی که حالت بتل رویال بازی Call of Duty: Black Ops 4 به نام Blackout معرفی شد، بسیاری از بازیکنان و هواداران منتظر انتشار جزئیات بیشتر در خصوص تعداد بازیکنان آن بودند که این حالت در مجموع تا سقف چند بازیکن را پشتیبانی می کند.

پس از گذشت چند ساعت از معرفی رسمی حالت بتل رویال بازی Battlefield V به نام Firestorm، این بار نوبت به شرکت اکتیویژن و استودیوی سرشناس «تری آرک» رسید که از تازه ترین دستاورد خود رونمایی کنند و اطلاعات و جزئیات بیشتری را در اختیار هواداران، طرفداران و بازیکنان قرار دهند.

در همین رابطه، آقای دن بونتینگ (Dan Bunting)، مدیر ارشد استودیوی تری آرک، در جریان گفت و گویی با وب سایت معروف و شناخته شده «گیمر اینفورمر» (Game Informer) رسما اعلام کرد که 80 بازیکن در حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 با یکدیگر به رقابت می پردازند که این رقم در مقایسه با سقف تعداد بازیکنان حالت بتل رویال عناوین ویدیویی پابجی و فورت نایت کاهش یافته است.

سقف تعداد بازیکنان حالت بتل رویال بازی به مرور زمان افزایش پیدا می کند.

البته، فراموش نکنید که حالت بتل رویال بازی بتلفیلد V تنها از 64 بازیکن به صورت همزمان پشتیبانی می کند و ظاهرا در این زمینه استودیوی تری آرک بهتر از استودیوی دایس عمل کرده و از عهده مدیریت 80 بازیکن در یک جهان مشترک برآمده است.

آقای دن بونتینگ در ادامه صحبت های خود اشاره کرد که در ابتدا قرار بر این بود که حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 به مانند سایر بازی های بتل رویال از صد بازیکن پشتیبانی کند، اما این رقم به خاطر اطمینان از اجرای روان گیم پلی و عدم به‌روز مشکلات احتمالی، به هشتاد بازیکن کاهش یافته است.

اما خبر خوب برای هواداران و علاقه مندان حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 این است که تعداد بازیکنان حالت بتل رویال این عنوان پرمخاطب ثابت نمانده و به مرور زمان و با انتشار به‌روزرسانی های متعدد افزایش پیدا می کند. به طور دقیق تر، استودیوی تری آرک در حال حاضر قصد دارد که این حالت هیجان انگیز فعلا از هشتاد بازیکن پشتیبانی کند و در آینده با بهبود هسته کلی گیم پلی و بهینه سازی آن، تعداد سقف بازیکنان را به 100 و حتی بیشتر افزایش دهد.

دن بونتینگ در این باره می گوید:

چیزی که برای ما مهم تر و با ارزش تر از یک عدد است، سطح کیفیت تجربه گیم پلی است که برای تمامی افرادی که قصد اجرای بازی را دارند، باید ایده آل و فوق العاده به نظر برسد. بنابراین، ما این حالت را با هشتاد بازیکن شروع می کنیم، اما در آینده این رقم را افزایش خواهیم داد.

وی در انتهای صحبت های خود اشاره کرد:

هر گاه که ما بازی را به صورت نسخه آزمایشی و بتا عرضه می کنیم، موارد و چیزهای جدیدی شکل می گیرند. ما در نظر داریم که به صورت فعال در میان جامعه کاربری خود حضور داشته باشیم و با توجه به بازخوردهای سازنده شما، تغییراتی را به منظور بهبود گیم پلی در بازی ایجاد کنیم.

فارغ از بحث تعداد بازیکنان، دن بونتینگ اظهار داشت که بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4 از زاویه دید سوم شخص برخوردار نیست و همچنین تمامی بخش های آنلاین و چند نفره این عنوان از قابلیت میان پلتفرمی پشتیبانی نمی کند.

به گفته شرکت اکتیویژن، استودیوی تری آرک هم کنون بر روی ویژگی تقسیم صفحه نمایش یا همان Split Screen کار می کند و خوشبختانه فراهم سازی این قابلیت با توجه به امکانات و موتور سازنده بازی، امکان پذیر است. به علاوه، اکتیویژن مدعی است که در زمان انتشار بازی کالاف دیوتی: بلک اپس 4، نقشه های حالت Blackout محدود خواهد بود، اما به مرور زمان و با انتشار بسته های الحاقی و محتویات گسترش دهنده، به تعداد نقشه های این حالت اضافه می شود و بازیکنان در محیط های گوناگون با یکدیگر رقابت می کنند.

شخصیت ها و کاراکترهای حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 نیز در زمان انتشار تنوع کمتری دارد، اما این مورد نیز به مانند نقشه حالت بتل رویال بازی به واسطه عرضه به‌روزرسانی ها و بسته های اضافی میزبان شخصیت های مبارز مختلفی خواهد بود.

حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4

بر خلاف نسخه های قبلی سری کالاف دیوتی، شرکت اکتیویژن این بار تصمیم گرفته است که هیچ محتویات خاصی در حالت بتل رویال را به صورت انحصاری برای یک پلتفرم مشخصی عرضه نکند. از این رو، حالت بتل رویال بازی Call of Duty: Black Ops 4 بر روی سه پلتفرم پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 از حیث محتویات یکسان است و هیچ تفاوتی میان نسخه های آن وجود ندارد.

از دیگر اطلاعات منتشر شده درباره حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 توسط استودیوی تری آرک می توان به عدم تغییر شرایط آب و هوایی و همچنین حضور حداقل بیست بازیکن برای شروع و آغاز حالت بتل رویال اشاره کرد. گفته شده، آب و هوای تمامی نقشه های این حالت به صورت آفتابی است.

نسخه آزمایشی و بتای حالت بتل رویال بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4 را از دست ندهید؛ این نسخه در روز نوزدهم شهریور برای مدت محدودی منتشر می شود.

توجه داشته باشید که نسخه بتا و آزمایشی حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 در روز نوزدهم شهریور امسال (دهم ماه سپتامبر سال میلادی 2018) در اختیار کاربران و دارندگان کنسول پلی استیشن 4 قرار می گیرد. از طرفی، پی سی بازها و بازیکنان پلتفرم ایکس باکس وان نیز از ساعت 21:30 دقیقه روز جمعه بیست و سوم شهریور ماه به وقت تهران (ساعت 10:00 صبح روز جمعه چهاردهم سپتامبر) برای مدت محدودی به این نسخه آزمایشی دسترسی خواهند شد.

ناگفته نماند؛ نسخه آزمایشی حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 صرفا برای پیش خریداران این عنوان ویدیویی در نظر گرفته شده است و کاربران و بازیکنان عادی اجازه تجربه آن را نخواهند داشت. با این حال، شرکت اکتیویژن در این زمینه استثنا قائل شده است که به لطف آن، تمامی دارندگان پلتفرم پی سی تنها با داشتن حساب کاربری شبکه «بتل نت» (Battle.net) می توانند از تجربه نسخه بتا و آزمایشی بازی لذت ببرند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی این لینک کلیک کنید.

حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4

قرار است نسخه کامل و نهایی بازی پرطرفدار و مورد انتظار Call of Duty: Black Ops 4 در روز بیستم مهر سال 97 (دوازدهم ماه اکتبر سال جاری میلادی) بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر سه نسخه مختلف این عنوان به نام های استاندارد، دیجیتال دیلاکس و دیجیتال دیلاکس پیشرفته به ترتیب با قیمت های 59.99 دلار، 99.99 دلار و 129.99 دلار در فروشگاه های بتل نت، پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو به فروش می رسد که در صورت پیش خرید، ضمن دسترسی سریع به نسخه کامل و نهایی بازی، از مزایا و هدایای ویژه سازندگان نیز بهره مند می شوید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با حالت Blackout بازی COD: Black Ops 4 چیست؟ به نظر شما، آیا عرضه اولین حالت بتل رویال از جنس سری کالاف دیوتی می تواند به محبوبیت و موفقیت های باورنکردنی دو بازی پرمخاطب «پابجی» و «فورت نایت» پایان دهد؟ شما چه انتظاراتی از این حالت مورد انتظار بازی کالاف دیوتی: بلک اپس 4 دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را حتما با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر